Er bare så ked...:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Ja det har jeg også spurgt ham om, og han siger at det var det helt sikkert. det er kun familie og mine veninder der ved det, han har ikke sagt det til sine venner endnu.

Det er jo også lidt om hvordan din kæreste er som person? jeg tænker det kan være fordi han ikke er lige så åben som dig i person evt.? Sådan er min kæreste i hvert fald.. Og så siger han det nok først når folk spørger eller lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

3xM

Trolde_mor skriver:

Tænker som to af de andre også skriver, at det med jobbet er fordi han er bange for at miste det.

Mænd er ikke lige som os kvinder på det punkt, vi hygger med tøjkøb, børneværelse osv. Hvor mændene tænker på økonomi, sikkerhed osv. i forhold til den lille.

Han tænker nok at nu hvor i skal forsørge et lille barn, er det vigtigt at han har sit arbejde, og det vil han knokle for at have, og det kan du jo se som noget positivt, af kærlighed til sit kommende barn, ønsker han at kunne forsørge det og give det lige nøjagtig hvad det har brug for.

Ligeledes kan det sagtens gøre ham lidt bange, for at alt nu skal ændre sig, og han har måske tanker om hvordan det så bliver.

Du kan jo spørge ham, hvordan han har det med at i nu er gravide (uden at spørge om ikke han har det sådan og sådan - lad ham selv formulere sig), hvilke tanker det har sat i gang hos ham osv.

Du får lige en krammer, for oplevede meget lign. det samme med min kæreste og det gjorde mig SÅ ulykkelig, indtil jeg forstod hvad der skete hos ham indeni..

kune ikke have skrevet det bedre.

samt vil jeg lige supplere med min mand heller ikke holder barsel da han starter nyt job og vi er enige om han i bund og grund ikke kan gøre meget herhjemme for babyen, jeg skal jo amme, men tøjvask, mad, bade den lille og ligge med ham på maven o.lign kan han jo også når han kommer hjem...han er så chef og kan ikke lægge ud med barsel på nyt job-det blir lige på og hårdt...

så jeg har helle...om morgen skal jeg sørge for min den store kommer i skole men når jeg så kommer hjem så skal jeg ikke tænke på andet end baby og selv gøre hvad jeg overkommer...

ser det ikke som han ikke vil barnet eller os som famillie, og hverdagen skal jo igang igen efter 14 dg. uanset så jeg ser bare mildt på det...

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

Trolde_mor skriver:

Tænker som to af de andre også skriver, at det med jobbet er fordi han er bange for at miste det.

Mænd er ikke lige som os kvinder på det punkt, vi hygger med tøjkøb, børneværelse osv. Hvor mændene tænker på økonomi, sikkerhed osv. i forhold til den lille.

Han tænker nok at nu hvor i skal forsørge et lille barn, er det vigtigt at han har sit arbejde, og det vil han knokle for at have, og det kan du jo se som noget positivt, af kærlighed til sit kommende barn, ønsker han at kunne forsørge det og give det lige nøjagtig hvad det har brug for.

Ligeledes kan det sagtens gøre ham lidt bange, for at alt nu skal ændre sig, og han har måske tanker om hvordan det så bliver.

Du kan jo spørge ham, hvordan han har det med at i nu er gravide (uden at spørge om ikke han har det sådan og sådan - lad ham selv formulere sig), hvilke tanker det har sat i gang hos ham osv.

Du får lige en krammer, for oplevede meget lign. det samme med min kæreste og det gjorde mig SÅ ulykkelig, indtil jeg forstod hvad der skete hos ham indeni..

Hvor er du bare sød, det er nok også fordi man som pige får alle mulige tanker oppe i hovede. Man man bliver sku ked, men jeg er også meget følsom.

Dejligt at høre om nogle der har haft det på lidt samme måde, for han er nok som du siger en mand der vil have det hele skal være iorden.

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Jeg kan VIRKELIG godt forstå du er ked af det...

Kan se mig selv i nøjagtig samme situation, min kæreste vil nemlig gerne have børn nu, og han har i perioder også haft meget arbejde som håndværker...

Ville virkelig også blive ked af det, hvis han sagde han ikke havde tid til barsel - ville føle, at det ikke var det han ville...

MEN, er sikker på han nok skal ombestemme sig... Når det først går op for ham, at han skal være far - maven begynder at vokse, det lille pus sparker i maven, de første babyting er købt - så skal han nok få sig ombestemt

De mænd skal nok bare lige have det hele ind og vende engang inden glæden kommer rigtigt ud

STOOOORT tillykke med vidunderet i maven <3

Ja jeg håber han ombestemmer sig, hvis arb bare kører så håber jeg da også han vælger de 14 dage med os her hjemme 

Mænd er sku ikke lette

Anmeld

12. august 2010

Anonym trådstarter

mariaogmarcus skriver:

kune ikke have skrevet det bedre.

samt vil jeg lige supplere med min mand heller ikke holder barsel da han starter nyt job og vi er enige om han i bund og grund ikke kan gøre meget herhjemme for babyen, jeg skal jo amme, men tøjvask, mad, bade den lille og ligge med ham på maven o.lign kan han jo også når han kommer hjem...han er så chef og kan ikke lægge ud med barsel på nyt job-det blir lige på og hårdt...

så jeg har helle...om morgen skal jeg sørge for min den store kommer i skole men når jeg så kommer hjem så skal jeg ikke tænke på andet end baby og selv gøre hvad jeg overkommer...

ser det ikke som han ikke vil barnet eller os som famillie, og hverdagen skal jo igang igen efter 14 dg. uanset så jeg ser bare mildt på det...

Ja det har du helt ret i. Kan godt forstå din mand ikke holdt noget så.

Man det er jo bare den ide om hvor hyggeligt man skal have det sammen, og lære hinanden at kende de første 14 dage Det jo et nyt liv. Måske en kvinde tanke..

Anmeld

12. august 2010

3xM

Anonym skriver:

Ja det har du helt ret i. Kan godt forstå din mand ikke holdt noget så.

Man det er jo bare den ide om hvor hyggeligt man skal have det sammen, og lære hinanden at kende de første 14 dage Det jo et nyt liv. Måske en kvinde tanke..

he he tror det lidt er en kvindetanke...

manden her siger hvertfald selv at det er uvirkligt med tanken om et barn, det er håndgribligt når de står med den i armene-men inden da er de ikke knyttet på samme måde som mor der har båret på det...

Anmeld

12. august 2010

Trolde_mor

Anonym skriver:

Hvor er du bare sød, det er nok også fordi man som pige får alle mulige tanker oppe i hovede. Man man bliver sku ked, men jeg er også meget følsom.

Dejligt at høre om nogle der har haft det på lidt samme måde, for han er nok som du siger en mand der vil have det hele skal være iorden.

Uh jeg var dybt ulykkelig og frygtede faktisk på et tidspunkt at han ville forlade mig - jeg er også EKSTREM følsom, og tankerne har det med at løbe lømsk.

Heldigvis bliver man bedre til at takle det med tiden, og at tage snakken med sin kæreste så snart følelsen dukker op - og det er virkelig dejligt

Nemlig.. men det er ofte også bare så svært lige at vide hvad manden tænker, og omvendt for den sags skyld.

Hvis du fortæller ham hvordan du har det, kan han sikkert slet ikke sætte sig ind i det, for du tænker jo slet ikke som ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.