Min lille Ida

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. august 2010

Karo

Igår havde Ida og jeg besøg af sundhedsplejesken. Hun var meget imponeret over Ida og hvor meget hun har udviklet sig og hvor meget hun kan. Da Ida skulle måles og vejes blev hun målt til 61 cm og 6,4 kg. Da hun fik tastet disse nye målinger ind i computeren, bliver hun pludselig usikker på om hun har målt Ida højde korrekt og måler hende så igen, men med samme resultat. Hun siger så at Ida ikke vokser nok (er faldet en kurve på vægten og 2 på højden), og at det formegntligt bunder i at der ikke er nok næring i min mælk mere Jeg sidder og kigger på Ida og ser en yderst velpolstret pige og tænker, hvad snakker hun om.

Sidst hun var her sagde hun at jeg skulle fortsætte med at amme fuldt ud til Ida er 6 måneder, da der var massere af næring i mælken, og derfor er jeg ikke startet på grød. Nu fik jeg så atvide at hun skulle have grød nu, 2 gange dagligt og at jeg skal putte ekstra fedtstof i.

Lige siden hun gik i går har jeg gået og været lidt ked af det. Jeg ved godt det er forkert, men jeg kan ikke ryste føelsen af mig at jeg er en dårlig mor og at jeg burde have opdaget at hun ikke vokser nok . Jeg fortalte det til Martin imorges og han blev ked af at hun havde fået mig til at tvivle på mine egne evner som mor. Han siger at Ida jo er en glad pige der udvikler sig lige efter bogen. Da han var sikker på hun havde målt forkert målte han hende og fik hende til 63 cm. Hvem der har målt rigtigt ved jeg ikke, men hvor er jeg ked af at jeg ikke kan ryste denne føelse af at det er min skyld at det ikke er opdaget tidligere
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Bondepigen

Jeg synes du skal snakke med din læge i stedet... De SP'ere er ski´nogle gange lidt for kloge... Jeg synes hun ser sund glad og frisk ud, men jeg er jo ikke den rette til at bedømme den slags.

Men jeg tror altså ikke der er noget at bekymre sig om, men hvis jeg var dig, ville jeg hellere gå til lægen og sige hvad SP har sagt, og spørge om hans/hendes mening. Og uanset hvad skal du i hvert fald IKKE have dårlig samvittighed over at du ikke har lagt mærke til noget... for mig at se ser hun velnæret ud, så hvis ikke hun vokser nok, så ville det bestemt osse være gået min næse forbi...og sikkert osse mange andres.

Anmeld

18. august 2010

Dictes mor

Ej ved du nu hvad altså! Det kan hun da ikke kun basere på højdemålingen, som forøvrigt er den mest upræcise i hele verden. Jeg tænker, hvis Ida ikke får nok, så ville hun da ikke være så glad og tilfreds. Jeg er begyndt at drage mine egne konklusion hvad angår de SP'er, det er klart at de ved mange ting, men jeg er begyndt at se på dem, på den måde at de har mange gode råd, som man kan følge, men tilpasse dem til sig selv og ens baby, som det nu passer bedst. Ida er jo så glad og hun ser altså bare så fin ud. Det kan da godt være, at du skal begynde på lidt grød, hvis du synes at hun er klar til det. Men den der højde måling er altså meget meget upræcis. Jeg har prøvet med min SP at hun målede et par gange i træk med flere cm forskel. Så det er lidt svært at sige, jeg synes, at du skal snakke med din læge om det nu her til fem mdrs undersøgelsen i stedet og se, hvad han/hun siger til det.

Og så vil jeg lige slutte af med at sige, de billeder du har lagt ind på facebook og her af Ida, de er simpelthen då fine. Hun er ultra nuttet!!! Hun er bare slet ikke til at stå for, sikke en lille guldklump altså

Anmeld

18. august 2010

sarahb

Hvor er hun bare go den lille Ida..
Seriøst, hvor er hun bare SMUK og DEJLIG.. det er jo helt vildt

Anmeld

18. august 2010

Karo

Martin og jeg snakkede også om igår at snakke med lægen om det til 5 mdr. undersøgelsen i næste uge. Sundhedsplejesken har jo før gjort mig bange da hun mente at Idas ene arm ikke fungerede optimalt. Da jeg ikke selv syndes der var problemer med armen tog jeg til lægen som gav mig ret. Han kunne overhovedet ikke se hvad sundhedsplejesken snakkede om at sagde at der intet var i vejen med hendes arm. Så jeg tager lige en snak med ham der, for det kan jo være at han har en anden mening.

