Hvordan ser jeres dag ud? (7-8 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.562 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. august 2010

Frøken Sørensen

Ja, jeg vil bare høre hvordan ser jeres dag ud?

Jeg har en MEGET glad dreng som lige er blevet 7 mdr. Han sover fra 20- 7.30.

Han er 73 lang og vejer næste 9 kg.

Han er et barn som ikke spiser helt vildt, men han spiser... Og er jo glad dagen lang. Har prøvet at indføre flere måltider, men han nægter.

Min SP synes jeg skal påføre et mere selvom han ikke vil og også vække ham om natten og give ham flaske. Men igen, det er mit barn og  han er jo glad og tilfreds og tager jo fint på vægt.

Men man bliver alligevel lidt kuldret i hovedet når ens SP siger man skal ændre lidt i. Så er lidt nysgerrig for at se om jeg er helt hen i vejret med vores dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

serinasmor

Serina er også lige blevet 7 mdr. og er 69 cm vejer 8,1 kg

Vores dag ser ca således ud:

kl 7 op og få skiftet ble og til alm tøj herefter havregrød lavet af 4spk gryn, olie og vand blandet med ½ banan .. hun spiser som regel halvdelen nogle gange det hele andre gange næsten intet

herefter lege

kl ca 9 230 ml MME nogle gange lidt mindre

ca 9.30-11.00 sove

ca 11.00 bade (hveranden dag)

ca 11.30 en halv skive bondebrød med smør og leverpostej eller smørreost ( hun ville ikke spise sin grød )

herefter lege

ca 13.30 230 ml MME nogle gange lidt mindre

ca 14.00 - 15.30 sove

ca 16.00 frugtmos ofte en halv banan

herefter lege

ca 17.30 kartoffelmos m en eller anden spændende grøntsag (det vil hun dog ikke rigtigt spise)

ca 18.30 vi andre spiser aftensmad. Serina spiser bidder af kogt kartoffel, avokado, hårdkogt æg, kødboller, eller en riskage nogle gange en mariekiks selvom jeg godt ved de er fulde af sukker

ca 19.45 skiftes til nattøj herefter 230 ml MME nogle gange lidt mindre tandbørstning og så i seng

ca 20.30- ca 7.00 sove

alt dette er self med modifikationer .. hun er heldigvis ikke sådn en der skal noget bestemt på helt bestemte tidspunkter

synes det lyder vildt underligt at din SP synes du skal vække ham om natten og gi ham flaske .. lad dog barnet sove.. der er da ingen grund til at vække ham .. han siger vel selv til hvis han bliver sulten

Anmeld

12. august 2010

Frøken Sørensen

serinasmor skriver:

Serina er også lige blevet 7 mdr. og er 69 cm vejer 8,1 kg

Vores dag ser ca således ud:

kl 7 op og få skiftet ble og til alm tøj herefter havregrød lavet af 4spk gryn, olie og vand blandet med ½ banan .. hun spiser som regel halvdelen nogle gange det hele andre gange næsten intet

herefter lege

kl ca 9 230 ml MME nogle gange lidt mindre

ca 9.30-11.00 sove

ca 11.00 bade (hveranden dag)

ca 11.30 en halv skive bondebrød med smør og leverpostej eller smørreost ( hun ville ikke spise sin grød )

herefter lege

ca 13.30 230 ml MME nogle gange lidt mindre

ca 14.00 - 15.30 sove

ca 16.00 frugtmos ofte en halv banan

herefter lege

ca 17.30 kartoffelmos m en eller anden spændende grøntsag (det vil hun dog ikke rigtigt spise)

ca 18.30 vi andre spiser aftensmad. Serina spiser bidder af kogt kartoffel, avokado, hårdkogt æg, kødboller, eller en riskage nogle gange en mariekiks selvom jeg godt ved de er fulde af sukker

ca 19.45 skiftes til nattøj herefter 230 ml MME nogle gange lidt mindre tandbørstning og så i seng

ca 20.30- ca 7.00 sove

alt dette er self med modifikationer .. hun er heldigvis ikke sådn en der skal noget bestemt på helt bestemte tidspunkter

synes det lyder vildt underligt at din SP synes du skal vække ham om natten og gi ham flaske .. lad dog barnet sove.. der er da ingen grund til at vække ham .. han siger vel selv til hvis han bliver sulten

Vores dag ligner faktisk meget jeres

Han sover dog fra kl.20 og til kl.8...

Får dog nok en flaske mindre end jeres datter. Men kan bare ikke presse den ind i dagen og han får altså stadig 500-600 ml. mælk.

