Øv syntes det er så skide hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. august 2010

bullerbassen

Har lige puttet Silas ( 10 måneder ) til hans formiddags lur, Og det tog ½ time med skrig & skrål

Pu ha syntes det er SÅ hårdt, at det skal være sådan en kamp, kan slet ikke klare at tænke på når han skal i dagpleje om små 14 dage . Hun har jo ikke tiden til at stå ved ham. Og trøste til han falder i søvn...

Ja ved godt at børn hurtug indordner, men lige nu kan mit blødende moderhjerte ikke klare tanken om, at han måske kommer til at ligge og skrige sig i søvn... Sidder næsten med  springende ud af ansigtet...

Øv øv ......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg kan så udemærket forstå dig..... Og som mor kan man slet ikke bære den tanke!

Men jeg tror det er de færreste steder at een DP vil lade de kære små ligge og skrige. Når du skal afl og være væk derfra den første dag, så tag en snak med hende om hvordan og hvorledes. Også kan i jo sammen finde en løsning. Der er jo en grund til drengen er ked af det når han skal sove. Og måske vil han "glemme" det når han først starter i DP.

Krydser finger for jer....

Kram

Anmeld

17. august 2010

Eliza/lykke

øv øv øv

jeg kender det godt. Men min datter er så kun 3 mrd gammel. Det er så synd for dem, fordi de er jo tætte nok, men kan ikke falde i søvn. Jeg har ingen råd til dig, andet end at gøre det, du gør. Du ved bedst.

10 mrd er meget, jeg ved ikke, om der er et tigerspring der? Han er jo meget opmærksom på sine omgivelser... hvor længe har han været vågen inden du lægger ham?

Min pige kan være vågen i 2 timer, før hun er træt. Så din må kunne være vågne i 3-4 timer (det ku mit første barn - han er 9 år nu). Bliver han stimuleret nok inden han skal sove? Altså bliver han træt nok? Kører I ud nogle steder, hvor han kan få flere indtryk? Nogle gange bliver jeg nødt til at starte bilen, og kører en runde, for at få hende til at sove bare en ½ time....

Anmeld

17. august 2010

Plysbjørnen

Kan trøste dig lidt med at på trods af at mine børn aldrig har sovet i barnevogn her hjemme (for det ville de ikke)...

Så har der aldrig været problemer i dagplejen... Der har de lagt sig til at sove med det samme...

Anmeld

17. august 2010

bullerbassen

Hejsa

Jeg kan så udemærket forstå dig..... Og som mor kan man slet ikke bære den tanke!

Men jeg tror det er de færreste steder at een DP vil lade de kære små ligge og skrige. Når du skal afl og være væk derfra den første dag, så tag en snak med hende om hvordan og hvorledes. Også kan i jo sammen finde en løsning. Der er jo en grund til drengen er ked af det når han skal sove. Og måske vil han "glemme" det når han først starter i DP.

Krydser finger for jer....

Kram

Hej

Tror måske det er fordi han er så bevist nu, og han er en bestemt lille herre der ikke giver op Ellers ved jeg ski ikke hvad der gør det...

Vi har snakket om at vi må ligge kortene på bordet til dagplejemor, vi har desværre bare oplevet at børn SKRIGER hos dagplejere. Min mand går og arbejde i huset ved siden af en dagplejemor og der SKRIGER børnene hver dag

Ikke hos vores kommende, men i vores lille by

Anmeld

17. august 2010

bullerbassen

Eliza/lykke skriver:

øv øv øv

jeg kender det godt. Men min datter er så kun 3 mrd gammel. Det er så synd for dem, fordi de er jo tætte nok, men kan ikke falde i søvn. Jeg har ingen råd til dig, andet end at gøre det, du gør. Du ved bedst.

10 mrd er meget, jeg ved ikke, om der er et tigerspring der? Han er jo meget opmærksom på sine omgivelser... hvor længe har han været vågen inden du lægger ham?

Min pige kan være vågen i 2 timer, før hun er træt. Så din må kunne være vågne i 3-4 timer (det ku mit første barn - han er 9 år nu). Bliver han stimuleret nok inden han skal sove? Altså bliver han træt nok? Kører I ud nogle steder, hvor han kan få flere indtryk? Nogle gange bliver jeg nødt til at starte bilen, og kører en runde, for at få hende til at sove bare en ½ time....

Ja det er ski så hårdt.. Pu ha min dreng har aldrig været godt til at sove. Men dog blevet meget bedre efter behandling mod Astmatisk bronkitisk.

Men nu er det åbenbart vendt tilbage Han vågner ved 6 - 6.30 tiden og bliver puttet kl. ca 8.30 - 9.00. Der er han bare færdig. Tiden om morgen går med at lege , få tøj på, spise morgenmad, sende de store afsted i skole...

Vi er ikke ude af døren og lave en masse, det er tiden ikke til... Det plejer ikke at være sådan en kamp, normalt får han en sutteflasek inden han bliver puttet, men den er jeg ved at vende ham fra.

Måske det er det han reagere på ?

Hmm men hårdt er det, og håber det bliver bedre inden opstart i dagpleje, for pu ha ellers bliver det ski hårdt for MIG

Anmeld

17. august 2010

Eliza/lykke

toboli skriver:

Ja det er ski så hårdt.. Pu ha min dreng har aldrig været godt til at sove. Men dog blevet meget bedre efter behandling mod Astmatisk bronkitisk.

