gode råd til at få mig til at slappe af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Eliza/lykke

Hvorfor kan jeg ikke slappe af, når Elizabeth sover til middag i løbet af dagen?

Jeg har ingen problemer om aftenen med at slappe af og nyde en kop kaffe og sidde med resten af familien og se tv. Men om dagen.............. jeg sidder på nåle hele tiden, og jeg kan ikke forstå hvorfor?

jeg føler, at jeg er "bange" for at hun vågner tidligere end jeg har planlagt.... ja ja ja ja... jeg ved det godt - man kan ikke planlægge med en baby - men jeg er født som planlægger, måske er det derfor, at jeg har det så svært???

Hvordan gør I? Hvad laver I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Hvorfor kan jeg ikke slappe af, når Elizabeth sover til middag i løbet af dagen?

Jeg har ingen problemer om aftenen med at slappe af og nyde en kop kaffe og sidde med resten af familien og se tv. Men om dagen.............. jeg sidder på nåle hele tiden, og jeg kan ikke forstå hvorfor?

jeg føler, at jeg er "bange" for at hun vågner tidligere end jeg har planlagt.... ja ja ja ja... jeg ved det godt - man kan ikke planlægge med en baby - men jeg er født som planlægger, måske er det derfor, at jeg har det så svært???

Hvordan gør I? Hvad laver I?

Ryder op gør rent går i bad laver mad til mig selv ser film tv internettet snakker med venner eller veninder hvis han vågner jamen så vågner han

Anmeld

17. august 2010

Koen.

Ja jeg gør os rent, ordner vaske tøj, rydder op, bager ellers sidder jeg ved computeren, læser en bog eller ser tv

Hvorfor er du bange for at hun vågner før tid?? Jeg har os været mega kontrolfreak, men har lært at jeg bare skal tage tingene som de kommer og så sige pyt hvis der ikke lige er ryddet op ovs, det vigtigste er baby har det godt

Anmeld

17. august 2010

Eliza/lykke

lillespurv19 skriver:

Ja jeg gør os rent, ordner vaske tøj, rydder op, bager ellers sidder jeg ved computeren, læser en bog eller ser tv

Hvorfor er du bange for at hun vågner før tid?? Jeg har os været mega kontrolfreak, men har lært at jeg bare skal tage tingene som de kommer og så sige pyt hvis der ikke lige er ryddet op ovs, det vigtigste er baby har det godt

jamen, sådan har jeg det også. Jeg er ligeglad med rod og så noget.

Men mit problem er, at jeg ikke kan slappe af, når hun sover om dagen. Jeg kan ikke lave noget, jeg føler, at jeg venter... venter.... venter.... når hun så vågner, er jeg på pletten....

Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke bare kan tage det afslappet - og sige til mig selv, at vågner hun om ½ time eller om 1 time, så vågner hun og det er ikke farligt, selvom hun ikke er sulten endnu. Det skal nok gå.

Jeg havde samme problem med mit første barn.

Anmeld

17. august 2010

Lady Marion <3

Eliza/lykke skriver:

Men mit problem er, at jeg ikke kan slappe af, når hun sover om dagen. Jeg kan ikke lave noget, jeg føler, at jeg venter... venter.... venter.... når hun så vågner, er jeg på pletten....

Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke bare kan tage det afslappet - og sige til mig selv, at vågner hun om ½ time eller om 1 time, så vågner hun og det er ikke farligt, selvom hun ikke er sulten endnu. Det skal nok gå.

Hej

Har læst en del af dine indlæg efterhånden og jeg tænker , er du ind i mellem bange for at være alene med dit barn ?

Er du bange for ikke at slå til hvis hun vågner og feks er trist ??

Anmeld

17. august 2010

Koen.

