Dagpleje Vs. Vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Gustavsmor

Hej Piger

Har tænkt og tænkt over noget, og nu vil jeg lige høre jeres mening og jeres erfaringer....

Min store søn; Gustav, er lige startet i børnehave, og det er en integreret institution. Jeg overvejer om min den mindste, William, skal gå i den tilhørende vuggestue. Det ville godt nok være nemt at aflevere og hente, men er det for institutions-agtigt??? Har altid tænkt at mine børn skulle gå i dagpleje, og det gjorde Gustav, så det skal William selvfølgelig også. Men er kommet i tvivl!

Håber I vil være behjælpelige om hjælpe mig med at komme frem til en beslutning.....

Knus Berrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Millesmammi

Gustavsmor skriver:

Hej Piger

Har tænkt og tænkt over noget, og nu vil jeg lige høre jeres mening og jeres erfaringer....

Min store søn; Gustav, er lige startet i børnehave, og det er en integreret institution. Jeg overvejer om min den mindste, William, skal gå i den tilhørende vuggestue. Det ville godt nok være nemt at aflevere og hente, men er det for institutions-agtigt??? Har altid tænkt at mine børn skulle gå i dagpleje, og det gjorde Gustav, så det skal William selvfølgelig også. Men er kommet i tvivl!

Håber I vil være behjælpelige om hjælpe mig med at komme frem til en beslutning.....

Knus Berrit

jeg har altid hørt bedst om vuggestuer, så det ville jeg vælge hvis jeg havde chancen, men der er ingen vuggestuer her i nærheden, så mille skal i dagpleje .

Anmeld

14. august 2010

frk Jensen

Gustavsmor skriver:

Hej Piger

Knus Berrit

jeg har haft min søn i begge dele og jeg svæger til vuggestue.

Helt enkelt fordi det er uddannede pædagoger der tager sig af mit barn. Han blev flyttet i vuggestue for snart 4 mdr siden og jeg kan se en kæmpe udvikling i ham i forhold til da han gik i dagpleje.
I dagplejen oplevede jeg tit at dagens gøremål var at have ungerne med en tur rundt i byen, for at dagpleje moderen kunne handle ind til deres private husholdning. Det var jeg ret godt sur over og hun fik en klage.

Nu ved jeg at de pædagoger der er på arbejde passer mit barn og ikke har travlt med at handle ind til sig selv, og passe deres barnebarn.

Det kan godt virke lidt institutions agtigt at sende dem i vuggestue, men hvor er jeg glad for at jeg har valgt som jeg gjorde.

Kram Betina

Anmeld

14. august 2010

Diana...

Åhh jeg synes den er svær jeg synes det kommer meget and på barnet jeg har intet mod nogen af delene. Min egen søn er i DP og det fungere fint han hygger sig Men år hun er syg kommer han i gæstehuset for der er 10 børn og jeg kan tydelig se at han hygger sig lidt mere der hvor der er meget mere og flere at lege med. 

Men min venindes barn fungere bare ikke i en vuggestue det er alt for voldsomt til hende alt for mange børn og larm osv så hun har det bedst i en DP 

Vi har så ikke muligheden for vuggestue så vi bruger børnehave. 

Men besøg vuggestuen og DP og se hvad du har det bedst med tror den eneste der kan bedømme det er dig. 

Der er rigtig mange her inde der både er mod DP og Vuggestuer måske du kan finde nogen af debatterne men der er en masse meget forskellige meninger.

Anmeld

14. august 2010

Svei

Gustavsmor skriver:

Hej Piger

Knus Berrit

Kommer helt an på hvordan dit barn er, hvordan dagplejer er, hvordan vuggestue er og hvad I mener er vigtigt....hvad vi andre mener er bedst bliver jo bare meget overordnet set...se på dit barn og hvad du mener ville være bedst for ham.

Mine børn er klart dp-børn, og jeg har så været heldig at få nogle gode nogle af slagsen og aldrig have brug for gæstedagplejer...

