Trolde_mor skriver:
Tænker som to af de andre også skriver, at det med jobbet er fordi han er bange for at miste det.
Mænd er ikke lige som os kvinder på det punkt, vi hygger med tøjkøb, børneværelse osv. Hvor mændene tænker på økonomi, sikkerhed osv. i forhold til den lille.
Han tænker nok at nu hvor i skal forsørge et lille barn, er det vigtigt at han har sit arbejde, og det vil han knokle for at have, og det kan du jo se som noget positivt, af kærlighed til sit kommende barn, ønsker han at kunne forsørge det og give det lige nøjagtig hvad det har brug for.
Ligeledes kan det sagtens gøre ham lidt bange, for at alt nu skal ændre sig, og han har måske tanker om hvordan det så bliver.
Du kan jo spørge ham, hvordan han har det med at i nu er gravide (uden at spørge om ikke han har det sådan og sådan - lad ham selv formulere sig), hvilke tanker det har sat i gang hos ham osv.
Du får lige en krammer, for oplevede meget lign. det samme med min kæreste og det gjorde mig SÅ ulykkelig, indtil jeg forstod hvad der skete hos ham indeni..

kune ikke have skrevet det bedre.
samt vil jeg lige supplere med min mand heller ikke holder barsel da han starter nyt job og vi er enige om han i bund og grund ikke kan gøre meget herhjemme for babyen, jeg skal jo amme, men tøjvask, mad, bade den lille og ligge med ham på maven o.lign kan han jo også når han kommer hjem...han er så chef og kan ikke lægge ud med barsel på nyt job-det blir lige på og hårdt...
så jeg har helle...om morgen skal jeg sørge for min den store kommer i skole men når jeg så kommer hjem så skal jeg ikke tænke på andet end baby og selv gøre hvad jeg overkommer...
ser det ikke som han ikke vil barnet eller os som famillie, og hverdagen skal jo igang igen efter 14 dg. uanset så jeg ser bare mildt på det...