Sengetider - når man er ude.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. august 2010

FruEllingsen

Marcus bliver nu puttet 20.30, og sover så til kl 6.

I aften skal vi til min søsters fødselsdag kl 18.

Så nu er mit spørgsmål hvad ville i gøre?

Ville i tage hjem så den lille kunne blive puttet i egen seng til normal senge tid, eller ville i blive og putte baby der hvor i nu var, og så køre hjem når fødselsdagen var slut,?

Eller ville i gøre noget helt 3.

(Marcus er 3½ måned )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Koen.

altså vi køre hjem så lærke kan komme i seng, med mindre der er overnatnings muligheder for så er det ikke noget problem Men vi gør det fordi at hvis hun ikke kommer i seng, så er hun pyller næste dag!

Anmeld

13. august 2010

FruEllingsen

lillespurv19 skriver:

altså vi køre hjem så lærke kan komme i seng, med mindre der er overnatnings muligheder for så er det ikke noget problem Men vi gør det fordi at hvis hun ikke kommer i seng, så er hun pyller næste dag!

Jeg ved slet ikke hvordan Marcus vil reagere.

for det er førstegang vi skal "være sent ude" med Marcus,  hvor der ikke har været overnatningsmuligheder.

Hvornår bliver Lærke Puttet

Anmeld

13. august 2010

Munder

Det er jo altid en vurderingssag, hvor længe varer arrangementet mm., men jeg ville nok putte der hvor vi var.

Da Andrea var helt lille blev hun lagt i barnevognen, når vi var ude. Hvis ikke der var mulighed for at have den stående udenfor, tog vi toppen med ind. Der var ingen problemer med at få hende til at sove, da hun jo lå i sine vante omgivelser.

Da hun blev lidt større tog vi weekendseng med, og nu bliver hun lagt i sofaen, en seng eller noget lignende.

Andrea har altid været nem at få til at sove, så det har klart været det nemmeste for os.

Dorte

Anmeld

13. august 2010

Koen.

Drømmer skriver:

Jeg ved slet ikke hvordan Marcus vil reagere.

for det er førstegang vi skal "være sent ude" med Marcus,  hvor der ikke har været overnatningsmuligheder.

Hvornår bliver Lærke Puttet

det bliver spændende, håber han tager det flot Lærke bliver puttet mellem 18-20, så det er sjældet vi er afsted om aften med hende, da man jo ikke kan forlange der os lige skal være sengepladser til 3

Anmeld

13. august 2010

mor_sabina

Når ikke han er ældre ville jeg putte hvor vi var og så flytte ham når engang vi skal hjem. Men er han svær at få til at sove ville jeg nok køre hjem.

Det kommer jo helt an på hvordan han og i er. Nogle dage og steder er det nemt at putte andre dage må man bare følge babys rytme.

Vurder det når i kommer, hav muligheden for at putte ham der og bliver han rigtig umulig (måske pga af det fremmede) så kør hjem.

Anmeld

13. august 2010

FruEllingsen

mor_sabina skriver:

Når ikke han er ældre ville jeg putte hvor vi var og så flytte ham når engang vi skal hjem. Men er han svær at få til at sove ville jeg nok køre hjem.

Det kommer jo helt an på hvordan han og i er. Nogle dage og steder er det nemt at putte andre dage må man bare følge babys rytme.

Vurder det når i kommer, hav muligheden for at putte ham der og bliver han rigtig umulig (måske pga af det fremmede) så kør hjem.

Her hjemme er han i hvert ifald rigtig nem at få til at sove. vi putter ham efter han har spise, og så går der MAX 10 min. så sover han sødt.

Men ja, vi må jo nok bare prøve os frem, og se hvordan han tager det

Anmeld

13. august 2010

elluL

Hej

Når vi er ude senere end Milans sengetid, bliver han puttet i barnevognen. Eller liften/voksi. Og når vi kommer hjem, kommer han over i sin seng. Det vågner han ikke af, og sover som han plejer. Han er også nem til at sove, især om natten. Han bliver puttet normalt herhjemme imellem kl.20 og kl.21 og sover til kl.6-7 om morgenen.

Prøv hvis i har mulighed for at tage barnevogn med, ellers bare liften, hvis i stadig bruger den selvfølgelig. Og så når han når sin sengetid, så bare gør som i plejer, med nattøj osv. Og så bare putte der i stedet. Det er jo faste rammer i barnevogn/lift.

Held og lykke.

Glæder mig til at hører om hva i gør

Knus Louise

Anmeld

13. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Drømmer skriver:

Marcus bliver nu puttet 20.30, og sover så til kl 6.

I aften skal vi til min søsters fødselsdag kl 18.

Så nu er mit spørgsmål hvad ville i gøre?

Ville i tage hjem så den lille kunne blive puttet i egen seng til normal senge tid, eller ville i blive og putte baby der hvor i nu var, og så køre hjem når fødselsdagen var slut,?

Eller ville i gøre noget helt 3.

(Marcus er 3½ måned )

Vi har altid kørt hjem og putter ham i sin egen seng til den tid han plejer (senest kl 19)

Det har vi gjort helt fra han var helt spæd og han er idag 23 mdr.

Han har aldrig sovet andre steder om natten, end i sin seng. Han kan heller ikke puttes i barnevogn til aften, han kan slet ikke falde til ro.

Han duer ikke til at være blandt mange mennesker og være længe oppe, for det første han gør når vi kommer hjem er at kaste op -det har vi ikke brug for med hans spinkle krop.

Vi siger altid nej til ting der starter efter kl 17/18.

Hvis vi er til noget der starter kl 12 og vi ved det varer til kl dej, kører en af os hjem og putter frederic til aften.

Men begge hold bedste forældre ved det og da min mand er en ud af en søskende flok på 3 - der alle er gifte og vi alle fik drenge børn i 2008. Så her er alle familie sammenkomster lagt sådan at de kan sove til middag derude eller det er til tidlig aftensmad..

Anmeld

13. august 2010

mor_sabina

Drømmer skriver:

Her hjemme er han i hvert ifald rigtig nem at få til at sove. vi putter ham efter han har spise, og så går der MAX 10 min. så sover han sødt.

Men ja, vi må jo nok bare prøve os frem, og se hvordan han tager det

Så er der da god chance for at han kan puttes hvor i er

Jeg håber i får en rigtig god aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.