Udenlandske piger, hjælp mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.518 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. august 2010

Mig med maven

Hej alle i dejlige damer.

Jeg skal snart til bryllup hos min fantastiske tyrkiske veninde.

Jeg elsker hende over alt på jorden, og vil derfor gerne give hende den helt perfekte bryllupsgave.

MEN MEN MEN hvad giver man? - Jeg har ikke været til tyrkisk bryllup før, og jeg ved ikke en gang hvordan det skal komme til at foregå! Men jeg vil bare så gerne, være med til at gøre hendes dag helt speciel.

Hjælp mig!!!

/Christina

Ps. Nogen der ved hvad Henna aften er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Bondepigen

Mig med maven skriver:

Hej alle i dejlige damer.

Jeg skal snart til bryllup hos min fantastiske tyrkiske veninde.

Jeg elsker hende over alt på jorden, og vil derfor gerne give hende den helt perfekte bryllupsgave.

MEN MEN MEN hvad giver man? - Jeg har ikke været til tyrkisk bryllup før, og jeg ved ikke en gang hvordan det skal komme til at foregå! Men jeg vil bare så gerne, være med til at gøre hendes dag helt speciel.

Hjælp mig!!!

/Christina

Ps. Nogen der ved hvad Henna aften er?

Ja jeg ved desværre ikke, hvad man giver... men jeg fandt da lidt om henna aften...

poerg-om-islam--Bryllup-i-Bollywood-stil">http://www.religion.dk/artikel/89493poerg-om-islam--Bryllup-i-Bollywood-stil

Anmeld

15. august 2010

Shafali22

Hejsa

Jamen det kommer an på hvad hun ønsker sig - evt. noget til hendes hjem, et gavekort eller noget personligt til hende selv. Prøv at spørge hende hvad hun ønsker. Jeg er selv araber, men der er en del ligheder på vores og de tyrkiske fester - men tro mig, du vil få en oplevelse for livet, hvis du ikke har prøvet at være med til sådan en fest før

Good luck

Anmeld

15. august 2010

lululupo

umiddelbart tror jeg man giver penge..... 

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

Shafali22 skriver:

Hejsa

Jamen det kommer an på hvad hun ønsker sig - evt. noget til hendes hjem, et gavekort eller noget personligt til hende selv. Prøv at spørge hende hvad hun ønsker. Jeg er selv araber, men der er en del ligheder på vores og de tyrkiske fester - men tro mig, du vil få en oplevelse for livet, hvis du ikke har prøvet at være med til sådan en fest før

Good luck

Tak fordi du skriver, jeg har været med til mange af deres fester i familien, men ikke bryllup.

Jeg ved godt at det ville være nemt at spørge hende, men jeg ville hellere overraske hende.

Jeg havde tænkt på noget til deres hjem, evt noget dansk dessign?

Ååååhhh jeg glæder mig bare så ubeskrivelig meget, det bliver så vildt. Jeg har kendt hende hele mit liv, og nu skal hun giftes. Jeg har det som om hun er min søster. Og tuder allerede bare ved tanken om hvor smuk hun bliver.

Jeg har et billede af os begge fra en sommer da vi var 14, det får hun i ramme, det får hendes mand bare ikke rigtig noget ud af, men hun skal bare vide hvor meget hun betyder for mig!

Vil du ikke være sød at prøve at beskrive hvordan brylluppet foregår?

/Christina

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

lululupo skriver:

umiddelbart tror jeg man giver penge..... 

Ja tror jeg også, men foreskellen på vores kulture, gør at jeg synes at en penge gave til bryllup er upersonligt, men igen, hvis de ønsker sig penge??!!??

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

15. august 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg arbejdede engang sammen med en kvinde fra tyrkiet. Engang i en samtale om mit forestående bryllup fortalte hun at man i tyrkiet altid gav guld/guldgaver til et tyrkisk bryllup.

Anmeld

15. august 2010

Mig med maven

merethe skriver:

Jeg arbejdede engang sammen med en kvinde fra tyrkiet. Engang i en samtale om mit forestående bryllup fortalte hun at man i tyrkiet altid gav guld/guldgaver til et tyrkisk bryllup.

Ja ikk... Meeen igen penge, det ville jeg aldrig give, og selvom jeg er inviteret til et tyrkisk bryllup, og vil gøre alt for at "indordne" mig under deres normer og lign, ville det aldrig falde mig ind at give penge, men guld... Jeg kunne godt finde på at give hende et smykke, men så får hendes mand ikke noget ud af det. HAr overvejet at lure hvad der er af lysestager eller noget hos guldsmeden. Så hun får guld, men også noget de begge kan bruge! Puha... Det er virkelig svært. Penge er ikke et problem... intet er godt nok til min vidunderlige veninde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.