Nej jeg vil da heller ikke vække ham. Men min SP er os lidt speciel. For da han var 4-6 mdr fik han stadig flaske om natten da han vågnede. Og der sagde hun hele tiden at jeg skulle prøve at vende ham af med den. Og så vælger han selv fra den ene dag til den anden at sove igennem og nu skal jeg pludselig vække ham efter hende mening!

Anmeld

13. august 2010

serinasmor

Miss G skriver:

Vores dag ligner faktisk meget jeres

Han sover dog fra kl.20 og til kl.8...

Får dog nok en flaske mindre end jeres datter. Men kan bare ikke presse den ind i dagen og han får altså stadig 500-600 ml. mælk.

Nej jeg vil da heller ikke vække ham. Men min SP er os lidt speciel. For da han var 4-6 mdr fik han stadig flaske om natten da han vågnede. Og der sagde hun hele tiden at jeg skulle prøve at vende ham af med den. Og så vælger han selv fra den ene dag til den anden at sove igennem og nu skal jeg pludselig vække ham efter hende mening!

hmm så får de jo den samme mængde mælk ca ... måske mener din SP det er for lidt ...  kan godt forstå du har svært ved at presse en ekstra flaske ind jeres dag er jo næsten 2 timer kortere end vores ... og hvorfor skal han dog ha mere mad når han ikke virker mere sulten ... 

han har jo også en fin str ...

men ja ... de der SP'er er sjældent nemme at blive kloge på... jeg mener i hvert fald ikke du skal vække ham og gi ham mad så længe han tager på... og hvis du alligevel vækkede ham ville han sikkert alligevel ikke spise noget... så kan du jo så kæmpe med at få ham til at sove igen... ikke sjovt

Anmeld

13. august 2010

Mullemus86

Hej..
Min dreng er er 6½ mdr. Sidst jeg havde sp'er, blev han målt til 73cm. og vægten sagde 8kg. Vores dag er ca. som følger:
kl. 6 - står op, skifter ble, leger mens jeg laver grød.
6.30 - spiser grød af ½dl. majsmel og mme-pulver (nogle gange det hele, andre kun det halve) + lidt frugtmos, vand i kop.
Herefter bad, eller lege.
8- 8.30 - sover
10- 10.30 - står op, leger mens jeg laver frokost.
10.30-11 - spiser ½stk. rugbrød m. leverpostej/smørreost, øllebrød af 2spsk.pulver m mælk på+lidt fugtmos, vand i kop. leger.
ca. 13-13-30 - ca. 100ml mme, sover.
ca. 15-15.30 - står op, 100-200ml. mme, leger
ca. 17 - spiser kartoffelmos, gulerodsmos+frugtmos, vand i kop.
ca. 18 - får nattøj på, børstet tænder, lægges til natten.
23 - får en "drømmeflaske" ca. 150-200ml. mme.
Min sp'er har længe været obs på hans vægt og ville også have mig til at vække ham om natten med en flaske, men nu er vi blevet enige om, at så længe han tager på, er glad, tilfreds og kan alt det han skal, så bekymrer vi os ikke så meget om det længere.
Putter dog lidt ekstra fedtstof i hans mad, da han aldrig ligger stille og derfor har en høj forbrænding.
Synes ikke du behøver at være bekymret. Din dreng lyder jo til at trives -o ghan vejer da mere end min søn
-Alice

Anmeld

14. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Ja, jeg vil bare høre hvordan ser jeres dag ud?

Jeg har en MEGET glad dreng som lige er blevet 7 mdr. Han sover fra 20- 7.30.

Han er 73 lang og vejer næste 9 kg.

Han er et barn som ikke spiser helt vildt, men han spiser... Og er jo glad dagen lang. Har prøvet at indføre flere måltider, men han nægter.

Min SP synes jeg skal påføre et mere selvom han ikke vil og også vække ham om natten og give ham flaske. Men igen, det er mit barn og  han er jo glad og tilfreds og tager jo fint på vægt.

Men man bliver alligevel lidt kuldret i hovedet når ens SP siger man skal ændre lidt i. Så er lidt nysgerrig for at se om jeg er helt hen i vejret med vores dag

Vi har selv en ikke spiser i huset.

Han har ligeledes sovet igennem siden vi tog hjem fra barsels afd, der sov han 9-11 timer i streg og vi vækked ham aldrig. Nu sover han 12-14 timer hver nat, uden at sige noget.

8 mdr's rytme...