Anmeld

18. august 2010

Karo

sarahb skriver:

Hvor er hun bare go den lille Ida..
Seriøst, hvor er hun bare SMUK og DEJLIG.. det er jo helt vildt

Hun ligner jo også sin mor

Anmeld

18. august 2010

Bondepigen

Karo skriver:

Martin og jeg snakkede også om igår at snakke med lægen om det til 5 mdr. undersøgelsen i næste uge. Sundhedsplejesken har jo før gjort mig bange da hun mente at Idas ene arm ikke fungerede optimalt. Da jeg ikke selv syndes der var problemer med armen tog jeg til lægen som gav mig ret. Han kunne overhovedet ikke se hvad sundhedsplejesken snakkede om at sagde at der intet var i vejen med hendes arm. Så jeg tager lige en snak med ham der, for det kan jo være at han har en anden mening.

Det er jeg ret sikker på, at han har. Og så burde den SP altså tage og hjælpe og støtte i stedet for at gøre dig bekymret, hvis ikke der er grund til det.

Anmeld

18. august 2010

Dictes mor

Karo skriver:

Det synes jeg lyder klogt, nogen gange så skaber de mere uro end så meget andet de SP'er. Min har også gjort mig bekymret fordi hun sagde at det ikke er normalt at fødder stritter så meget ud af på babyer (når Dicte står op, så ligner hun Charles Chaplin), men det er jo klart, når hun ligger så meget på maven, så vil de jo vende sig ud til siden... Ihh, nå men jeg var i hvert fald bekymret ligesom du, indtil jeg fik snakket med flere andre om det.

I sidste ende så ved lægerne heldigvis mest, og jeg er sikker på, at han igen vil mener det samme som du.

Anmeld

18. august 2010

anna-jonas

Åhhhhh.............Katja, for søren. Du er en god mor................og kig lige engang på Ida-pigen..............hun ser da harmonisk ud m.h.t vægt og højde. Tag den nu lidt med ro, og fortsæt du bare med at amme Ida, til i har talt med lægen................for er sikker på, at han synes at SP har overreageret.

Knus Mette

Anmeld

18. august 2010

lion

Karo skriver:

Igår havde Ida og jeg besøg af sundhedsplejesken. Hun var meget imponeret over Ida og hvor meget hun har udviklet sig og hvor meget hun kan. Da Ida skulle måles og vejes blev hun målt til 61 cm og 6,4 kg. Da hun fik tastet disse nye målinger ind i computeren, bliver hun pludselig usikker på om hun har målt Ida højde korrekt og måler hende så igen, men med samme resultat. Hun siger så at Ida ikke vokser nok (er faldet en kurve på vægten og 2 på højden), og at det formegntligt bunder i at der ikke er nok næring i min mælk mere Jeg sidder og kigger på Ida og ser en yderst velpolstret pige og tænker, hvad snakker hun om.

Sidst hun var her sagde hun at jeg skulle fortsætte med at amme fuldt ud til Ida er 6 måneder, da der var massere af næring i mælken, og derfor er jeg ikke startet på grød. Nu fik jeg så atvide at hun skulle have grød nu, 2 gange dagligt og at jeg skal putte ekstra fedtstof i.

Lige siden hun gik i går har jeg gået og været lidt ked af det. Jeg ved godt det er forkert, men jeg kan ikke ryste føelsen af mig at jeg er en dårlig mor og at jeg burde have opdaget at hun ikke vokser nok . Jeg fortalte det til Martin imorges og han blev ked af at hun havde fået mig til at tvivle på mine egne evner som mor. Han siger at Ida jo er en glad pige der udvikler sig lige efter bogen. Da han var sikker på hun havde målt forkert målte han hende og fik hende til 63 cm. Hvem der har målt rigtigt ved jeg ikke, men hvor er jeg ked af at jeg ikke kan ryste denne føelse af at det er min skyld at det ikke er opdaget tidligere

Det er da utroligt med de sp'er at de kan få os til at tvivle på os selv så meget.

Det skal lige siges at da Julius blev målt og vejet d. 4 aug hvor han er lidt over 5 mdr var han 64 cm og 6680gr, så er der jo ikk langt mellem vores børn hverken vægt/højde eller alder.

Min nevø Nicklas er fra 31 maj. han er snart 3 mdr og han i sidste uge var han 60cm og 6250gr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.