Hvad kan jeg fejle? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.551 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. august 2010

Sees

Hejsa piger.

Jeg håber en/nogen af jer kan hjælpe mig lidt.

Jeg har, siden igår (lørdag formiddag) haft SINDSYGT ondt i ryggen og nakken - Hvilket er helt almindeligt for mig da jeg lider at skoliose - MEN, jeg har samtidig haft en voldsom kvalme og lidt af svimmelhed - Nogle gange i så høj grad, at det blev sort for mine øjne!

Igår var vi så i bilka, og jeg fik det vildt mærkeligt, og pludselig kan jeg ikke mærke mine tæer på venstre fod .. Jeg tænker egentlig ikke videre over det, men da det så breder sig til resten af foden bliver jeg lidt urolig.
Jeg snakker med min søster om det, og vi bliver enige om at se tiden an, hen over natten.

Imorges da jeg vågner er jeg så følelsesløs helt op til midt på skindebenet, og svimmelheden og kvalmen har IKKE fortaget sig. Jeg føler mig konstant søsyg.

Jeg ringer til vagtlægen, og de vil gerne se mig (snakker om mit blodtryk)
Da jeg kommer derind, er det en meget gammel og lettere stresset læger jeg bliver tilset af. Han spørg mig om jeg er blevet bidt af en flåt, og jeg fortæller at det er jeg ikke - ihvertfald ikke hvad jeg ved af.
Han tænker lidt over situationen, kigger på mig, og beder mig så om at gå til egen læge, for han ved ikke hvad det kan være der gør at jeg mister følelsen i benet.
Nu er jeg så næsten følelsesløs helt op til knæet, og der er stadig svimmelhed og kvalme ..

Er der nogen af jer der har prøvet til det, eller noget ligende? Hvad kan jeg evt. fejle?

På forhånd tak, og fortsat god aften til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Maalene

Puhhaa... Det lyder godt nok ubehageligt

Har godt nok ikke prøvet noget lignende, men min farmor blev engang bidt af en flåt uden og vide det - og hun blev ihvertfald heeelt vildt svimmel og fik dobbeltsyn...

I dag er hun heldigvis sund og rask - men de s*tans små dyr kan virkelig godt lave noget rod...

Prøv og kig efter, om du måske har nogle røde mærker eller noget, der kunne stamme fra sådan et bid, de sidder gerne i knæhaser, armhuler mv...

Ihvertfald hvad jeg har hørt...

Håber snart du er på toppen igen... RIGTIG god bedring

Anmeld

15. august 2010

Maalene

Har godt nok ikke prøvet noget lignende, men min farmor blev engang bidt af en flåt uden og vide det - og hun blev ihvertfald heeelt vildt svimmel og fik dobbeltsyn...

I dag er hun heldigvis sund og rask - men de s*tans små dyr kan virkelig godt lave noget rod...

Prøv og kig efter, om du måske har nogle røde mærker eller noget, der kunne stamme fra sådan et bid, de sidder gerne i knæhaser, armhuler mv...

Anmeld

15. august 2010

Mikkelmusen

Sådan fik jeg det da jeg var gravid med den første når jeg sad ned længe. Det var næsten som at der blev lukket af for noget blodtilførsel eller noget, men jeg blev svimmel, dårlig, kunne næsten ikke se, og min hørelse forsvandt. Virkelig ubehageligt men det var heldigvis kun kortvarigt og jeg fejler ikke noget nu. Jeg har ikke haft læge inden over da det ikke fortsatte.

Men nu ved jeg ikke om du er gravid, men jeg synes da måske du skal spørge din læge.
Er ked af jeg ikke har andre råd..

Anmeld

15. august 2010

Sees

Maalene skriver:

Jeg har tjekket, og der er ingen mærker nogen steder, jeg synes simpelthen bare det er for underligt, altså!

Jeg må prøve at ringe til egen læge imorgen - I frygt for bare at få af vide at jeg skal 'se tiden an'

Anmeld

15. august 2010

Maalene

MamaMis. skriver:

Jeg har tjekket, og der er ingen mærker nogen steder, jeg synes simpelthen bare det er for underligt, altså!

Jeg må prøve at ringe til egen læge imorgen - I frygt for bare at få af vide at jeg skal 'se tiden an'

Ja, det er bare en typisk kommentar...

Men mon ikke lidt insisteren kan få dem overbevist - det er jo SLET ikke normalt at have det sådan...

Anmeld

15. august 2010

Sees

Maalene skriver:

Ja, det er bare en typisk kommentar...

Men mon ikke lidt insisteren kan få dem overbevist - det er jo SLET ikke normalt at have det sådan...

Jeg synes ihvertfald det er træls - Det er ikke sådan at jeg føler mig syg, men jeg er da træt at pludselig at føle mig pisse fuld, og miste synet, og ikke kunne mærke halvdelen af mit ene ben!

Anmeld

15. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MamaMis. skriver:

Jeg synes ihvertfald det er træls - Det er ikke sådan at jeg føler mig syg, men jeg er da træt at pludselig at føle mig pisse fuld, og miste synet, og ikke kunne mærke halvdelen af mit ene ben!

søtte... du skal altså ind og have lavet en scanning af knolden Føleforstyrrelser er ikke noget at spøge med! Som oftest er det absolut ingenting - måske bare en nerve der sidde i klemme i ryggen (jeg lider selv at skoliose og får ret ofte nerver i klemme), men man må bare ikke tage nogen chancer... Så ring du til vagtlægen igen og så tid til en scanning! Fortæl at det er blevet værre og at du ikke vil vente til i morgen!

God bedring, smukke

Anmeld

15. august 2010

Sees

Caroline86 skriver:

søtte... du skal altså ind og have lavet en scanning af knolden Føleforstyrrelser er ikke noget at spøge med! Som oftest er det absolut ingenting - måske bare en nerve der sidde i klemme i ryggen (jeg lider selv at skoliose og får ret ofte nerver i klemme), men man må bare ikke tage nogen chancer... Så ring du til vagtlægen igen og så tid til en scanning! Fortæl at det er blevet værre og at du ikke vil vente til i morgen!

God bedring, smukke

Jeg tænkte nemlig også at det kunne være en nerve, men da jeg snakkede med min mor om det, mente hun ikke at følelsesløsheden ville blive værre, og slet ikke nedefra og op - Nærmere oppefra og ned .. Jeg aner ikke noget om det, jeg er jo ikke læge ?

Anmeld

15. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MamaMis. skriver:

Jeg tænkte nemlig også at det kunne være en nerve, men da jeg snakkede med min mor om det, mente hun ikke at følelsesløsheden ville blive værre, og slet ikke nedefra og op - Nærmere oppefra og ned .. Jeg aner ikke noget om det, jeg er jo ikke læge ?

tja... det er egentlig også rigtigt nok at den typisk ville gå oppefra og ned... meeeen.. du er jo helt speciel, så hvorfor ikke også her!?

Men jeg synes altså du skal ringe til skadestuen og fortælle dem om din bekymring! De har en rigtig god neurologisk afdeling på Århus univesitetssygehus (ikke skejby) og de plejer at være gode til at tage den slags seriøst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.