Ny....igen....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej og velkommen til dette dejlige site. Håber du bliver glad for at være herinde, for her er skønt. Har du været her før eller hvordan? Lyder sådan på dit indlæg. 

Stort tillykke med graviditeten. Fedt du læser til jordemoder, det er mit drømmestudie som jeg håber at komme igang med om et par år.

Hvor læser du henne?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Velkommen til. - når du skriver igen, er det så fordi du har været herinde før?

Men altså- håber du får en dejlig graviditet og at du kommer til at hygge dig rigtig godt herinde

Anmeld

12. august 2010

Omonigho

Endnu engang tak for de søde velkomst hilsner! Det luner...

Alexis:

Jeg læser i Esbjerg, og har indtil nu haft Haderslev og Sønderborg Sygehus som klinikpladser, men det er der så ingen garanti for, at jeg kan beholde efter min barsel....håber bare ikke det bliver aaaalt for langt væk!

Zafir:

Jeg har ikke været på præcis denne side, men mener  det var minmave  dengang....

Denne side virker rigtig god....så glæder mig til at udforske den nærmere!

Anmeld

12. august 2010

hesteloppen skriver:

Endnu engang tak for de søde velkomst hilsner! Det luner...

Alexis:

Jeg læser i Esbjerg, og har indtil nu haft Haderslev og Sønderborg Sygehus som klinikpladser, men det er der så ingen garanti for, at jeg kan beholde efter min barsel....håber bare ikke det bliver aaaalt for langt væk!

Zafir:

Jeg har ikke været på præcis denne side, men mener  det var minmave  dengang....

Denne side virker rigtig god....så glæder mig til at udforske den nærmere!

Åh hvor lyder det fedt. Håber du får lov til at beholde praktikpladserne så du ikke skal køre for langt. Hvor længe har du læst? 

Jeg skal igang med en adgangsgivende, da jeg pludselig fandt ud af, at det nok var den vej jeg skulle. Så der går desværre lidt tid inden jeg kan komme igang. Men glæder mig allerede. 

Anmeld

12. august 2010

Omonigho

Alexis:

Jeg går i gang med 2. år nu. Men det er en meget intens uddannelse, hvor man allerede det første år tager imod en hel del babyer selv! Selvfølgelig kun ukomplicerede fødsler! 

Bor du også i Sønderjylland? Jeg krydser i hvert fald fingre for dig. Jeg er jo kommet lidt sent i gang, efter anden uddannelse, men fortryder intet! Det er simpelthen verdens bedste studie!

Anmeld

12. august 2010

Alexis:

Jeg går i gang med 2. år nu. Men det er en meget intens uddannelse, hvor man allerede det første år tager imod en hel del babyer selv! Selvfølgelig kun ukomplicerede fødsler! 

Bor du også i Sønderjylland? Jeg krydser i hvert fald fingre for dig. Jeg er jo kommet lidt sent i gang, efter anden uddannelse, men fortryder intet! Det er simpelthen verdens bedste studie!

Åhh det lyder bare SÅ fedt, og lige som noget for mig. Jeg kommer til at være en lidt ældre studerende, men pyt, når bare man brænder for faget. Fedt at man sådan for lov at være aktivt med, det er lige mig!

Og tusind tak skal du have. Jeg bor i KBH, og snittet skal jo være drøn højt for at komme ind her. I år er den på 10,6 og jeg er altså ikke den bedste boglige elev... Bliver hårdt... Har dog overvejet sosu vejen og så søge kvote 2. Har søgt ind, men ved ikke om de har en elevplads til mig, så starter samtidig op igen på studenterkursus som jeg måtte begynde forfra på, da jeg var rigtig ked af den skole jeg har gået på det seneste år.

Trives jeg ikke, går det heller ikke så godt bogligt.... Egentligt vil sosu nok passe mig bedst.

Har du taget en studentereksamen eller sosu vejen?

Anmeld

12. august 2010

Omonigho

Alexis skriver:

Åhh det lyder bare SÅ fedt, og lige som noget for mig. Jeg kommer til at være en lidt ældre studerende, men pyt, når bare man brænder for faget. Fedt at man sådan for lov at være aktivt med, det er lige mig!

