Jehovas vidne...? (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2010

Mig med maven

Anonym skriver:

Skal jeg være helt ærlig, så er det nok alligevel ikke mig. Har været ved og læse en del omkring at være JHV. Det er ikke mig...

Faktisk hælder jeg mere til Budismen. Jeg vil gerne ha´ noget og tro på, men kan simpelthen hverken forholde mig til Gud eller Jehova. Jeg er en person som skal se det, før jeg tror på det.

Buda var jo en rigtig person

Jeg kan ikke vælge for dig, det er der ingen af os herinde der kan.

Men du kan læse hvad folk skriver, og tage det med i dine overvejelser. Jeg er personlig tilhænger af at være lykkelig, fortælle dem du elsker at du elsker dem, og drikke the med din familie. Jeg gør det hele, men jeg er ikke specielt religiøs, eller med i nogen form for gruppe eller lign. Jeg er bare typen der er opdraget sådan, og derfor ikke kan leve uden.

Lige meget hvordan man er opdraget, kan man jo leve efter; Gør mod andre, som du gerne vil have de skal gøre mod dig! Det har mine forældre lært mig, og det er det jeg nu opdrager min egen datter efter. Jeg siger ikke at det er det rigtige, men det er det rigtige for mig. Det jeg vil frem til er, at du kan finde ud af hvilke værdier det er, at du gerne vil have i dit liv, tale med dine venner og familie om det, og så prøve selv at leve efter disse værdier. Det er jeg sikker på at du kan, om du tro på det ene eller det andet, eller ingen ting. Bliv Jehova, Buddhist eller atheist (staves), hvis det gør dig lykkelig...  

Held og lykke med dine valg i livet, og husk... Alt det du har oplevet ind til nu, her formet dig til den du er! Vær stolt af dig selv, du er sikkert både smuk og sød. En god kone og en fantastisk mor!

/Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Anonym trådstarter

Mig med maven skriver:

Men du kan læse hvad folk skriver, og tage det med i dine overvejelser. Jeg er personlig tilhænger af at være lykkelig, fortælle dem du elsker at du elsker dem, og drikke the med din familie. Jeg gør det hele, men jeg er ikke specielt religiøs, eller med i nogen form for gruppe eller lign. Jeg er bare typen der er opdraget sådan, og derfor ikke kan leve uden.

Lige meget hvordan man er opdraget, kan man jo leve efter; Gør mod andre, som du gerne vil have de skal gøre mod dig! Det har mine forældre lært mig, og det er det jeg nu opdrager min egen datter efter. Jeg siger ikke at det er det rigtige, men det er det rigtige for mig. Det jeg vil frem til er, at du kan finde ud af hvilke værdier det er, at du gerne vil have i dit liv, tale med dine venner og familie om det, og så prøve selv at leve efter disse værdier. Det er jeg sikker på at du kan, om du tro på det ene eller det andet, eller ingen ting. Bliv Jehova, Buddhist eller atheist (staves), hvis det gør dig lykkelig...  

Held og lykke med dine valg i livet, og husk... Alt det du har oplevet ind til nu, her formet dig til den du er! Vær stolt af dig selv, du er sikkert både smuk og sød. En god kone og en fantastisk mor!

/Christina

Hvor er du sød!

Ja, jeg er ikke opdraget med "jeg elsker dig" og kys og kram, men lader min datter det vide HVER DAG oz med kys og kram

Jeg siger ikke, min mors opdragelse af mig og mine søskende har været forkert, men vi har aldrig været tæt. Kan se på min ældre søstre som begge har 2 børn, en af hver, og kan se hvordan de gør. De gør nøjagtig som min mor gjorde. Der føler jeg mig så total anderledes - jeg gør stik modsatte af dem, og min mor. Jeg fortæller som sagt min datter hver dag at jeg elsker hende og giver hende kys og kram. Hun er godt nok kun 11 mdr., men når hun blir´ ældre skal hun vide hvad der er forkert og rigtigt. Og vide at der er en konsekvens til det forkerte og ros til rigtige

Jeg har manglet en hel del, mens jeg voksede op. Mange små ting, men i det hele store; Kærlighed.

