Strækmærker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fik I strækmærker under graviditeten, og hvordan ser de ud nu?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.530 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Anonym trådstarter

Er bare nysgerrig

Det er vel ikke noget man på nogen måde kan afhjælpe eller forhindre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Diana...

Nej man kan ikke forhindre dem i at komme enten kommer de for eller kommer de ikke. Jeg fik lidt men det er ikke så tydelige mere men jeg fik dem først 1 uge efter jeg havde født. 

Anmeld

16. august 2010

Halbschön

Anonym skriver:

Er bare nysgerrig

Nej, strækmærker er genetisk og hormonbetinget... SÅ dyre cremer hjælper ikke.. MEN.. Det kan være med til at øge velværen... JEg smurte min tykke stribede mave ind i en alm fed creme, bare for god velværes skyld(og massage til baby)..

Idag er min mave stadig stribet, men ikke ligeså slemt som da jeg var gravid..

Anmeld

16. august 2010

Ni-ko-li-ne

strækmærker er (som en anden skriver) genetisk og hormon betingede...  og når de først er der, så tror jeg man skal have en hudtransplantation for at blive dem kvit...

jeg tror dog at det har betydning for mængden af dem, hvor stor man bliver (hvilket man ikke styrer selv altid) og om man smører med god fugtig creme... evt bruger peeling og masserer maveskindet...

Anmeld

16. august 2010

Anonym skriver:

Er bare nysgerrig

Hvis du er i genetisk-farezone så kan du jo prøve at spise forholdsvist sundt, så du ik tager overflødige kg på...

Anmeld

16. august 2010

Diana...

Ni-ko-li-ne skriver:

strækmærker er (som en anden skriver) genetisk og hormon betingede...  og når de først er der, så tror jeg man skal have en hudtransplantation for at blive dem kvit...

jeg tror dog at det har betydning for mængden af dem, hvor stor man bliver (hvilket man ikke styrer selv altid) og om man smører med god fugtig creme... evt bruger peeling og masserer maveskindet...

Heldigvis ikke for alle mine er ikke særlig tydelig mere og jeg har intet gjort min mor fik også og hendes kan man slet ikke se mere og jeg ved der er flere her inde fra som heller ikke kan se deres mere 

Anmeld

16. august 2010

oo

jeg har ikke fået nogen endnu her i næsten 33. uge, så det er lækkert. eller dvs....jeg har ikke fået nogen endnu som jeg selv kan se og Søren påstår der ingen er

Anmeld

16. august 2010

Ni-ko-li-ne

Diana... skriver:

Heldigvis ikke for alle mine er ikke særlig tydelig mere og jeg har intet gjort min mor fik også og hendes kan man slet ikke se mere og jeg ved der er flere her inde fra som heller ikke kan se deres mere 

men så træk i huden, og så kommer de frem... jeg ved der er flere hvis mærker bliver lyse og trækker sig sammen.... men de er der stadig...

Anmeld

16. august 2010

Diana...

Ni-ko-li-ne skriver:

men så træk i huden, og så kommer de frem... jeg ved der er flere hvis mærker bliver lyse og trækker sig sammen.... men de er der stadig...

Det kan godt være men nu går man jo heller ikke og strækker i huden når man går og viser mave jo  Så hvis man ikke kan se dem uden at strække i huden så er det jo mere end perfekt og nu min mor meget slank og så burde man jo kunne se dem efter som hendes hud er meget fast men pyt pyt. kommer de så kommer det og det der jo ikke så meget at gøre ved. 

Anmeld

16. august 2010

mrsMary

hmm, jeg har bemærket to 'slags' strækmærker.

Mine ligger i underhuden, hvor jeg kan mærke tydelige fordybninger/revner, men det er slet ikke eller mindre tydeligt i overhuden.

Hos veninder, med anden slags strækmærker, er hele overhuden som et crepepapir med tydelige ar. (arvelig form)

Og nej, man kan ikke forhindre det, hvis man er genetisk disponeret. Så spar på de dyre cremer. Ellers har jeg læst en hudlæge sige, at man bare ikke skulle tage 20-25+ kilo på, hvis man ville undgå mærker i huden (den ikke arvelig form).

Min familie får ikke strækmærker af graviditet, og mine i underhuden er nok kommet, fordi der har været div. operationsar, som ikke har kunne klare strækket (navlebrokoperation, kejsersnit, fjernelse af modermærker). Men jeg har altså fået på brysterne (gik fra a-skål til Dobbet D 'over-night', da mælken løb til!!!) og har lidt på lår fra puberteten. Så det er åbenbart ikke sån' at man helt kan undgå lidt 'slid' over årene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.