Ca. kl 7.00 vækkes - vaskes og i tøj

7.30 tilbudt morgenmad. (købe grød -da han max spiste 0-3 the ske fulde, uanset hvilken slags) - en del smør/olie i - sødmælk

8.30/9.00. tilbudt frugt - grovebolle med smør - vand/juice

11.15-11.30 tilbudt middagsmad. Grov rugbrød med enten the pølse- leverpostej - smør ost - sødmælk (spiser max 1/4 brød)

12.00. Sove til middag i 2½-3 timer.

Ca kl 15.00 tibudt eftermiddags frugt - grovbolle med smør - vand/juice

Alt efter længde på middagslur, fik han gerne en lille morfar på max 45 min. Så han havde energi til aftensmad.

17.30 ca. aftensmad. Tilbudt kartofler med en eller anden slags grønsager - sovs eller smør - kødboller.

18.15. i bad

kl 19.00 senest godnat...

Frederic var ved 7 mdr 74 cm og 8 kg, nu er han 23 mdr 90 cm og 9,9 kg.

Anmeld

16. august 2010

Frøken Sørensen

serinasmor skriver:

hmm så får de jo den samme mængde mælk ca ... måske mener din SP det er for lidt ...  kan godt forstå du har svært ved at presse en ekstra flaske ind jeres dag er jo næsten 2 timer kortere end vores ... og hvorfor skal han dog ha mere mad når han ikke virker mere sulten ... 

han har jo også en fin str ...

men ja ... de der SP'er er sjældent nemme at blive kloge på... jeg mener i hvert fald ikke du skal vække ham og gi ham mad så længe han tager på... og hvis du alligevel vækkede ham ville han sikkert alligevel ikke spise noget... så kan du jo så kæmpe med at få ham til at sove igen... ikke sjovt

Ja, altså jeg tror at han ville da nok spise hvis jeg vække ham midt på natten. Men min SP siger også at jeg skal helst have vendt ham af med flasken inden han er 8 mdr. Men hun er lidt speciel. Og jeg lader ham os bare sover... Så har jeg også en glad og veludhvilet dreng næste morgen! Han er altid ked af det hvis han ikke får lov til at sove igennem...

Anmeld

16. august 2010

Frøken Sørensen

Mor til Frederic skriver:

Vi har selv en ikke spiser i huset.

Han har ligeledes sovet igennem siden vi tog hjem fra barsels afd, der sov han 9-11 timer i streg og vi vækked ham aldrig. Nu sover han 12-14 timer hver nat, uden at sige noget.

8 mdr's rytme...

Ca. kl 7.00 vækkes - vaskes og i tøj

7.30 tilbudt morgenmad. (købe grød -da han max spiste 0-3 the ske fulde, uanset hvilken slags) - en del smør/olie i - sødmælk

8.30/9.00. tilbudt frugt - grovebolle med smør - vand/juice

11.15-11.30 tilbudt middagsmad. Grov rugbrød med enten the pølse- leverpostej - smør ost - sødmælk (spiser max 1/4 brød)

12.00. Sove til middag i 2½-3 timer.

Ca kl 15.00 tibudt eftermiddags frugt - grovbolle med smør - vand/juice

Alt efter længde på middagslur, fik han gerne en lille morfar på max 45 min. Så han havde energi til aftensmad.

17.30 ca. aftensmad. Tilbudt kartofler med en eller anden slags grønsager - sovs eller smør - kødboller.

18.15. i bad

kl 19.00 senest godnat...

Frederic var ved 7 mdr 74 cm og 8 kg, nu er han 23 mdr 90 cm og 9,9 kg.

Det ser jo også rigtig fornuftigt ud... Fik han slet ikke flaske på noget tidspunkt?

Anmeld

16. august 2010

ESV

Emilie 9 måneder, men det har set sådan ud de sidste 3:

7-8.30 morgen mad, det varierer hvornår hun vågner

10 formiddags snack gerne gulerødder

11.30-12 frokost

14.30-15 havregrød

17.30 aftensmad

19 ca en portion havregrød og så iseng og så sover hun til næste morgen hvor vi så starter forfra.. :-)

Følg din mave fornemmelse, hvis barnet er glad så bliv ved med det du gør.. Det er ikke din sp der er der i hverdagen og skal have det hele til at fungerer..

Dit barn-du ved bedst!!

held og lykke

Anmeld

16. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Miss G skriver:

Det ser jo også rigtig fornuftigt ud... Fik han slet ikke flaske på noget tidspunkt?

Nej han har nægtet flaske og mme fra helt lille, kun mors mælk dued...

Så da han begyndte på at smage/få grød fik han sødmælk i kop, fungered fint.

Stopped med at amme da han var 7½ mdr, han fik lige lidt for mange tænder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.