Har i prøvet at farve tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

serinasmor

Tullebobs skriver:

Jeg går også i 'farvetøjovervejelser' - men har ikke turde springe ud i det, da jeg er pænt øm over vaskemaskinen Hvordan med det der farvestads, er det væk efter man har farvet eller hur?

Og man risikerer vel ikke at når så vasker den næste vask så sidder der farverester tilbage og farver, det som IKKE skulle farves?

Hilsner fra den pylrede vaskekone

du skal bare vaske "en tom vask" efterfølgende når du har farvet tøj .. så skulle al evt overskydende farve forsvinde .. har i hvert fald aldrig haft problemer her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

Tullebobs

Okay - tak for dit svar.

Så er det vist bare at springe ud idet. Synes nemlig at det er ret smart  "Nyt" tøj til billige penge

Anmeld

16. august 2010

millesofie

jeg købte i sin tid en masse maskine farve til tøj i føtex de kan også fås i matas

og der er til 1kg tøj det eneste man skal gøre er at veje 1kg tøj lægge det i maskinen sammen med 1kg salt (alm køkken salt) og så farven

jeg lægger altid farven i sådan en vaske boldt

koge det på 60* og så er det færdigt

jeg har farvet massere af lyserødt og det bliver stadig den farve på pakken medmindre det er mørkt pink

Anmeld

16. august 2010

slettet_7530

Man skal vaske en tom maskine efter farvning elelrs kan det efterlade farve i den første maskine efterfølgende

Anmeld

16. august 2010

Valle81

Tullebobs skriver:

Okay - tak for dit svar.

Så er det vist bare at springe ud idet. Synes nemlig at det er ret smart  "Nyt" tøj til billige penge

Nemlig - det er det bestemt også:0) Det er skide smart - altså jeg tøvede også helt vildt første gang og tænkte - det går aldrig godt:0) Men det gjorde det:0)

Jeg farver også tit mit sorte tøj hvis det er blevet lidt mat - så får det lige ny levetid igen:0)

Anmeld

16. august 2010

Tullebobs

Valle81 skriver:

Nemlig - det er det bestemt også:0) Det er skide smart - altså jeg tøvede også helt vildt første gang og tænkte - det går aldrig godt:0) Men det gjorde det:0)

Jeg farver også tit mit sorte tøj hvis det er blevet lidt mat - så får det lige ny levetid igen:0)

Ja lige præcis det sorte bliver lidt gråt og kedeligt efter noget tid. Og jeg har set at man kan få noget til at "farve" sit hvide tøj hvidt igen - for det kan også blive gråt med tiden - og det er faktisk fordi det meste hvide tøj er farvet hvidt, da det blevet lavet, så selvom man er meget påpasselig og ikke vasker det hvide med andre farver så mister alligevel den skinnende hvide farve.

Jeg springer sgi ud idet  - gør jeg!

Var forresten i Lyngså her lørdag og søndag - hvor var det nu at dine forældres sommerhus ligger?

Knus

Anmeld

16. august 2010

B&J

Valle81 skriver:

Ej hvor jeg elsker denne tråd især da du skrev hvis man har noget sort kan man gøre det bliver sort igen ej hvor lækkert det skal jeg bare prøve

Anmeld

16. august 2010

Valle81

Tullebobs skriver:

Ja lige præcis det sorte bliver lidt gråt og kedeligt efter noget tid. Og jeg har set at man kan få noget til at "farve" sit hvide tøj hvidt igen - for det kan også blive gråt med tiden - og det er faktisk fordi det meste hvide tøj er farvet hvidt, da det blevet lavet, så selvom man er meget påpasselig og ikke vasker det hvide med andre farver så mister alligevel den skinnende hvide farve.

Jeg springer sgi ud idet  - gør jeg!

Var forresten i Lyngså her lørdag og søndag - hvor var det nu at dine forældres sommerhus ligger?

Knus

Hey:0)

Det ligger på Estersvej:0) Åhh der er så skønt - den bedste plet på landkortet , og somom vejret altid er bedre lige der:0)

Anmeld

16. august 2010

Valle81

B&J skriver:

Ej hvor jeg elsker denne tråd især da du skrev hvis man har noget sort kan man gøre det bliver sort igen ej hvor lækkert det skal jeg bare prøve

Dejligt at være til hjælp:0)

Jamen allt tøjbutikker går nedom og hjem nu - vi farver vores eget tøj nyt igen og farver det lyserøde blåt  - så hvad skal vi med nyt babytøj:0)

Anmeld

16. august 2010

B&J

Valle81 skriver:

Dejligt at være til hjælp:0)

Jamen allt tøjbutikker går nedom og hjem nu - vi farver vores eget tøj nyt igen og farver det lyserøde blåt  - så hvad skal vi med nyt babytøj:0)

Ja det er godt nok skide smart kan man også farve lysserblå til lysserød?? hvis nu endag man fik en pige kunne det da være super lækkert og bruge noget af min drengs tøj til hende hvis man ikek skulle få en dreng til hvem ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.