Men nu er det åbenbart vendt tilbage Han vågner ved 6 - 6.30 tiden og bliver puttet kl. ca 8.30 - 9.00. Der er han bare færdig. Tiden om morgen går med at lege , få tøj på, spise morgenmad, sende de store afsted i skole...

Vi er ikke ude af døren og lave en masse, det er tiden ikke til... Det plejer ikke at være sådan en kamp, normalt får han en sutteflasek inden han bliver puttet, men den er jeg ved at vende ham fra.

Måske det er det han reagere på ?

Hmm men hårdt er det, og håber det bliver bedre inden opstart i dagpleje, for pu ha ellers bliver det ski hårdt for MIG

Det kan godt være flasken, som han reagerer på. Det er meget godt, at du vender ham fra den inden DP start, så der ikke er for mange forandringer på en gang.

Min lille pige starter i vuggestue om en mrd., når hun er KUN er 4 mrd., så det er også noget værre noget. Jeg skal på kontoret igen hurtigt, men det gør mig ikke mindre bekymret om, hvordan det skal gå. Vil de have den tålmodighed, der skal til? Alle børn har perioder i deres liv, hvor de enten ikke vil sove, ikke vil spise eller hader sit legetøj. Øv øv øv øv

Kravler han? Eller er han ved at rejse sig også? Det kan være flasken, hans udvikling, astma og din bekymring, som gør ham svær at få til at sove. Puhaaaa, kram til dig

Anmeld

17. august 2010

bullerbassen

Eliza/lykke skriver:

Det kan godt være flasken, som han reagerer på. Det er meget godt, at du vender ham fra den inden DP start, så der ikke er for mange forandringer på en gang.

Min lille pige starter i vuggestue om en mrd., når hun er KUN er 4 mrd., så det er også noget værre noget. Jeg skal på kontoret igen hurtigt, men det gør mig ikke mindre bekymret om, hvordan det skal gå. Vil de have den tålmodighed, der skal til? Alle børn har perioder i deres liv, hvor de enten ikke vil sove, ikke vil spise eller hader sit legetøj. Øv øv øv øv

Kravler han? Eller er han ved at rejse sig også? Det kan være flasken, hans udvikling, astma og din bekymring, som gør ham svær at få til at sove. Puhaaaa, kram til dig

Tak for svar... Håber det bare er flasken og hans stædighed der gør det er svært lige nu...

Ja han både kravler og rejser sig men har gjordt det i en lille måned nu, så tror ikke det er det.

Men måske han bare prøver " grænser " af.. Ved godt han er lille men han er jo ekstrem bevist lige nu.

Tror du har ret , der vil altid være periode, hvor der er et eller andet , som gør dem ekstra pylret. Kan godt forstå du også  har dit at tænke på ... Pu ha 4 måneder det må være hårdt ..

Du får også lige

Kan slet ikke forestille mig og afleve sådan en lille pus...

Anmeld

17. august 2010

CamiRon

toboli skriver:

Har lige puttet Silas ( 10 måneder ) til hans formiddags lur, Og det tog ½ time med skrig & skrål

Pu ha syntes det er SÅ hårdt, at det skal være sådan en kamp, kan slet ikke klare at tænke på når han skal i dagpleje om små 14 dage . Hun har jo ikke tiden til at stå ved ham. Og trøste til han falder i søvn...

Ja ved godt at børn hurtug indordner, men lige nu kan mit blødende moderhjerte ikke klare tanken om, at han måske kommer til at ligge og skrige sig i søvn... Sidder næsten med  springende ud af ansigtet...

Øv øv ......

Jeg havde det på samme måde som dig da min datter skulle begynde i dagpleje - og jeg havde samme problemer med at få hende til at sove = altså samme bekymringer.

Talte så med dagplejemoderen om det om fredagen inden Emma skulle starte om mandagen så hun var forberedt og jeg kunne blive beroliget. Og hun var bare så afslappet og sagde at det skulle de nok klare og at hun ville putte de andre børn først (2 store der sover på madras på legeværelset som bare skal siges godnat til og en bette som bliver puttet i barnevogn og sover med det samme)...

Og niv mig i armen om ikke Emma i løbet af de første 3 dage havde skåret tril-mig-i-barnevognen-mens-jeg-skriger-tid ned til max 5 min og sådan er det stadig her 4 mdr efter. Hun bliver stadig puttet som den sidste, og de fleste dage lukker hun bare øjnene og sover i løbet af de par sekunder det tager dagplejemoderen at køre hende hen under halvtaget!

Herhjemme har jeg stadig samme hyr - hun skal på gode dage trilles i 10 min og på de dårlige dage ½-1 time!

Måske en snak med jeres dagplejemor kan berolige dig lidt? Håber i hvert fald at I far en god start begge 2!

Anmeld

17. august 2010

klmf

Årh det er bare så hårdt og opslidende i længden:/

Heldigvis er jeg sikker på laaangt de fleste dp'ere er søde og rare mennesker, der er gode til at reagere på barnets behov så hurtigt som det er dem muligt at nå ud til barnevognen. Det jeg har set med min brors 3 børn er også, at der er stor forskel på hvordan man er i dp og hvorman er hjemme. Hjemme bliver der prøvet grænser og spillet op imod forældrene til den store guldmedalje (som sunde børn jo skal gøre) og i dp er det noget andet. 

Så slå koldt vand i blodet, vær ærlig overfor dp om at det er noget du bekymrer dig for og så stol på, at det skal bebs og dp sagtens finde ud af

Stor trøster til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.