Barsel sshér ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

Moar'en

Anonym skriver:

er det udover de 8 uger før barsel?ps: så ikke du havde skrevet

ha ha nu har vi rigtig fået svaret hinanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Anonym trådstarter

Moar'en skriver:

26 uger i det hele, med fuld løn. + 8 uger inden termin

(Som hedder 14+6+6 uger)

14uger vidste jeg godt fra min veninde, men hvad går de 6 + 6 uger ud på, undskyld jeg spørger dumt. kun dejligt at man kan holde så meget fri med sit kommende barn også med løn.

Anmeld

13. august 2010

Moar'en

Anonym skriver:

14uger vidste jeg godt fra min veninde, men hvad går de 6 + 6 uger ud på, undskyld jeg spørger dumt. kun dejligt at man kan holde så meget fri med sit kommende barn også med løn.

Som mor er de første 14 + 6 uger forbeholdt dig. For de følgende 6 uger aftaler du med faren, hvem der holder orlov. Du har maksimalt ret til 26 ugers orlov med løn efter fødslen.

Der er en lang forklaring her hvis det er, ellers bare spørg, så skal jeg prøve at svare

http://www.foa.dk/Forbund/FOA-Foerstehjaelp/EmnerA-E/Barselsorlov

Anmeld

13. august 2010

klmf

Du kan evt. tage ind på et FOA-kontor og få dem til at gennemgå det med dig - det har jeg hørt en der gjorde og det skabte meget stor klarhed for hende, hun havde svært ved at gennemskue reglerne, så de skar det simpelthen ud i pap ved at sætte sig med en kalender og vise det med uger og det hele

Anmeld

14. august 2010

Skytten0111

Anonym skriver:

er det udover de 8 uger før barsel?ps: så ikke du havde skrevet

Ja som flere skriver, mener jeg også at det 26 uger du har med fuld løn. Og 8 uger før termin..

Anmeld

14. august 2010

Anonym trådstarter

Jeg har aftalt et møde, for at være helt sikker

Anmeld

14. august 2010

dorthemus

Moar'en skriver:

Som mor er de første 14 + 6 uger forbeholdt dig. For de følgende 6 uger aftaler du med faren, hvem der holder orlov. Du har maksimalt ret til 26 ugers orlov med løn efter fødslen.

Der er en lang forklaring her hvis det er, ellers bare spørg, så skal jeg prøve at svare

http://www.foa.dk/Forbund/FOA-Foerstehjaelp/EmnerA-E/Barselsorlov

Det er faktisk 32 uger...6 til moren, 6 til faren og 6 fælles som kan deles eller gå til faren eller moren

Anmeld

14. august 2010

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Det er faktisk 32 uger...6 til moren, 6 til faren og 6 fælles som kan deles eller gå til faren eller moren

hehe det er sq ikke nemt det her, vil det så sige at jeg OGSÅ kan få fars 6 uger oven i hatten ?

Anmeld

14. august 2010

dorthemus

Anonym skriver:

hehe det er sq ikke nemt det her, vil det så sige at jeg OGSÅ kan få fars 6 uger oven i hatten ?

Nej desværre

Anmeld

14. august 2010

Moar'en

dorthemus skriver:

Men du har som mor kun ret til  26 ugers barsel med fuld løn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.