Eliza/lykke skriver:

Jamen, hvad med bare at lave en kop the/kaffe/kakao hvad du nu drikker og så sætte dig i sofaen og lave ingenting, evt smide din ynglings film på,,, selvom du ikke føler du slapper så får kroppen da lidt ro

Hun må jo gerne være vågen selvom hun ikke er sulten, det er jo der du kan få en masse god tid med hende og kan aktivere hende, få hende på maven ovs.. Hvis min datter ikke er sulten når hun vågner så leger og hygger vi os 30-45 min og så er hun blevet sulten af at være aktiv

Anmeld

17. august 2010

Eliza/lykke

Muffi . skriver:

Hej

Har læst en del af dine indlæg efterhånden og jeg tænker , er du ind i mellem bange for at være alene med dit barn ?

Er du bange for ikke at slå til hvis hun vågner og feks er trist ??

Ja - det kunne godt tænkes.......... jeg tror, at jeg ikke ved helt hvad jeg skal gøre? Det er mærkeligt, fordi jeg havde det fuldstændig på samme måde med min første.

Først da han var 5-6 mrd., og kunne sidde og lege og vi kunne lege sammen og han fik normal frokost (ikke flaske kun til trøst), så var jeg helt anderledes................ jeg tor, at babyer skræmmer mig lidt??

Anmeld

17. august 2010

Lady Marion <3

Eliza/lykke skriver:

Ja - det kunne godt tænkes.......... jeg tror, at jeg ikke ved helt hvad jeg skal gøre? Det er mærkeligt, fordi jeg havde det fuldstændig på samme måde med min første.

Først da han var 5-6 mrd., og kunne sidde og lege og vi kunne lege sammen og han fik normal frokost (ikke flaske kun til trøst), så var jeg helt anderledes................ jeg tor, at babyer skræmmer mig lidt??

Ja jeg kan godt fornemme at du bliver lidt skræmt/ stresset af din lille baby   Det er ikke rart men det er der jo råd for   Har du aldrig snakket med nogen om det ? Læge / sundhedsplejerske ???

Anmeld

17. august 2010

Eliza/lykke

Muffi . skriver:

Ja jeg kan godt fornemme at du bliver lidt skræmt/ stresset af din lille baby   Det er ikke rart men det er der jo råd for   Har du aldrig snakket med nogen om det ? Læge / sundhedsplejerske ???

jo jo - jeg går til lægesamtaler en gang om mrd., fordi jeg fik en fødselsreaktion.... så der er fokus på mig.

Det er bare noget møg, fordi jeg har fået det MEGET bedre - men det der med at slappe af, er ikke kommer endnu. Det kommer nok - men hun starter i VS om en måned... og jeg er bange for, at jeg vil være GRØN af bekymring - og så har jeg endnu svære ved at slappe af............. mærkeligt hovedet, jeg har.

Anmeld

17. august 2010

Lady Marion <3

Eliza/lykke skriver:

jo jo - jeg går til lægesamtaler en gang om mrd., fordi jeg fik en fødselsreaktion.... så der er fokus på mig.

Det er bare noget møg, fordi jeg har fået det MEGET bedre - men det der med at slappe af, er ikke kommer endnu. Det kommer nok - men hun starter i VS om en måned... og jeg er bange for, at jeg vil være GRØN af bekymring - og så har jeg endnu svære ved at slappe af............. mærkeligt hovedet, jeg har.

Glad for at høre der bliver taget hånd om det ..

Du bekymrer dig hele tiden om ting der ligger ude i fremtiden , lad det ligge . Feks når hun sover , tænk hvad er det værste der kan ske ?   at hun vågner . Så tænk , ja hvad kan der ske hvis hun er vågen ? At hun græder ? Hvad kan du så gøre ? Trøste , give flaske , trille en tur hvis flaske eller trøst ike er nok   Der er altid valgmuligheder , se løsninger frem for problemer   Ser du kun problemer så skaber du dem selv ,, forstår du hvad jeg mener ??  Lidt svært på skrift , men du stresser dig selv og det er ikke til gavn for hverken dig eller baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.