Nogen herinde der bor tæt på familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Svei

altså tæt på mandens eller egne forældre....og hvor tæt er tæt og hvordan fungerer det.

Jeg kommer til at bo meget tæt på mine forældre nu her når jeg flytter....og jeg ser egentlig ikke noget skidt i det, da vi ikke render hinanden på dørene og de altid har udvidst meget respekt omkring hvad man gør og ikke gør over for egne børn...så frygter ikke de blander sig eller kommer i tide og utide...tilgengæld er det super at drengene bare kan gå hjem til dem når de vil og at jeg altid har barnepiger tæt på...

MEN, jeg ved det jo ikke, har aldrig boet så tæt på dem.....så vil meget gerne høre jeres erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Mor-til-asta-09

Vi bor 500 meter fra mine forældre.. Og jeg arbejde oveni købet også sammen med dem begge ( har ejet hotel )

Og synes det fungere fint, Asta ser tit mormor og morfar, men de blander sig på ingen måde i noget medmindre vi beder dem om det. Og vi ser det som en fordel, da de hurtigt kan tage sig af Asta i 30 min, hvis vi lige mangler lidt hjælp

Anmeld

16. august 2010

Vingummien

Vi bor tæt på mine forældre. Er super dejligt at vide at de er der.

Selvom vi bor så tæt er det ikke sådan at vi ser hinanden hver dag, kan da gå uger før vi ses. Men mig og min mor snakker sammen hver dag via sms eller tlf.
Faktisk hele min familie bor tæt på. Det er jeg vantil og tror slet ikke jeg ville kunne undvære det.

Her er det så min bror der kan være en hjælpende hånd med Emil da min mor jo er syg. Han skal dog der udog prøve at sove her den 28.

Men er dejligt, især hvis det kan holdes nede og man ikke ser hinanden hver dag, for så tror jeg sgu at det bliver for træls i længden.

Men syntes det gir en god trykhed, og imens Emil har været så syg som han har været, har det været rart bare at kunne ringe og høre om en af dem ikke lige kunne køre os til læge osv

Anmeld

16. august 2010

betski

Jeg flyttede hjem sidste sommer, så fra at have en afstand på 450 km til min forældre har jeg nu 2-300 m. Jeg var ligesom dig, meget spændt på, hvordan dette nu vil komme til at gå. Jeg valgte simpel hen at snakke forventninger og ønsker igennem med min mor. Også for at jeg vidste hvor de står mht pasning og at vi måske bare kommer forbi. Vi fandt hurtigt ud af, at jeg ikke lige er til det spontane besøg, men gerne vil ha meldt ankomsten inden de kommer, men for dem kan vi bare komme og gå som vi lyster. Hvis de ikke har andre planer, ville de (og vil stadig) passe min datter, hvis jeg får behov for dette. Okay, een ting er så at snakke om det, noget andet er irl. Men det går faktisk ret godt. Dog har jeg endnu ikke helt vænnet mig til at de er så tæt på, og kommer nok ikke så ofte forbi hos dem, som forventet. Men jeg har også boet helt for mig selv langt væk fra alle i en del år, så jeg accepterer at jeg lige skal have noget tid, før de gamle vaner er blevet manet til jorden.

Pøj pøj med flytningen

Anmeld

16. august 2010

Dictes mor

Vi bor 17 km fra min svigerforældrer, og det fungerer rigtig fint, det er dejligt at have dem tæt på, og vi render heller ikke hinanden på dørene. Og så er det jo nemt, når der skal passe børn og dyr mv. Jeg er glad for det i hvert fald

Anmeld

16. august 2010

Svei

Dictes mor skriver:

Vi bor 17 km fra min svigerforældrer, og det fungerer rigtig fint, det er dejligt at have dem tæt på, og vi render heller ikke hinanden på dørene. Og så er det jo nemt, når der skal passe børn og dyr mv. Jeg er glad for det i hvert fald

17 km?? eller skrev du forkert..

Anmeld

16. august 2010

Dictes mor

Eva. skriver:

17 km?? eller skrev du forkert..

Ja 17 km

Anmeld

16. august 2010

LRJ

Vi bor 2 km fra min mor + hendes kæreste og mine søskende, 15 km fra svigerforældrende og 20 km fra min far og hans kone
Det fungerer rigtigt godt vi ser dem alle, undtaget min far, mindst 1 fang i ugen

Anmeld

16. august 2010

Malthesmoar

Eva. skriver:

altså tæt på mandens eller egne forældre....og hvor tæt er tæt og hvordan fungerer det.

Jeg kommer til at bo meget tæt på mine forældre nu her når jeg flytter....og jeg ser egentlig ikke noget skidt i det, da vi ikke render hinanden på dørene og de altid har udvidst meget respekt omkring hvad man gør og ikke gør over for egne børn...så frygter ikke de blander sig eller kommer i tide og utide...tilgengæld er det super at drengene bare kan gå hjem til dem når de vil og at jeg altid har barnepiger tæt på...

MEN, jeg ved det jo ikke, har aldrig boet så tæt på dem.....så vil meget gerne høre jeres erfaringer...

Bor 500m fra mine svigerforældre

Fungerer fint, vi render ikke hinanden på døren

Mvh

Anmeld

16. august 2010

Hvem?

Eva. skriver:

Der er 1 km om til mine svigerforældre og 5 km hjem til mine egne forældre, vi købte en nedlagt (gammel) landejendom og har nydt meget meget godt at svigerfar bor 2 min væk - så er han jo vores faste håndværker :O)

Af hensyn til mine egne forældre kunne jeg aldrig forstille mig at bo langt langt væk fra dem, syntes det er rart de bor tæt på, så er man sikker på altid der er en hjælpende hånd i trængte situationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.