Ked af det og bange...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.928 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Ploffer

Jeg blev imorges ringet op af min mor der sagde at min højt elskede onkel var blevet indlagt. Han fik hjertestop i går aftes da han var til sin søns polterabend  De fik genoplivet ham efter 30 min 

Han ligger nu i kunstigt koma, respirator og er nedkølet...

Der er ikke nogen der kan sige om han overlever før imorgen når de har fået hans temperatur op og prøver at vække ham af komaen... 

F... hvor jeg synes det er hårdt og uretfærdigt. Han er kun 48 år 

Er der måske nogle derude der kender til sådan noget??? Nogen der ved hvor slemt det kan være at de var 30 min om at genoplive ham???

Åhhh jeg er bare så ked af det og bange 

Undskyld de blev lidt langt. Havde bare brug for at komme ud med det....

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Peterplys

Føler med dig og krydser alt hvad jeg kan!

Jeg har en bekendt på 40 år, der fik hjertestop og fik hjertemassage i 35 minutter(han var ' død' i de 35 min), inden han blev genoplivet.

Han kom, som din onkel, i kunstig koma og dermed nedkølet. Han lå der i to dage, hvorefter de begyndte at varme ham op igen. Det gik rigtig fint, han var selvfølgelig meget omtumlet og forvirret da han vågnede, men blev hurtigt sig selv igen. Han kunne dog ikke forstå hvad der var sket, og spurgte igen og igen hvad der var sket og hvorfor han lå på hospitalet.
Han var indlagt på sygehuset i 2-3 uger i alt, og han har ikke været til noget genoptræning.

Idag har han det godt, MEN hans hjertekapacitet er nedsat med 40%, så han kan ikke klare der han kunne før i han fik hjertestop, med hensyn til fysisk arbejde. Men hans hjerne er helt klar og han fejler ikke noget fysisk(motorik).

Det var jo et kæmpe chok for alle, men noget godt er der kommet ud af det - han ryger ikke længere!

Det farligste er hvis hans hjerne ikke har fået ilt imens han har ligget uden puls, så kan den have taget skade, og han kan få hukommelsestab og andre handicap.

Ved du noget om, om han har fået hjertemasse og mund til mund(førstehjælp)?

Håber det bedste, det er så tragisk når sådan noget sker i så ung en alder!

Anmeld

14. august 2010

TbCp

Åh hvor frygteligt

Har ikke rigtig nogle trøstende ord, men ville blot sende dig en masse varme tanker!

Anmeld

14. august 2010

Mig med maven

Kender intet til det.

Men ville bare sige at jeg har læst dit indlæg, og virkelig er ked af det på dine vegne! Håber på det bedste for onkel, dig og resten af familien!

/Christina

Anmeld

14. august 2010

Ploffer

Tusind tak for jeres søde svar og varme tanker. 

Vi venter alle med spænding og frygt på dagen imorgen. Jeg håber så inderligt min onkel klarer den 

Tror det bliver en laaang nat uden for meget søvn 

Rikke

Anmeld

14. august 2010

Leonora

Ploffer skriver:

Jeg blev imorges ringet op af min mor der sagde at min højt elskede onkel var blevet indlagt. Han fik hjertestop i går aftes da han var til sin søns polterabend  De fik genoplivet ham efter 30 min 

Han ligger nu i kunstigt koma, respirator og er nedkølet...

Der er ikke nogen der kan sige om han overlever før imorgen når de har fået hans temperatur op og prøver at vække ham af komaen... 

F... hvor jeg synes det er hårdt og uretfærdigt. Han er kun 48 år 

Er der måske nogle derude der kender til sådan noget??? Nogen der ved hvor slemt det kan være at de var 30 min om at genoplive ham???

Åhhh jeg er bare så ked af det og bange 

Undskyld de blev lidt langt. Havde bare brug for at komme ud med det....

Rikke

Hej

Jeg er udd sygeplejerske med speciale i hjertet. Ved du om din onkel fik hjerte massage med det samme det skete og indtil 112 kom?? hvis han gjorde det er der stor chance for at han kommer til at klare sig uden men...Det er meget normalt at lægge hjertestop patienter i kunstig koma og nedkøle dem. Dette giver kroppen mulighed for at komme sig og derved klare sig uden for mange men...

Håber det har hjupet dig lidt. Og håber at han får det bedre snart

Hilsen Louise

Anmeld

14. august 2010

Ploffer

Leonora skriver:

Hej

Jeg er udd sygeplejerske med speciale i hjertet. Ved du om din onkel fik hjerte massage med det samme det skete og indtil 112 kom?? hvis han gjorde det er der stor chance for at han kommer til at klare sig uden men...Det er meget normalt at lægge hjertestop patienter i kunstig koma og nedkøle dem. Dette giver kroppen mulighed for at komme sig og derved klare sig uden for mange men...

Håber det har hjupet dig lidt. Og håber at han får det bedre snart

Hilsen Louise

Jeg ved ikke så meget, men jeg har fået at vide at der var en brandmand med som lagde ham i aflåst sideleje til ambulancen kom. Så vil da næsten tro og håbe at han har ydet førstehjælp 

Men tusind tak for dit svar. Det hjalp meget 

Anmeld

14. august 2010

Leonora

Ploffer skriver:

Jeg ved ikke så meget, men jeg har fået at vide at der var en brandmand med som lagde ham i aflåst sideleje til ambulancen kom. Så vil da næsten tro og håbe at han har ydet førstehjælp 

Men tusind tak for dit svar. Det hjalp meget 

Hvis der har været en brandmand til stede fra starten så kan jeg næsten ikke forestille mig andet end han har givet hjerte massage...Og så længe der trykkes på brystet så kommer der ilt rundt i kroppen og så kan man klare sig fint. Det er sådan med hjerte stop at det kræver en hjerte starter til at få gang i hjertet igen. men så længe der er udøvet hjerte massage indtil 112 kommer så er der gode chancer...jeg håber på atr få en update fra dig når du har mere info og selvfølgelig overskud til at skrive.

Knus og tanker

Louise

Anmeld

15. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er der noget nyt om din onkel?

Jeg håber det bedste for hele familien!

Anmeld

15. august 2010

Ploffer

Er lige blevet ringet op af min mor. De har fået varmet ham op igen. De har så også lige prøvet at tage ham ud af komaen (tror nok det var sådan ) men han fik nogle kramper, som de ikke rigtig har styr på hvorfor de kommer  

Ved snart ikke hvad jeg skal tænke og tro 

Kan han for pokker ikke bare vågne og ikke fejle noget som helst 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.