Det hele er vist blevet sagt...
Jeg er selv pædagog og har selv arbejdet i en vuggestue, hvor fagligheden var i top, super engageret personale og virkelig et rart sted for børnene at være.
Og så har jeg hørt om andre steder, hvor det sejler pga. nedskæringer, udbrændte pædagoger som fører til personale udskift på udskikft... ROD!
Det er meget tydeligt, når man træder ind i en institution, om det er er rart sted at være, samt om institutionens værdier matcher netop dit barns behov.
Jeg ville selv til hver en tid vælge en vuggestue, jeg har set organisationen indefra - havde selv min søn i dagpleje, da jeg ikke kunne få en vuggestue plads til ham. Men han havde trivedes meget bedre i en vuggestue med bredere rammer, flere oplevelser og større muligheder for at kunne 'vælge' sine relationer til de andre børn.
Der kan være ligeså mange kompetente dagplejere, som pædagoger, men forskellen befinder sig alligevel i, at en pædagog har 3½ års bachelor uddannelse bag sig, som giver det mere i det faglige aspekt.
Børn er forskellige og vi er som forældre også forskellige, så det handler om at vælge det der er bedst for alle parter 
Anmeld