Anmeld

14. august 2010

Diana...

Anyone skriver:

jeg har haft min søn i begge dele og jeg svæger til vuggestue.

Helt enkelt fordi det er uddannede pædagoger der tager sig af mit barn. Han blev flyttet i vuggestue for snart 4 mdr siden og jeg kan se en kæmpe udvikling i ham i forhold til da han gik i dagpleje.
I dagplejen oplevede jeg tit at dagens gøremål var at have ungerne med en tur rundt i byen, for at dagpleje moderen kunne handle ind til deres private husholdning. Det var jeg ret godt sur over og hun fik en klage.

Nu ved jeg at de pædagoger der er på arbejde passer mit barn og ikke har travlt med at handle ind til sig selv, og passe deres barnebarn.

Det kan godt virke lidt institutions agtigt at sende dem i vuggestue, men hvor er jeg glad for at jeg har valgt som jeg gjorde.

Kram Betina

Det er jo heldigvis ikke alle DP der er sådan  Så man skal ikke skære dem alle over en kam og der er også flere uddannet pædagoger der vælger at blive DP 

Men træls du havde en dårlig oplevelse og nej det er slet ikke i orden de ude og shoppe til sig selv. 

Anmeld

14. august 2010

Gustavsmor

Eva. skriver:

Kommer helt an på hvordan dit barn er, hvordan dagplejer er, hvordan vuggestue er og hvad I mener er vigtigt....hvad vi andre mener er bedst bliver jo bare meget overordnet set...se på dit barn og hvad du mener ville være bedst for ham.

Mine børn er klart dp-børn, og jeg har så været heldig at få nogle gode nogle af slagsen og aldrig have brug for gæstedagplejer...

Ja du har ret i at der er mange faktorer som skal holdes op imod hinanden, men syns det er svært. Havde en rigtig god dagplejer til Gustav, og kan godt lide det hjemlige. Men samtidig er det meget praktisk med vuggestue, er bare så bange for at det bliver for institutions agtigt....men ser også sådan på at at så har de jo hinanden derhenne, altså mine to drenge!

Hmmm....

Anmeld

14. august 2010

Svei

Gustavsmor skriver:

Ja du har ret i at der er mange faktorer som skal holdes op imod hinanden, men syns det er svært. Havde en rigtig god dagplejer til Gustav, og kan godt lide det hjemlige. Men samtidig er det meget praktisk med vuggestue, er bare så bange for at det bliver for institutions agtigt....men ser også sådan på at at så har de jo hinanden derhenne, altså mine to drenge!

Hmmm....

Jeg ville nok vælge dp, de skal nok komme ud i den der store institutionsverden og heller senere end før, hvis du spørger mig...men jeg er heller ikke den store fan af det vi tilbyder børn i vores samfund når det handler om institutioner, nedskæringer,m besparelser osv....det slider og børnene betaler prisen..men igen er det jo meget overordnet set, jeg aner jo ikke hvordan det sted I har er...

Men altså, børn under tre år trives bedst med trygge rammer og det helt nære, men det er bare min mening og betragtet ud fra mig og mine unger...og så også en bitte smule ud fra min erfaring qua mine tre år som pæd.stud og min praksiserfaring...

Held og lykke med valget...

Anmeld

14. august 2010

misslea

Jeg er meget enig i det, Eva skriver!! Det kommer helt an på omstændighederne, hvorvidt ene er at foretrække frem for det andet!!!

Når det så er sagt, så er jeg selv uddannet pædagog, og vil også vælge en vuggestue til min datter!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

14. august 2010

Svei

misslea skriver:

Jeg er meget enig i det, Eva skriver!! Det kommer helt an på omstændighederne, hvorvidt ene er at foretrække frem for det andet!!!

Når det så er sagt, så er jeg selv uddannet pædagog, og vil også vælge en vuggestue til min datter!!

Mange hilsner fra Lea

hihi...jeg er snart pædagog og jeg ville vente med at sende mit barn ud til børnehavealder eller blive privatdagplejer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.