Jeg vil gøre som du siger "Vær mod andre, som du vil ha´ at de skal være mod dig"

KNUS! 

Anmeld

15. august 2010

LC

Jeg har set filmen og kan godt forstå hvad du mener, men den hyggelige familie tid.

Kan så fortælle en lidt modsat historie i forhold til det. Har en Moster som giftede sig med en der var JHV, og deres børn er det delvist, de har 3, og efter min moster og onkel er gået fra hinanden er de 2 yngste af børnene blevet konfirmeret i en kristen kirke.

Men uden at gøre det for langt, så har de aldrig været en familie med et særligt godt sammenhold, og på skift har børnene ikke kunne snakke med forældrene og i perioder heller ikke med hinanden. Så tror ikke det er religionen du skal gå efter for at få sammenhold og familiehygge.

Tror hvis det er det du ønsker så beslut dig for at du fra den dag din datter starter i dagpleje/vuggestue at du hver eftermiddag når hun kommer hjem, har tid til at sidde med hende og spise lidt frugt og snakke om hvordan hendes dag har været, eller bare sidde på gulvet og lege imens du snakker med hende... Og så kan alt det praktiske komme efter hun er lagt iseng. Det tror jeg er vigtigere end hvilken religion du vælger, ihvertfald iforhold til Familien.

Og tror måske også når det kommer til stykket det er fornuftigt at du undersøger flere religioner, og hvis budisme passer bedre til din ønsker så er det der du skal høre til...

Har selv en veninde der som 25 årige pludselig blev meget troende og konverterede til Katolik, går i kirker hver søndag og vist også messe et par gange ugentligt, hun bruger rigtigt meget tid på det men har også gjordt hun har fundet en masse nye venner med samme tro.

Anmeld

15. august 2010

Riksen

Jeg kan godt forstå at du ønsker dig samvær og sammenhold, men det kan du få så mange andre steder. Du kan bl.a. starte med din egen familie, som mange nævner. Vær kritisk med hvem du vil have kontakt med, og dem der ikke bidrager med noget godt til jeres familie, er ikke værd at samle på.

Jeg tror det er vigtigt at du finder ud af, hvad det præcist er du mangler. Hvis det er samvær og hygge med the og spil en lørdag eftermiddag, så er det nok ikke lige en specifik religion, du skal henvende dig til. Men er det et religiøst holdepunkt du ønsker, noget overnaturligt/guddommeligt at tro på, så synes jeg, du skal kontakte de religioner, du finder relevante. Tal med en præst, en katolsk præst, en iman, en buddhistisk munk, en rabbiner, en shaman osv. Hør hvad de har at sige om deres religioner - shop lidt rundt inden du vælger, forsøg at få et nuanceret billede af den pågældende religion.

Jeg håber du finder det, du søger!

Kram fra Rikke

Anmeld

15. august 2010

Riksen

Mig med maven skriver:

/Christina

Godt skrevet. Er helt enig

Anmeld

17. august 2010

Nadia&Daniel

twinboys skriver:

Ja vi er jo forskellige... Jeg bliver det aldrig... Havde jeg været det havde jeg ikke haft mine dejlige drenge idag... Jehovas vidner er nemlig imod at man får blod... Begge mine drenge har fået blod da de var bitte bitte små og havde de ikke fået det, ja så havde de ikke været her på jorden idag...

Majbritt

Lige til info

Havde du været Jehovas vidne - og dine sønner (som bitte små) skulle have blod - kunne hospitalet tage forældremyndigheden fra dig/jer og give dine babyer blod, vist de mener/ved at der ikke er andre udeveje.

Heldigvis er videnskaben kommet så langt nu til dags, at der faktisk er en del læger/hospitaler som så vidt mulig undgår blod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.