Barsel sshér ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. august 2010

Anonym trådstarter

Hvor mange dage har i holdt, vil i holde , Er det med løn eller også dagpenge ?

Jeg har tænkt på at holde 14 uger med løn hvis jeg har forstået det rigtig på foa´s hjemmeside. og selvfølgelig 8 uger før termin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

dorthemus

Jeg holder de 14 uger med løn, plus de 6 uger der er øremærket moren og de 6 uger der er fælles, derefter holder jeg 20 uger på dagpenge og så er der restferie

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Jeg holder de 14 uger med løn, plus de 6 uger der er øremærket moren og de 6 uger der er fælles, derefter holder jeg 20 uger på dagpenge og så er der restferie

hjælp mig med at forstå det korrekt, hvad vil det sige + 6 uger der er øremærket, også de 6 uger som er fælles.
Min mand går på ledeligheds ydelse.
Jeg vil gerne holde det jeg kan holde , uden at komme på dagpenge.

Anmeld

12. august 2010

dorthemus

Anonym skriver:

hjælp mig med at forstå det korrekt, hvad vil det sige + 6 uger der er øremærket, også de 6 uger som er fælles.
Min mand går på ledeligheds ydelse.
Jeg vil gerne holde det jeg kan holde , uden at komme på dagpenge.

Barselsperioden er delt ind i uger...der er 6 uger der er øremærket moderen, 6 uger til far og 6 uger der er fælles. Man får fuld løn og I bestemmer selv hvordan og hvornår i holder dem inden for barselsperioden. Jeg er f.eks alene så jeg får ikke farens men de to andre. Jeg synes heller ikke, at det er fedt at komme på dagpenge, men dels vil jeg ikke have at min datter skal i inst. når hun er ca. 8 måneder, dels kan man jo ikke få dem passet før de er omkring et år

Ring til jeres fagforbund og hør nærmere...reglerne er ikke så nemme at forklare.

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Barselsperioden er delt ind i uger...der er 6 uger der er øremærket moderen, 6 uger til far og 6 uger der er fælles. Man får fuld løn og I bestemmer selv hvordan og hvornår i holder dem inden for barselsperioden. Jeg er f.eks alene så jeg får ikke farens men de to andre. Jeg synes heller ikke, at det er fedt at komme på dagpenge, men dels vil jeg ikke have at min datter skal i inst. når hun er ca. 8 måneder, dels kan man jo ikke få dem passet før de er omkring et år

Ring til jeres fagforbund og hør nærmere...reglerne er ikke så nemme at forklare.

nej og synes det jeg har fået sendt ud af foa er forvirrende. håbede der var nogen herinde som var lidt kvikker og gode til at forklar sådan en forvirred pind med mave som mig

Anmeld

12. august 2010

Skytten0111

Hej!

Jeg er under uddannelse og min barsel starter fra på søndag.

Jeg har barsel 2 måneder før min termin (Med løn)

når jeg har født, har jeg 26 ugers barsel med fuld løn. Og til sidst 20 uger på barsels dagpenge..

Vi har dog kun fået de 2 uger til far (min mand) Og ikke de 6 uger, som før er nævnt i et af indlægene.. Min mand har dog gemt hans ferie, så han har i alt 5 uger hvor af 2 uger er barsel og 3 uger er ferie..

Man kan også vælge at dele nogle af ugerne imellem mor og far (kan ikke huske hvor mange det drejer sig om) - men i vores tilfælde holder jeg alle uger, hvor min mand kun holder dem han alene er berretiget til..

Ved ikke om det var forståeligt? Synes selv at det er ter indviklet med det barsels-halløj -Specielt når det er første gang.

Knus Heidi

Anmeld

12. august 2010

Moar'en

Hvis i vælger at din mand kæreste kun skal afholde de 2 ugers barsel som er hans lige efter fødslen, har du 26 ugers barsel med fuld løn. + 8 uger inden din termin

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

Skytten0111 skriver:

Hej!

Jeg er under uddannelse og min barsel starter fra på søndag.

Jeg har barsel 2 måneder før min termin (Med løn)

når jeg har født, har jeg 26 ugers barsel med fuld løn. Og til sidst 20 uger på barsels dagpenge..

Vi har dog kun fået de 2 uger til far (min mand) Og ikke de 6 uger, som før er nævnt i et af indlægene.. Min mand har dog gemt hans ferie, så han har i alt 5 uger hvor af 2 uger er barsel og 3 uger er ferie..

Man kan også vælge at dele nogle af ugerne imellem mor og far (kan ikke huske hvor mange det drejer sig om) - men i vores tilfælde holder jeg alle uger, hvor min mand kun holder dem han alene er berretiget til..

Ved ikke om det var forståeligt? Synes selv at det er ter indviklet med det barsels-halløj -Specielt når det er første gang.

Knus Heidi

hm okay.Jeg er bare i tvivl hvor meget barsel jeg kan holde, hvor kun JEG holder det hele og KUN med løn.

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

Moar'en skriver:

Hvis i vælger at din mand kæreste kun skal afholde de 2 ugers barsel som er hans lige efter fødslen, har du 26 ugers barsel med fuld løn. + 8 uger inden din termin

er det udover de 8 uger før barsel?ps: så ikke du havde skrevet

Anmeld

12. august 2010

Moar'en

Anonym skriver:

hm okay.Jeg er bare i tvivl hvor meget barsel jeg kan holde, hvor kun JEG holder det hele og KUN med løn.

26 uger i det hele, med fuld løn. + 8 uger inden termin

(Som hedder 14+6+6 uger)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.