Naannaa87 skriver:
Jeg har altid godt kunne tænke mig at dyrke nogle forskellige grøntsager i min have.. Efter at have boet i lejlighed siden jeg fløj fra reden har jeg ENDELIG fået min egen have 
Vi har et stort stykke græsplæne vi ikke bruger til noget, og så tænkte jeg om jeg kunne så nogle grøntsager derude?
Kartofler, gulerødder, hvidløg, salat, agurk, tomat, persille, jordbær osv..
Mit spørgsmål er så, hvordan gør man og hvornår kan man begynde at så tingene ? Ved godt det er et stort spørgsmål, men har ikke kunne finde nogle hjemmesider der var overskuelige nok til at jeg forstod det 
Kartofler skal sættes omkring 20. april, hvis man vil have tidlige kartofler, man man kan sagtens gøre det langt ind i maj.
Gulerødder såes i foråret, - sikkert omkring maj, men der står på pakken hvornår, hvor dybt i jorden osv.
Salat sammen med gulerødderne. Så kun lidt ad gangen, og så med 14 dages mellemrum, så har du små sprøde salatblade hele tiden.
Persille tager virkelig virkelig lang tid om at spire, så køb evt. en bakke med persille når de kommer frem (ikke de runde man køber i netto, men en bakke) og plant dem ud i en krukke eller noget.
Agurker er meget sarte, og må ikke komme ud før nattetemperaturen er omkring 10 grader, - ved ikke om de kan gro på friland?
Tomater (ikke alle slags) kan godt gro på friland, - helst på en sydvendt mur og i rimelig læ.
Hvidløg ved jeg ikke noget om.
Spørg, hvis der er mere.