Hvordan gør jeg det bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. august 2010

TbCp

Liva startede i børnehave 2. aug.
De fleste dage er det mig der skal aflevere. Vi skal tidligt op og hun spiser morgenmad dernede, ellers kan jeg ikke nå at aflevere inden mine dagplejeunger kommer.....

Hun er bare så ked af det hver morgen. Knuger sig til mig, svinger arme og ben om mig, sørger for at jeg har mine arme om hende (hvis jeg flytter min ene arm hiver hun i den så jeg kan holde om hende igen) og så gemmer hun hovedet hos mig.

Jeg synes det er rigtig hårdt at skulle aflevere når hun sidder og siger hun vil med mig hjem igen....

Indtil nu har jeg "rakt" hende til en af pædagogerne og så er jeg gået... jeg sørger for at have god tid til afleveringen, så hun ikke føler jeg smutter med det samme. Men ligegyldig hvad så skriger og græder hun når jeg går. Pædagogerne må kæmpe med at holde ved hende ellers løber hun efter mig.

Jeg er helt tryg ved dem dernede og synes det er nogle søde pædagoger og medhjælpere der er der... så det er ikke fordi hun kan mærke jeg ikke bryder mig om dem eller lign.

En enkelt gang har jeg ringet dernede for at høre om hun var ok, og det var heldigvis hurtigt overstået.

Når jeg kommer og henter hende er hun altid glad og igang med at lege, så det er ikke sådan at hun er ked hele dagen.
Det er "bare" når jeg aflevere.

Jeg ville ønske at jeg kunne finde en måde hvorpå afleveringen blev god, så jeg ikke hver dag skal gå fra en grædende pige og have vildt ondt i maven.

Hvordan ville i gøre? Tage jer god tid som jeg gør nu, sidde med hende og så række hende til en af pædagogerne når jeg skal gå.... eller skal jeg gøre det kortere? Altså ind, aflevere og ud af døren med det samme?

Det blev vist lidt langt.... men håber nogle af jer har gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg har desværre ingen råd,da vi ikke er nået dertil endnu,men vil give dig et stort,for for pokker hvor må det være hårdt!
De gange jeg har afleveret Alexander i dp,og han har grædt har jeg bare haft en elendig dag,hvor jeg ikke har kunnet spekulere på andet end ham.Selvom jeg godt ved at det er overstået inden 10 min.

Så mit eneste råd er at sådan må du tænke.Hun er ikke ked af det særlig længe,og det går over.Har aldrig hørt om nogen som ikke vænnede sig til det.Og så virker det sikkert også meget voldsommere,end børnene reelt føler det.

Men rigtig meget held og lykke,håber meget snart det begynder at gå bedre.1000 knus og kram til dig og lille Liva

Anmeld

17. august 2010

TbCp

Pernilleh skriver:

Jeg har desværre ingen råd,da vi ikke er nået dertil endnu,men vil give dig et stort,for for pokker hvor må det være hårdt!
De gange jeg har afleveret Alexander i dp,og han har grædt har jeg bare haft en elendig dag,hvor jeg ikke har kunnet spekulere på andet end ham.Selvom jeg godt ved at det er overstået inden 10 min.

Så mit eneste råd er at sådan må du tænke.Hun er ikke ked af det særlig længe,og det går over.Har aldrig hørt om nogen som ikke vænnede sig til det.Og så virker det sikkert også meget voldsommere,end børnene reelt føler det.

Men rigtig meget held og lykke,håber meget snart det begynder at gå bedre.1000 knus og kram til dig og lille Liva

Vi havde slet ingen problemer i dagplejen.... tror hun har grædt 2 gange i den tid hun gik der.... derfor synes jeg også bare det er ekstra hårdt, fordi jeg jo troede det ville blive ligeså nemt her...

Håber meget det snart ændre sig...

Anmeld

17. august 2010

charlottekri

hm, jeg tænker at hun måske er træt?? hun er lige begyndt et nyt sted med masser af nye indtryk og en masse flere folk end hun er vant til..

hvis min datter har grædt om morgenen når jeg afleverer hende i dp, så er det altid fordi hun er lidt ekstra træt...

har du prøvet at putte hende en halv time før??

håber for jer begge at det bliver bedre!!! snart!

Anmeld

17. august 2010

TbCp

charlottekri skriver:

hm, jeg tænker at hun måske er træt?? hun er lige begyndt et nyt sted med masser af nye indtryk og en masse flere folk end hun er vant til..

hvis min datter har grædt om morgenen når jeg afleverer hende i dp, så er det altid fordi hun er lidt ekstra træt...

har du prøvet at putte hende en halv time før??

håber for jer begge at det bliver bedre!!! snart!

Tror ikke det er det... Hun kommer i seng ved 19 tiden.... en time tidligere end hun gjorde mens hun gik i dagpleje. Så hun er frisk nok om morgenen og sover fint om natten.
Hun er heller ikke så træt at hun sover til middag i børnehaven...

Så tror desværre ikke at det "bare" skyldes træthed.

Anmeld

17. august 2010

TbCp

Måske jeg skal have med at hun er født 5 uger før tid og altid har haft svært ved at rutiner blev brudt, nye mennesker, mange mennesker.

Især derfor vil jeg jo også gerne gøre det der er bedst for hende. Det som gør det lettest for hende at falde ind i den nye rytme og de nye ting der sker omkring hende.

