Hvilken MME bruger i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. august 2010

Kristina V

Og hvorfor?

Jeg er lige startet fuldtids op på Alomin, men synes godt nok hans mave drejer lidt.. Ha har trykket og trykket, og først sidst på eftermiddagen kom det ud. Han plejer ellers at ligge hans "gave" om morgenen..

Så var der lige en fix lady som fortalte at Nan skulle være lidt mere mild for maven..

Erfaringer søges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

>>Carina<<

Kristina V skriver:

Og hvorfor?

Jeg er lige startet fuldtids op på Alomin, men synes godt nok hans mave drejer lidt.. Ha har trykket og trykket, og først sidst på eftermiddagen kom det ud. Han plejer ellers at ligge hans "gave" om morgenen..

Så var der lige en fix lady som fortalte at Nan skulle være lidt mere mild for maven..

Erfaringer søges

prøv evt syrnet mme. fås vist i flere mærker... ellers kan du gi lidt lactulose (let afførringsmiddel). Det hjælper her og det var sundhedsplejersken der sagde det. Men de små maver skal lige vænne sig til noget nyt GOOD LUCK

Anmeld

15. august 2010

B&J

Kristina V skriver:

Og hvorfor?

Erfaringer søges

Ja jeg bruger nan1 og det har jeg altid gjordt men også fordi hjørring sygehus gav min søn det også købte jeg det og han tager det på han skal og alt er fint jamen så bliver jeg på det

Anmeld

15. august 2010

birthee

Jeg brugte også NAN1 til Frederik, og han havde overhovedet ingen problemer med maven... Min svigerinde brugte Allomin til begge hendes i starten, men skiftede til NAN, da de fik forstoppelse af det... den mindste fik laktulose til at tage forstoppelsen, hvilket resulterede i dårlig mave i lang tid...

Anmeld

15. august 2010

bagger26

Jeg sværger til grøn allomin, det er det der er syrnet og det mildeste for maven.. Jeg startede selv ud med alm allomin, men min søn kunne ikke tåle det i maven og jeg skiftede til grøn allomin og ingen problemer derefter. Min datter gav jeg grøn allomin fra starten af...

Dog syntes jeg ikke du skal skifte mme, uden at have sundhedsplejersken med ind over...

Anmeld

15. august 2010

charlottekri

Carina1984 skriver:

prøv evt syrnet mme. fås vist i flere mærker... ellers kan du gi lidt lactulose (let afførringsmiddel). Det hjælper her og det var sundhedsplejersken der sagde det. Men de små maver skal lige vænne sig til noget nyt GOOD LUCK

jeg vil bare lige sige at du skal passe på med lactulose, da de smås maver let kan blive afhængige af det... få råd hos sp før du begynder på det, så du bruger det rigtigt

Anmeld

15. august 2010

>>Carina<<

charlottekri skriver:

jeg vil bare lige sige at du skal passe på med lactulose, da de smås maver let kan blive afhængige af det... få råd hos sp før du begynder på det, så du bruger det rigtigt

Som sagt også sp der anbefalede det... de siger også på apoteket at der ska være efter aftale med læge eller sp :-)

Anmeld

15. august 2010

LISBETH:-)

Jeg ammer men suplere op med MME. Hun får profylac fra apoteket da jeg synes det er det bedste, da det ikke er baseret på komælk. Men det er også pisse hammerende dyrt  heldigvis har jeg fået overbevist min læge om at give mig en gul recept så jeg ikke betaler fuld pris  Så jeg tror jeg giver 78 kr. pr. dåse

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

Hjemme hos os får Malou Besuvais Syrnet MME. Det har hun fået lige fra hun blev født, eller rettere fra hun var fjorten dage, da mor her ikke kan amme.

Det er skånsomt for maven, og giver børnene nemmere ved at komme af med det de skal af med.

Men jeg har en veninde der kun bruger alm allomin, og sværger til det. Hun har aldrig haft problemer!

Prøv evt at give en flaske med syrnet MME en gang i døgnet, det kan være at det er nok. Jeg bryder mig ikke om tanken om afføringsmiddel uden om lægen, jeg vil altid gøre hvad han/hun siger og ikke give det før!

Held og lykke med det hele.

/Christina.

Anmeld

16. august 2010

Maise

jeg var de første 4 mdr. fuldtidsammer og pludselig efter jeg var begyndt på mad til min pige afviste hun brystet. jeg begyndte på nan og havde ingen problemer med det. så gode erfaringer her. hører oftest at babyer har det bedre på nan end alomin.

efter en sygdomsperiode afviste hun flasken. jeg blev fuldtidsammer igen mens hun var syg og måtte n æsten starte forfra med amden bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.