Jer der kender til Migræne eller har det, passer det her så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.790 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Mira0911

Jeg stod sammen med et kvinde menneske på 45 år.. Hun lider af migræne siger hun...

Kan man godt have migræne uden at være på medicin?!

Bliver man mere og mere hjerneskadet for hvert migræne anfald man får?!

Mister man hukommelsen under migræne anfald?!

Min kæreste kender slet ikke til noget af det ovennævnte...

Andre der gør?

Kvinden her har kendt mig i 3 år, kunne ikke huske hvad jeg hed igår, da hun skulle have fat på mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Diana...

Ja man kan godt lide af migræne ude at få medicin. Jeg lider af en mild form for migræne og min læge siger det er migræne men den er ikke kraftig nok til jeg kan få medicin mod det. 

De andre ting kan jeg ikke svar på.

Anmeld

16. august 2010

wamse

Der findes mange former for migræne og jeg lider selv af migræne. Jeg får ikke noget fast medicin, men bruger Ibumetin + pinex flere gange i løbet af dagen når jeg har anfald. Mine anfald har været meget meget forskellige, lige fra at miste evnen til at tale under et anfald, som varede flere timer, til store problemer med synet og pupillerne, og så regulær smerte. Alt efter hvilken form for migræne ville det da ikke overraske mig at man kunne tage skade, for det kan ikke være sundt pludselig at miste evnen til at tale fx. Men jeg ved det ikke med sikkerhed om man kan tage skade, men ved at nogle menneske lever meget invalideret med migræne

Anmeld

16. august 2010

Laulund87

Ja det kan man godt. Jeg har lidt rigtig meget af migræne og Kodinagnyl tager lige toppen af det. 

Jeg har så gået til akupunktur og fået behandlinger hvor jeg får vredet nakkehvirvler på plads. 

Min akupunktør siger at 99% af migræneanfald er pga nakkehvirvler der sidder forskudt af hinanden. 

Jeg slap hurtigt for anfaldende efter nogle behandlinger

Anmeld

16. august 2010

Snefnug1984

Jeg stod sammen med et kvinde menneske på 45 år.. Hun lider af migræne siger hun...

Kan man godt have migræne uden at være på medicin?!

Bliver man mere og mere hjerneskadet for hvert migræne anfald man får?!

Mister man hukommelsen under migræne anfald?!

Min kæreste kender slet ikke til noget af det ovennævnte...

Andre der gør?

Kvinden her har kendt mig i 3 år, kunne ikke huske hvad jeg hed igår, da hun skulle have fat på mig...

Ja du kan sagtens have migræne uden at være på medicin. Jeg får migræne et par gange om året som starter med synsforstyrrelser osv. Jeg får ingen medicin.

Man bliver ikke hjerneskadet af migræne og jeg har nu aldrig mistet hukommelsen under et anfald.. Migræne kommer pga. ens blodårer i hjernen trækker sig sammen..

Mht forglemmelsen af dig, så kan det jo bare være en svipser, hvis hun ikke har set dig i lang tid?

Anmeld

16. august 2010

Mira0911

JordbærBlomst skriver:

Ja du kan sagtens have migræne uden at være på medicin. Jeg får migræne et par gange om året som starter med synsforstyrrelser osv. Jeg får ingen medicin.

Man bliver ikke hjerneskadet af migræne og jeg har nu aldrig mistet hukommelsen under et anfald.. Migræne kommer pga. ens blodårer i hjernen trækker sig sammen..

Mht forglemmelsen af dig, så kan det jo bare være en svipser, hvis hun ikke har set dig i lang tid?

Hun havde set mig et par dage før...

Hun stod og var dyb alvorlig overfor mig, og sagde at det var migrænen der gjorde at hun ikke kunne huske mit navn...

Anmeld

16. august 2010

wamse

16. august 2010

Majeha

Jeg lider selv af migræneanfald, så håber da ikke, at hjernen tager skade af det

Har lidt af det i snart 20 år, og anfaldene har ikke ændret karakter, men der er heldigvis blevet længere tid imellem. Får noget medicin, der hedder Migea. Det er dog ikke altid, det hjælper, men de gange, det gør, er det helt fantastisk. Føler mig nærmest helt høj, hehe. Kodein hjælper også på det.

Det med at miste hukommelsen kunne jeg godt forestille mig. Når anfaldet er værst, går man (jeg) ligesom helt ind i sig selv. (lidt ligesom nogen gør under stærke veer), og man mister fornemmelsen af tid og alt andet. Jeg mister så også synet og hørelsen, og kan ikke tale, og lys er det værste. Og kroppen kommer med sådan nogle krampeanfald. Pisse irriterende

Så medmindre medicinen virker, varer det så indtil jeg falder i den dybe REM søvn.

Migræne er noget Fanden har skabt

Anmeld

16. august 2010

Majeha

Skal lige sige, at anfaldene er faldet fra 2-4 gange om ugen til 2-4 gange om måneden.

Anmeld

16. august 2010

wamse

Der er så åbenbart forskellige holdninger til om man kan tage skade eller ej, for fandt en anden side som så mener at der er risiko for hjerneskade, så blev ikke meget klogere af det......
http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.p hp?t=7267

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.