Og tusind tak skal du have. Jeg bor i KBH, og snittet skal jo være drøn højt for at komme ind her. I år er den på 10,6 og jeg er altså ikke den bedste boglige elev... Bliver hårdt... Har dog overvejet sosu vejen og så søge kvote 2. Har søgt ind, men ved ikke om de har en elevplads til mig, så starter samtidig op igen på studenterkursus som jeg måtte begynde forfra på, da jeg var rigtig ked af den skole jeg har gået på det seneste år.

Trives jeg ikke, går det heller ikke så godt bogligt.... Egentligt vil sosu nok passe mig bedst.

Har du taget en studentereksamen eller sosu vejen?

Er du sikker på, at SOSU er nok? Jeg tror egentlig du skal have studentereksamen eller HF ved siden af en god sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. SOSU, for at søge kvote 2.

Jeg blev optaget på kvote 1, men hernede var snittet også "kun" knap 10 sidste år...

Men prøv da at ringe til skolen, de vil meget gerne hjælpe én igennem optagelses-junglen!!

Anmeld

12. august 2010

Er du sikker på, at SOSU er nok? Jeg tror egentlig du skal have studentereksamen eller HF ved siden af en god sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. SOSU, for at søge kvote 2.

Jeg blev optaget på kvote 1, men hernede var snittet også "kun" knap 10 sidste år...

Men prøv da at ringe til skolen, de vil meget gerne hjælpe én igennem optagelses-junglen!!

Ja jeg kan se på uddannelsesguiden, at man kan søge via. kvote 2 hvis man har en sosu assisten udd.  Altså trin 2 på sosu uddannelsen. 

Så det vil jeg gå ud fra at man kan. Selv om det selvf. er bedre at få en studentereksamen med et højt snit, og så søge ind på det. Tror bare det andet passer mig bedre... Også rent økonomisk.

Anmeld

12. august 2010

Malthesmoar

hesteloppen skriver:

Hej med jer, alle i dejlige Tøser!

Så blev det altså min tur til at være med i dette forum endnu engang! Hvem havde troet det??

Jeg bor i Sønderjylland, i mit eget lille nedlagte landbrug sammen med mine 2 unger, kæresten, 7 heste og 2 hunde.

Til dagligt er jeg jordemoderstuderende, hvilket virkelig giver et lidt anderledes syn på denne graviditet i forhold til de 2 første, pga al den nye viden man har nu...

Jeg venter pt på, at gynækologen skal  komme hjem fra ferie på mandag, så jeg kan blive terminsscannet. Min sidste mens var nemlig ikke som de ellers plejer at være, så vi er lidt i tvivl hvor langt jeg mon er henne....?  Men går man ud fra at den sidste mens faktisk var god nok, er jeg i dag 5+4...hmmm, bliver godt nok spændende om det bliver be- eller afkræftet!

Da jeg har valgt jordemoderstudiet, siger det nok sig selv at jeg interesserer mig forfærdelig meget for graviditet, fødsel og barsel, og jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg nyder at læse alle jeres fine beretniger og fortællinger på denne side!

Til sidst lige et stort velkommen og tillykke med graviditeten til alle jer andre "nye"!

knus

Julia

Jamen velkommen igen..igen

Anmeld

12. august 2010

Omonigho

Alexis skriver:

Ja jeg kan se på uddannelsesguiden, at man kan søge via. kvote 2 hvis man har en sosu assisten udd.  Altså trin 2 på sosu uddannelsen. 

Så det vil jeg gå ud fra at man kan. Selv om det selvf. er bedre at få en studentereksamen med et højt snit, og så søge ind på det. Tror bare det andet passer mig bedre... Også rent økonomisk.

Nej, jeg tror det er mindst ligeså godt med en fin kvote 2 baggrund! Næsten halvdelen i vores klasse kom ind på kvote 2.  

Det lyder da kanon med assistentuddannelsen! Håber virkelig det lykkes for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.