Anmeld

17. august 2010

sarahb

hmmm. nu har du nok meget mere erfarring end mig med børn søde. Men isaac var også meget ked i starten i Dp og det var bare et hurtigt farvel. Han kom over til Dpéren og jeg kyssede og sagde ha en god dag skat,mor kommer senere med et smil på mine læber og så gik jeg. Kunne høre da jeg kom omkring hækken så græd han ikke mere, så det var bare i ren protest over jeg afleverede ham at han græd og ikke fordi han ikk kan lide det eller ikke hygger sig. Hvorimod når jeg stod der længe var han ikk til at komme af med og vred sig og var rigtig sur...

Du kan jo bare afprøve en hurtig aflevering og se om det hjælper og hvis ikk så må du jo bare gøre det du føler er bedst til Liva selvom hun er ked.
Det kan også bare være det er opstarts fasen.

Anmeld

17. august 2010

TbCp

sarahb skriver:

hmmm. nu har du nok meget mere erfarring end mig med børn søde. Men isaac var også meget ked i starten i Dp og det var bare et hurtigt farvel. Han kom over til Dpéren og jeg kyssede og sagde ha en god dag skat,mor kommer senere med et smil på mine læber og så gik jeg. Kunne høre da jeg kom omkring hækken så græd han ikke mere, så det var bare i ren protest over jeg afleverede ham at han græd og ikke fordi han ikk kan lide det eller ikke hygger sig. Hvorimod når jeg stod der længe var han ikk til at komme af med og vred sig og var rigtig sur...

Du kan jo bare afprøve en hurtig aflevering og se om det hjælper og hvis ikk så må du jo bare gøre det du føler er bedst til Liva selvom hun er ked.
Det kan også bare være det er opstarts fasen.

Jeg har masser erfaring fra pædagog-siden Men det er som om det hele forsvinder i min hjerne når det kommer til mit eget barn!

Nu er det Carsten der skal aflevere imorgen, men tror jeg vil prøve en hurtig aflevering torsdag og se om det går bedre...

Håber bare så meget hun snart bare springer ind på stuen og slet ikke har tid til at sige farvel...

Anmeld

17. august 2010

helora

TbCp skriver:

Liva startede i børnehave 2. aug.
De fleste dage er det mig der skal aflevere. Vi skal tidligt op og hun spiser morgenmad dernede, ellers kan jeg ikke nå at aflevere inden mine dagplejeunger kommer.....

Hun er bare så ked af det hver morgen. Knuger sig til mig, svinger arme og ben om mig, sørger for at jeg har mine arme om hende (hvis jeg flytter min ene arm hiver hun i den så jeg kan holde om hende igen) og så gemmer hun hovedet hos mig.

Jeg synes det er rigtig hårdt at skulle aflevere når hun sidder og siger hun vil med mig hjem igen....

Indtil nu har jeg "rakt" hende til en af pædagogerne og så er jeg gået... jeg sørger for at have god tid til afleveringen, så hun ikke føler jeg smutter med det samme. Men ligegyldig hvad så skriger og græder hun når jeg går. Pædagogerne må kæmpe med at holde ved hende ellers løber hun efter mig.

Jeg er helt tryg ved dem dernede og synes det er nogle søde pædagoger og medhjælpere der er der... så det er ikke fordi hun kan mærke jeg ikke bryder mig om dem eller lign.

En enkelt gang har jeg ringet dernede for at høre om hun var ok, og det var heldigvis hurtigt overstået.

Når jeg kommer og henter hende er hun altid glad og igang med at lege, så det er ikke sådan at hun er ked hele dagen.
Det er "bare" når jeg aflevere.

Jeg ville ønske at jeg kunne finde en måde hvorpå afleveringen blev god, så jeg ikke hver dag skal gå fra en grædende pige og have vildt ondt i maven.

Hvordan ville i gøre? Tage jer god tid som jeg gør nu, sidde med hende og så række hende til en af pædagogerne når jeg skal gå.... eller skal jeg gøre det kortere? Altså ind, aflevere og ud af døren med det samme?

Det blev vist lidt langt.... men håber nogle af jer har gode råd.

Mine piger begyndte også at reagere på at blive afleveret, da de startede i børnehaven for nogle måneder siden - især Agnes klyngede sig voldsomt til mig og begyndte at græde når jeg skulle gå. En af pædagogerne foreslog, at pigerne fulgte mig ud til døren og skubbede mig ud af den, så jeg kunne komme afsted. Det synes de var vildt skægt, og det har siden da været fast ritual hver morgen. Af en eller anden mirakuløs grund virker det. Jeg tror det handler om, at de får indtryk af, at det bliver dem, der bestemmer, at nu kan jeg gå, i stedet for omvendt.

Du kan jo forsøge at se om Liva hopper på den

Anmeld

17. august 2010

Sara.

Det er bare så hårdt! 

Min datter reagerede også da hun startede i en ny vuggestue... Jeg synes det hjalp at jeg ikke satte mig ned, for hun vidste godt at jeg gik igen.... Det træk det bare ud.....

Og også at jeg ikke løftede hende over til pæd. Men at jeg bare holdte hende i hånden....

Men prøv at høre pæd. hvad de siger? de lærer også Liva at kende så måske de har nogle idéer der passer til hende?

En eller anden sjov farvel måde i gør om morgenen? Synes den som Helora skriver lyder sjov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.