allergivenlig MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2010

L.J.L

Mathildesmor skriver:

Er der nogle der ved hvad forskellen er på allergivenlig modermælkserstatning fra apoteket, og f.eks. Allomin som man kan købe i de fleste dagligvarerbutikker?

hmm altså nu har jeg lige købt nutramigen på apoteket idag for vil prøve at se om det hjælper på lillemandens søvn. Og jeg fik afvide at det var soya-mælk det var lavet på, og ikke mælk som allomin er lavet på. Det er derfor det er godt til mælkeallergikere, hvilket de tror min søn er. Men nu må vi se...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

K&S

nuggie skriver:

jeg skal prøve at få lidt MME i min datter, da hun ikke tager særlig meget på, men hun vil bare slet ikk drikke det som jeg har købt til hende (profylac) så det kommer jeg jo ikke langt med..

Er der nogen som har afaring med at give deres baby Allergivenlig MME som kan anbefalde et mærke?

Hejsa

Anton er 14 dage gammel nu og har fået Nutramigen siden fødslen (det var også det, han fik på hospitalet) - det er allergivenligt og kan købes på apoteket...! Det fungerer fint herhjemme, så det er da værd at prøve

Uden recept koster 400gr. ca. 210 kr. - med en ernæringsrecept fra lægen kan du få det for ca. 85 kr.

Katja

Anmeld

18. august 2010

Mathilde & Frederikkesmor

linselouise skriver:

hmm altså nu har jeg lige købt nutramigen på apoteket idag for vil prøve at se om det hjælper på lillemandens søvn. Og jeg fik afvide at det var soya-mælk det var lavet på, og ikke mælk som allomin er lavet på. Det er derfor det er godt til mælkeallergikere, hvilket de tror min søn er. Men nu må vi se...

hvad måtte du af med for det?

Anmeld

7. september 2010

millesofie

nuggie skriver:

jeg skal prøve at få lidt MME i min datter, da hun ikke tager særlig meget på, men hun vil bare slet ikk drikke det som jeg har købt til hende (profylac) så det kommer jeg jo ikke langt med..

Er der nogen som har afaring med at give deres baby Allergivenlig MME som kan anbefalde et mærke?

Lav det selv !!! det er et hit herhjemme

tynd hirse grød (ca 3dl vand + ca 12g hirse flager koges)(kan også laves af risflager eller boghvede)

kogt vand (ca 3 dl ) blendes med mandler (uden skræl ca 1 håndfuld)

1 lille tsk rørsukker

bland det sammen og si det du kan også tilsætte en tsk smør

Anmeld

7. september 2010

Tina2

Vores datter fik profylac da jeg ikke ku amme hende længere end 3½ mdr..... Men det lugter virkelig af fiskefoder :-S Men hun ville gerne ha det....

Da vores søn ikke gad ammes mere efter 8½ mdt fik han nutramigen, som også er fra apoteket, den smager ikke helt så slemt har jeg hørt....

Du kan få grønt recept hos lægen, for det koster ca 180 kr pr dåse- og det er jo en lille dåse der ved fuld MME max varer 4 dage..... Så får du den for ca 80 kr.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.