Go opskrift på koteletter i fad søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.812 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. august 2010

molle85

Er der nogen der har en go opskrift på koteletter i fad?

Tænkte at det var det menuen skulle stå på i aften.

Knus maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Banditten´s mor

Jeg har en jeg synes er god og meget nem.

Peberfrugt og squash i tern i fadet. Koteletterne brunes på hver side og krydres med salt og peber. 1-2 dåser flået tomater (afhængig af hvor mange kotelletter og fadets størrelse) blendes med krydderier (oregano, hvidløg, paprika, basilikum hvad du nu har lyst til) og hældes over koteletterne og grøntsagerne. I ovenen på 200C i ca. 30 min. Spis ris eller pasta til.

Håber du kan bruge den.

Anmeld

16. august 2010

Dot D

molle85 skriver:

Knus maria

Jeg tager koteletterne og banker dem lidt flade og skære dem i tre stykker hver. Så vender jeg dem i mel blandet med salt, peber, karry og lidt paprika. Steger dem på panden i lidt fedtstof, når de er gyldne tager jeg dem af og lægger dem i et ildfast fad. så tager jeg en dåse ananas i tern og hælder væden på panden( med resterne af det der er på) og fordeler ananas over kødet i faddet. så en eller to dåser hakkede tomater på panden også, lige lade det boble op, også hældes det over alt i faddet, så i ovnen 200 grader ca 30 min. Servér med ris, godt brød og salat, det er mums

Anmeld

16. august 2010

Natascha

Jeg har en ikke fedtfattig version men den smager super lækker....

Du bruner koteletterne, steger glas champingnoner og lægger det i et fad, så tager du væden fra champingnongerne, fløde, paprika, tomatpure, boullionterning og salt og peber koger det op, jævnes og hældes hen over koteletterne, tilsidst lægger du bacaon i skiver henover og så i en varm ovn ved 180 grader i ca 45 min. Dertil ris...

Det smager bare mums.

Håber du evt kan bruge det lidt...

Velbekom Natascha

Anmeld

16. august 2010

saxa

Når vi får koteletter i fad plejer jeg først at hælde fløden(og vand - alt efter hvilken konsisens man vil have) i fadet krydrer med paprika, salt og peber. (der spares ikke på paprikaen) Så svitser jeg koteletterne(salt peber og paprika på) smider dem i fadet - derefter steger jeg bacontern - rød peberfrugt - friske champignon - løg og coctailpølser.

Ind i en forvarmet ovn på 200grader i ca.30-40min. Vi plejer at få ris og en god salet til.. (den er dog heller ikke særlig fedtfattig)

Anmeld

16. august 2010

bullerbassen

Meget forskelligt sidste gang vi fik koteletter i fad, brunede jeg koteletterne lagde dem på et stykke staniol.

Ovenpå puttede jeg forskellige grønsager:

Gulerødder, rødløg , porre, rød peber , majs.

Hvad der lige er i køleskabet Tilsidst hældte jeg lidt flåede tomater over. Og så i ovnen ca 45 min..

Dertil serverede jeg ris evt flutes Mmm sagde min mor, da hun så pakkerne stå klar til ovnen

Anmeld

16. august 2010

signeg32

prøv denne.

1.Svits lidt hvidløg og løg på en stegepande til det er lysebrun.

2. Svits koteletterne  sammen med hvidløg og løg i ca 4-5 minutter på begge sider.

3. tag et fad og hæld kødet i og tilsæt fløde, salt og tomatpure og ind i oven.

uhhmmmmm så godt

Anmeld

16. august 2010

mullesmith2

Jeg starter med at vende kotteletterne i mel med lidt salt og peber i og steger dem let på panden og lægger dem over i fadet. Så skære jeg et par peberfrugter i terne og kommer hen over kødet og en masse friske champingnon i skiver (eller bare fra glas) og så en-to dåser coctailpølser skåret i halve. til sidst hælder jeg bare en en dåse flåede og hakkede tomater hen over og en cremefine til madlavning og så drysser jeg lidt salt og peber på til sidst og så i ovnen 200 grader 30 min ca. og så bare ris til og salat.

Anmeld

16. august 2010

NoName

molle85 skriver:

Knus maria

Vi har forælsket os i denne opskrift fra Arla

(link)

plejer at bruge sovs fra K-salat da den smager bedre...

Anmeld

20. august 2010

Happiness

Jeg plejer at lave dem sådan her:

Svitv løg, hvidløg i 2 min. Svits så championer, peberfrugt, forårsløg og porrer i 5 min.

Hæld en halv liter grøntsagsboullion over (eller svine) samt en dåse tomatpure. Lad det simre lidt. Så hælder jeg den "fedtfri" madlaningsfløde i (ca, halv liter). Coctail pølser puttes og koges videre i 3 min.

Så steger jeg kortelletterne (vendt i salt, peber og all around kryderi, Når jeg har vendt kortelleterne første gang, ligger jeg en pakke bacon i terninger ved, og steger dem til kortelletterne har fået ca 5 min mere.

Kortelletterne ligges i fad, sovsen over, og så ind i ovnen i ca. 30 min.

Den er ikke helt fedtfri, men NØJ hvor smager den godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.