Liva startede i børnehave 2. aug.
De fleste dage er det mig der skal aflevere. Vi skal tidligt op og hun spiser morgenmad dernede, ellers kan jeg ikke nå at aflevere inden mine dagplejeunger kommer.....
Hun er bare så ked af det hver morgen. Knuger sig til mig, svinger arme og ben om mig, sørger for at jeg har mine arme om hende (hvis jeg flytter min ene arm hiver hun i den så jeg kan holde om hende igen) og så gemmer hun hovedet hos mig.
Jeg synes det er rigtig hårdt at skulle aflevere når hun sidder og siger hun vil med mig hjem igen....
Indtil nu har jeg "rakt" hende til en af pædagogerne og så er jeg gået... jeg sørger for at have god tid til afleveringen, så hun ikke føler jeg smutter med det samme. Men ligegyldig hvad så skriger og græder hun når jeg går. Pædagogerne må kæmpe med at holde ved hende ellers løber hun efter mig.
Jeg er helt tryg ved dem dernede og synes det er nogle søde pædagoger og medhjælpere der er der... så det er ikke fordi hun kan mærke jeg ikke bryder mig om dem eller lign.
En enkelt gang har jeg ringet dernede for at høre om hun var ok, og det var heldigvis hurtigt overstået.
Når jeg kommer og henter hende er hun altid glad og igang med at lege, så det er ikke sådan at hun er ked hele dagen.
Det er "bare" når jeg aflevere.
Jeg ville ønske at jeg kunne finde en måde hvorpå afleveringen blev god, så jeg ikke hver dag skal gå fra en grædende pige og have vildt ondt i maven.
Hvordan ville i gøre? Tage jer god tid som jeg gør nu, sidde med hende og så række hende til en af pædagogerne når jeg skal gå.... eller skal jeg gøre det kortere? Altså ind, aflevere og ud af døren med det samme?
Det blev vist lidt langt.... men håber nogle af jer har gode råd.
Anmeld