Nogen herinde der bor tæt på familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Susan1978

som du jo ved bor jeg dør om dør med min svigermor og det er jeg altså ret glad for, men nu har vi det også godt sammen.

jeg synes det er så rart at ungerne bare kan løbe over til Bedste når de vil (vi har en aftale om at hun siger fra når hun ikke lige har tid til dem)

samtidig nyder jeg at jeg kan gå derover og låne lidt sukker, mælk eller hvad jeg nu måtte mangle..  og omvendt.

vi er mega priviligeret at hun ikke arbejder mere, så hun har som regel altid tid til at ta ungerne når de er syge og hun går med hunden ved middags tid i hverdagene..  (som hun siger, så kommer hun også ud og får frisk luft.)

Det er smadder rart, hvis vi fx gerne vil ud at spise en aften eller i bio, så kommer hun bare over og kigger efter ungerne.

nu lyder det som om vi render hinanden på dørene men det  gør vi faktisk ikke.. vi spiser fx sjældent med dem.. kun hvis der er familie fødselsdag eller noget.. 

mine forældre bor 25 km væk og dem ser vi faktisk tit oftere..  men ungerne har så stor glæde af at Bedste (farmor/svigermor) bor ved siden af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

misslea

JEP - vi bor MEGET tæt på min mands familie!!! Vi bor i samme andelsforening, dvs. at hans forældre bor 2 opgange fra os, hans lillebror er vores overbo og hans storebror bor 4 opgange fra os!!! Derudover bor hans bedste ven og en af mine bedste veninder også i vores gård

Det fungerer SUPER godt - vi elsker det!!! Min svigerfamilie er SKØN, og vi har stor respekt for hinandens privatliv!! Så vi har aldrig oplevet, at det har været et problem - tvært imod!!!

Mine egne forældre bor ca. 1 km. væk, så det må siges også at være tæt på

Anmeld

16. august 2010

saxa

Eva. skriver:

altså tæt på mandens eller egne forældre....og hvor tæt er tæt og hvordan fungerer det.

Jeg kommer til at bo meget tæt på mine forældre nu her når jeg flytter....og jeg ser egentlig ikke noget skidt i det, da vi ikke render hinanden på dørene og de altid har udvidst meget respekt omkring hvad man gør og ikke gør over for egne børn...så frygter ikke de blander sig eller kommer i tide og utide...tilgengæld er det super at drengene bare kan gå hjem til dem når de vil og at jeg altid har barnepiger tæt på...

MEN, jeg ved det jo ikke, har aldrig boet så tæt på dem.....så vil meget gerne høre jeres erfaringer...

Her vil jeg sige vi bor meget tæt på både mine og husbonnis forældre - mine bor ca.7 km fra os og husbonnis ca.12 km... Dog bor min far og hans familie ca.80 km. fra os, og det er langt og derfor ser vi dem slet ikke så ofte som vi burde.. Men mht. min mor+mand og husbonnis familie, så er jeg glad for de er lige i nærheden..

Anmeld

16. august 2010

Lullaby

Vi har boet 5 min fra dem og det gik super. Men nu har jeg også sådanne svigerforældre at jeg sagtens kunne bo ved siden af dem uden problemer

Anmeld

16. august 2010

Frøken Sørensen

Bor 500 m. fra min svigerforældre... Og synes det er rigtig dejligt. Især når man har børn

Mine forældre bor i Sønderjylland, men håber at de en dag flytter til Sjælland, så man også kan have dem tæt på

Anmeld

16. august 2010

mor_sabina

Eva. skriver:

altså tæt på mandens eller egne forældre....og hvor tæt er tæt og hvordan fungerer det.

Jeg kommer til at bo meget tæt på mine forældre nu her når jeg flytter....og jeg ser egentlig ikke noget skidt i det, da vi ikke render hinanden på dørene og de altid har udvidst meget respekt omkring hvad man gør og ikke gør over for egne børn...så frygter ikke de blander sig eller kommer i tide og utide...tilgengæld er det super at drengene bare kan gå hjem til dem når de vil og at jeg altid har barnepiger tæt på...

MEN, jeg ved det jo ikke, har aldrig boet så tæt på dem.....så vil meget gerne høre jeres erfaringer...

Jeg er et stort familie menneske og da jeg blev gravid flyttede vi hurtigt tilbage hvor jeg kom fra. Nu bor vi så 3 min gang fra min far, og 3 min kørsel fra min mormor og morfar Jeg elsker det. Vi render hinanden meget på dørene, men det har vi det godt med, og jeg er selv vokset op med min mormor og morfar rigtig nært, de var med på ferier og vi spiste ofte sammen og blev passet der. Så for mig er det helt naturligt på den måde Desværre bor min mor lidt langt væk, fordi de blev skilt for nogle år tilbage

Anmeld

16. august 2010

Svei

Dictes mor skriver:

Ja 17 km

Ok...det synes jeg bare er ret langt... det var så langt væk jeg boede før og nu bliver det kun få meter nærmest...

Anmeld

16. august 2010

SiLiMiMa

Eva. skriver:

vi boede i 2 år som nabo til mine svigerforældre og de gik os ikke på nerverne men de er nu også så behagelige og med samme respekt, som du beskriver dine forældre har....

jeg synes det var dejlig trygt på en måde dengang var børnene dog så små at de ikke bare selv løb over til dem... (det var kun simon og line dengang)

nu bor vi 5 km fra svigerforældrene og 11 km fra mine forældre.... jeg gad da godt bo tættere endnu på begge!

knus heise

Anmeld

16. august 2010

XXSS

Vi bor 1 km fra min svigermor og hendes mand og ca. 8 km fra min svigerfar og hans kone og ca. 350 km fra mine forældre - de bor i Århus.

Det går fint mhs til svigermor - de ved at vi helst ser at de ringer eller skriver og aftaler det, hvis de kommer forbi - jeg gider ikke bare have dem rendende konstant. Men det er dejligt nemt, at man bare lige kan gå ned til dem på 10 min. Men jeg har hele tiden gjort klart både overfor svigermor og -far, at jeg vil vide hvornår de kommer forbi.. Hvis jeg har lyst til at rende med numsen bar så skal de ikke lige pludselig stå derude og glo eller hvis vi roder, så har jeg det bedst med at huset er nogenlunde pænt inden vi får besøg. Og det respekterer de heldigvis, men der har da været tilfælde! og så har jeg sagt til dem at det ikke var okay, hvis det ikke var det.

Kan selvfølgelig godt være lidt lang til mine egne forældre, men selv da jeg boede i Århus 1½ km fra dem rendte vi ikke hinanden på dørerne, de ville nok bare ønske at de var lidt tættere på nu, hvor der er to børnebørn.

Anmeld

16. august 2010

Dictes mor

Eva. skriver:

Ok...det synes jeg bare er ret langt... det var så langt væk jeg boede før og nu bliver det kun få meter nærmest...

Nå okay, jeg er bare vant til at min familie bor langt væk, mine forældre bor over en times kørsel væk, og mine bedsteforældre bor 4-5 timers kørsel væk, så jeg synes 17 km er tæt på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.