tigerspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.623 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. august 2010

DLM

tror min søn har gang i et tigerspring, i går var han rigtig pylleret og utilfreds, (men kan jo selvfølgelig også være noget jeg har spist) i dag sover han meget, og hvergang han er vågen gnasker han på sine hænder også selv om han lige har spist og de kører rundt i hans hoved og frem og tilbage, er han ved at opdage sine hænder? han bliver 8 uger på søndag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Eliza/lykke

Asuzi skriver:

tror min søn har gang i et tigerspring, i går var han rigtig pylleret og utilfreds, (men kan jo selvfølgelig også være noget jeg har spist) i dag sover han meget, og hvergang han er vågen gnasker han på sine hænder også selv om han lige har spist og de kører rundt i hans hoved og frem og tilbage, er han ved at opdage sine hænder? han bliver 8 uger på søndag

Det kan sagtens være tigerspring. Min datter gjorde det samme, da hun var 8 uger. Faktisk var det rigtig slemt, at jeg troede, at jeg var ved at gå ned med stress og en depression pga. træthed.

Hun spiser sine fingre meget, og jeg kan slet ikke få hende tikl at tage sutten, når hun skal sove om dagen (flaskebarn), så hun er næsten umulig at få til at sove. Hun er 3 mrd nu.

Tigerspringer ved 8 uger varede ca. 10 dage hos os. Så stoppede det fra dag til dag, og vi fik en glad pige, som pludselig grinte og ku lægge i kravlegården.... MENNNNNNNNNNNN nu tror jeg vi er igang med næste tigerspring.

Anmeld

12. august 2010

DLM

det må være det han har gang i så han græder bare lige pludselig ud af ingen ting, han kan grine og så kommer gråden bare lige sådan, og han plejer slet ikke græde på den måde. bliver helt ked af det på hans vegne + jeg bliver helt frustreret over jeg ikke ved hvorfor han græder efter at have prøvet at dække hans behov med en ren ble, mad, leg, nusning, trøst m.m

Anmeld

12. august 2010

Tanja1

Man kan læse om tigerspring fx ved Vores Børns hjemmeside, hvor de har info om dem i store træk - kan anbefales .

Der er bl.a. tigerspring ved ca. 5 ugers og 12 ugers alder, så jeg tror at det dit barn er i gang med, er noget andet... Men læs lige om de der spring, det er jo ikke alle børn der får dem på samme tidspunkter.

Anmeld

12. august 2010

DLM

Tanja1 skriver:

Man kan læse om tigerspring fx ved Vores Børns hjemmeside, hvor de har info om dem i store træk - kan anbefales .

Der er bl.a. tigerspring ved ca. 5 ugers og 12 ugers alder, så jeg tror at det dit barn er i gang med, er noget andet... Men læs lige om de der spring, det er jo ikke alle børn der får dem på samme tidspunkter.

tak det var da en god hjemmeside fandt det her

CIRKA 8 UGER

Flotte mønstre

Baby begynder at genkende enkle mønstre og former. Han opdager måske sine hænder og øver sig i at kontrollere de små fægtende gevækster. Eller er fascineret af, hvordan lyset danner skygge på væggen. Barnet ser, hører, lugter og smager anderledes nu.

„Babyen kan pludselig få skrigeture, og I vil måske forgæves forsøge at finde ud af hvorfor. Intet virker bortset fra at gå rundt og rundt,” siger Helen Lyng Hansen.
„Vær opmærksom på, at barnet kan blive overstimuleret, fordi det har en spirende opmærksomhed mod verden, men endnu ikke evner at sortere i alt det nye.”

så tror det er sådan et han har gang i håber bare snart springet er ovre så for det er synd han er så ked af det, vil gerne ha min glade dreng igen

Anmeld

12. august 2010

Pige2009

Jeg har bogen Vidunderlige Uger, som i detaljer beskriver ALLE tigerspring, som først stopper når de bliver halvandet år. Den kan jeg varmt anbefale og har været en kæmpe hjælp her.

Man siger også at tigerspring regnes fra ens terminsdato og ikke fødselsdato. Så hvis man går 2 uger over tiden, skal man faktisk tælle lidt tilbage og gøre baby ældre end h*n er...

K.h. Linda

Anmeld

12. august 2010

DLM

Baagøe skriver:

Jeg har bogen Vidunderlige Uger, som i detaljer beskriver ALLE tigerspring, som først stopper når de bliver halvandet år. Den kan jeg varmt anbefale og har været en kæmpe hjælp her.

Man siger også at tigerspring regnes fra ens terminsdato og ikke fødselsdato. Så hvis man går 2 uger over tiden, skal man faktisk tælle lidt tilbage og gøre baby ældre end h*n er...

K.h. Linda

gælder det så også når han er født for tidlig?

Anmeld

12. august 2010

Pige2009

Asuzi skriver:

gælder det så også når han er født for tidlig?

Det kommer helt an på hvor tidligt... Hvis det kun er et par uger, så skulle det ikke være noget problem, men hvis det er længere tid, er det fleste børn lidt længere om mange tid, så længe de er helt små.

Anmeld

12. august 2010

DLM

Baagøe skriver:

Det kommer helt an på hvor tidligt... Hvis det kun er et par uger, så skulle det ikke være noget problem, men hvis det er længere tid, er det fleste børn lidt længere om mange tid, så længe de er helt små.

det er kun 12 dage han er født i uge 38+3 passer det så fint med at det er det? hvad kan det ellers være han er så urolig og ked af over? det startede i forgårs med at han var pylleret, og først i dag at han virkelig er ulykkelig og græder specielt når jeg lægger ham ned. og han plejer at være en glad og livlig derng

Anmeld

12. august 2010

Pige2009

Asuzi skriver:

det er kun 12 dage han er født i uge 38+3 passer det så fint med at det er det? hvad kan det ellers være han er så urolig og ked af over? det startede i forgårs med at han var pylleret, og først i dag at han virkelig er ulykkelig og græder specielt når jeg lægger ham ned. og han plejer at være en glad og livlig derng

Jamen så er det garanteret det, der er under opsejling... Det er helt naturligt og går hurtigt over, selvom det kan være semt, når det står på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.