Igår havde Ida og jeg besøg af sundhedsplejesken. Hun var meget imponeret over Ida og hvor meget hun har udviklet sig og hvor meget hun kan. Da Ida skulle måles og vejes blev hun målt til 61 cm og 6,4 kg. Da hun fik tastet disse nye målinger ind i computeren, bliver hun pludselig usikker på om hun har målt Ida højde korrekt og måler hende så igen, men med samme resultat. Hun siger så at Ida ikke vokser nok (er faldet en kurve på vægten og 2 på højden), og at det formegntligt bunder i at der ikke er nok næring i min mælk mere

Jeg sidder og kigger på Ida og ser en yderst velpolstret pige og tænker, hvad snakker hun om.
Sidst hun var her sagde hun at jeg skulle fortsætte med at amme fuldt ud til Ida er 6 måneder, da der var massere af næring i mælken, og derfor er jeg ikke startet på grød. Nu fik jeg så atvide at hun skulle have grød nu, 2 gange dagligt og at jeg skal putte ekstra fedtstof i.
Lige siden hun gik i går har jeg gået og været lidt ked af det.

Jeg ved godt det er forkert, men jeg kan ikke ryste føelsen af mig at jeg er en dårlig mor og at jeg burde have opdaget at hun ikke vokser nok . Jeg fortalte det til Martin imorges og han blev ked af at hun havde fået mig til at tvivle på mine egne evner som mor. Han siger at Ida jo er en glad pige der udvikler sig lige efter bogen. Da han var sikker på hun havde målt forkert målte han hende og fik hende til 63 cm. Hvem der har målt rigtigt ved jeg ikke, men hvor er jeg ked af at jeg ikke kan ryste denne føelse af at det er min skyld at det ikke er opdaget tidligere
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld