Hvordan ser jeres dag ud? (7-8 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

XXSS

Miss G skriver:

Ja, jeg vil bare høre hvordan ser jeres dag ud?

Jeg har en MEGET glad dreng som lige er blevet 7 mdr. Han sover fra 20- 7.30.

Han er 73 lang og vejer næste 9 kg.

Han er et barn som ikke spiser helt vildt, men han spiser... Og er jo glad dagen lang. Har prøvet at indføre flere måltider, men han nægter.

Min SP synes jeg skal påføre et mere selvom han ikke vil og også vække ham om natten og give ham flaske. Men igen, det er mit barn og  han er jo glad og tilfreds og tager jo fint på vægt.

Men man bliver alligevel lidt kuldret i hovedet når ens SP siger man skal ændre lidt i. Så er lidt nysgerrig for at se om jeg er helt hen i vejret med vores dag

Det er som regel kun når de ikke tager nok på i vægt, at de råder en til at vække dem om natten. Da Olivia var omkring de 3 måneder - hun er 19 mdr i dag - så sov hun simpelthen fra kl. 19-20 stykker og frem til mellem 7-8 for lige at være vågen en time og så sove igen og hun vågnede ikke om natten for at spise lige som alle andre børn, derfor tog hun ikke så meget på... og den dag i dag har vi først lige for et par dage siden ramt de 10 kg med ble  men hun har aldrig virket underernæret eller noget, og frisk og glad. Men der var også tale om at vi skulle begynde at vække hende - der sagde jeg også at vi var sku nogle af de heldige der havde en unge, der gerne ville sove (i forhold til mange af dem fra mødregruppen der var oppe flere gange om natten), så vække hende blev kun i sidste nødstilfælde.. vi gjorde det hellere ikke og hun er fin i dag. Håber det gav mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

millesofie

uden at have læst de andre indlæg svare jeg lige

min pige på 8mån

kl 4 vågner nogle gange lige op og skal have sutten

kl 6-7 vågner og vil have mad inden en halv time

kl 9 ca lur

kl 11-12 spiser

kl 13 lur

kl 15 ca spiser

kl 16-17 lur

kl 17.30 spiser

kl 19 ca bad

kl 20 godnat flaske og sove

altså min pige spiser heller ikke meget ved hver måltid, men så giver jeg hende nogle gange en hjemmebagt bolle som hun kan snaske i, imellem måltiderne hvis jeg er bekrymretog smørklat i grøden

hun vejede det samme og målte det samme for en mån siden som din dreng gør nu

og nu vejer hun 10kg og er næsten 80lang hun er ikke tyk men heller ikke tynd og hun fungere fint og udvikler sig også godt, så efter min mening har hun det godt

tag det roligt og stol på dig selv

Anmeld

17. august 2010

Frøken Sørensen

ESV skriver:

Emilie 9 måneder, men det har set sådan ud de sidste 3:

7-8.30 morgen mad, det varierer hvornår hun vågner

10 formiddags snack gerne gulerødder

11.30-12 frokost

14.30-15 havregrød

17.30 aftensmad

19 ca en portion havregrød og så iseng og så sover hun til næste morgen hvor vi så starter forfra.. :-)

Følg din mave fornemmelse, hvis barnet er glad så bliv ved med det du gør.. Det er ikke din sp der er der i hverdagen og skal have det hele til at fungerer..

Dit barn-du ved bedst!!

held og lykke

Ja men har også fyldt min mavefornemmelse helt fra starten og er stolt over min knægt fordi han bare altid er så skide glad og tilpas  

Men man bliver bare lige hylet ud af den når ens SP lige pludselig kommer og nærmest siger at det man gør er forkert... Men hun er lige gået på pension... og hun skulle have været det for mange år siden efter min mening

Anmeld

17. august 2010

Frøken Sørensen

Fisenberg skriver:

uden at have læst de andre indlæg svare jeg lige

min pige på 8mån

kl 4 vågner nogle gange lige op og skal have sutten

kl 6-7 vågner og vil have mad inden en halv time

kl 9 ca lur

kl 11-12 spiser

kl 13 lur

kl 15 ca spiser

kl 16-17 lur

kl 17.30 spiser

kl 19 ca bad

kl 20 godnat flaske og sove

altså min pige spiser heller ikke meget ved hver måltid, men så giver jeg hende nogle gange en hjemmebagt bolle som hun kan snaske i, imellem måltiderne hvis jeg er bekrymretog smørklat i grøden

hun vejede det samme og målte det samme for en mån siden som din dreng gør nu

og nu vejer hun 10kg og er næsten 80lang hun er ikke tyk men heller ikke tynd og hun fungere fint og udvikler sig også godt, så efter min mening har hun det godt

tag det roligt og stol på dig selv

Tak for dit svar

Ja, jeg stoler også på at det jeg giver min søn at spise er nok...

Anmeld

17. august 2010

Frøken Sørensen

Tanja78 skriver:

Det er som regel kun når de ikke tager nok på i vægt, at de råder en til at vække dem om natten. Da Olivia var omkring de 3 måneder - hun er 19 mdr i dag - så sov hun simpelthen fra kl. 19-20 stykker og frem til mellem 7-8 for lige at være vågen en time og så sove igen og hun vågnede ikke om natten for at spise lige som alle andre børn, derfor tog hun ikke så meget på... og den dag i dag har vi først lige for et par dage siden ramt de 10 kg med ble  men hun har aldrig virket underernæret eller noget, og frisk og glad. Men der var også tale om at vi skulle begynde at vække hende - der sagde jeg også at vi var sku nogle af de heldige der havde en unge, der gerne ville sove (i forhold til mange af dem fra mødregruppen der var oppe flere gange om natten), så vække hende blev kun i sidste nødstilfælde.. vi gjorde det hellere ikke og hun er fin i dag. Håber det gav mening.

Det giver helt fin mening... Og ja jeg synes også det er synd at vække børn når de endelig begynder at sove igennem  Min dreng er også bare så ked af det hele formiddagen hvis han f.eks er vågnet en nat. Han har bare brug for at sove igennem hele natten og så er han glad og tilfreds

Anmeld

18. august 2010

XXSS

Miss G skriver:

Det giver helt fin mening... Og ja jeg synes også det er synd at vække børn når de endelig begynder at sove igennem  Min dreng er også bare så ked af det hele formiddagen hvis han f.eks er vågnet en nat. Han har bare brug for at sove igennem hele natten og så er han glad og tilfreds

Jaa lad da drengen sove når han nu har et godt sovehjerte  Det må vi bare nyde - der er mange der misunder det!

Anmeld

18. august 2010

maria_wlt

Tanja78 skriver:

Jaa lad da drengen sove når han nu har et godt sovehjerte  Det må vi bare nyde - der er mange der misunder det!

Ja for pokker..

Tris sover først kl 22-23 her og er allerede oppe kl 6.30-7.30 igen...

Anmeld

18. august 2010

Mor Til Julie<3

Min datter er snart 10 måneder ... Oq er næsten liiie startede i daqpleje ...  
Vores daq ser sårn her ud:
Hun våqner mellem 6 oq halv 7 noqn qanqe lidt over 7 men ikk så tit ... Så liqqer vi liiie oq putter lidt så står vi op oq få en ren ble oqså noqt youghurt me havreqryn oq baqefter det så får vi alm tøj op oqså ca kl 07.55 beqynder vi så oq qå ud mod daqplejen oq er ca der kl halv 9 ...
Oqså leqer hun me de andre børn oqså ved en halv 10 tiden kommer de liiie ud oq sover en lille times tid alle samm oqså kommer de ind oq få ren ble på alle samm iqen oq leqe iqen enden de så ska have forkost ca halv 12 ... Oqså kommer de ud oq sove til middaq ved ca halv 1 ... Oqså henter jeq min datter ved end halv 3  tiden ... oq der plejer hun liiie oq være våqen ... Så qår vi hjem oq er hjemme ved halv 4 tiden oqså får hun liiie lidt youghurt me havreqryn iqen ... Oqså hedder det ellers aftensmad samm me vi andre ved ca kl 18 oqså baqefter ved end 7 tiden så hedder det et dejliqt bad ... Oqså liiie leqe lidt oqså en nat flaske når hun vil have den det er ikk så tit a hun vil det ... Så er kl ved oq være 20-20.30 ... Så kommer vi i senq ... Oqså starter vi bare sårn iqen daqen efter ...

Anmeld

18. august 2010

XXSS

maria_wt skriver:

Ja for pokker..

Tris sover først kl 22-23 her og er allerede oppe kl 6.30-7.30 igen...

det er alligevel også ret flot, jeg tror bare man skal være glad når de gider at sove igennem, så vi kan få vores skønhedssøvn og ikke rende oppe hele natten

Anmeld

18. august 2010

ESV

Miss G skriver:

Ja men har også fyldt min mavefornemmelse helt fra starten og er stolt over min knægt fordi han bare altid er så skide glad og tilpas  

Men man bliver bare lige hylet ud af den når ens SP lige pludselig kommer og nærmest siger at det man gør er forkert... Men hun er lige gået på pension... og hun skulle have været det for mange år siden efter min mening

Ha ha ja nogle af dem burde liiige være stoppet et par år før planlagt!! De kan godt bliver lidt for "tekniske" i forhold til at holde sig til lærerbøger istedet for at kigge på det enkelte barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.