Det slår klik for mig.... (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2010

Anonym trådstarter

Er lige blevet ringet op af en veninde. Hun havde haft fornemmelse af at hun var gravid (hun er ikke så god til at huske sine p-piller), da hendes mens var udeblevet (en uge over tid). Men nu styrtbløder hun så er nok igang med at abortere. Hun var egentlig ikke ked af det, foor hun ville ikke have barnet uanset hvad. Men alligevel var hun lidt frustreret over det.

Og så er det jeg går i baglås! Jeg kunne slet ikke få mig selv til at sige noget som helst positivt. Havde allermest lyst til at råbe hvad f**den hun tænker på og om hun måske havde overvejet at bruge kondom når hun var sammen med en (hun er single, så det har været en one-night). Det eneste jeg får sagt er: "Du er nok bare lidt forskrækket over at du bløder så meget. Det går over."

Det er den anden veninde som i løbet af en måned har ringet og sagt at hun er gravid men ikke vel have barnet og som ikke er i et forhold. Begge gange har jeg tænkt: Jeg har ikke ondt af dig!

Jeg tog selv et lille års tid om at bliver gravid (hvilket jo ikke er længe i forhold til nogle af jer andre herinde), og kan slet ikke finde medlidenheden frem i situationer som min veninde.

Sidder egentlig og føler mig lidt fej fordi jeg ikke har været opbakkende og trøstende, men kan ikke lade være med at tænke på hvor mange der kæmper for at bliver gravide, og så piver hun over at være blevet gravid og abortere selvom hun ikke vil have barnet.

Ville ikke så meget med indlægget, bare ud med min frustration!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Shibby

Det var nogle fesne svar du kom med til dine "veninder"..

Fatter ikk du kan blive sur over at de har let ved at blive gravide i forhold til andre. Sådan er det bare ^^

Anmeld

11. august 2010

Lotus86

Jeg kan sagtens forstå dig...

Synes også "verden" er skruet unfair sammen på det punkt... Og er træt af alle dem som bare ikke kan tage et ansvar når det kommer til sex... De fleste kender vel efterhånden til historien om bien og blomsten...

Anmeld

11. august 2010

Nadia&Daniel

npn skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig...

Synes også "verden" er skruet unfair sammen på det punkt... Og er træt af alle dem som bare ikke kan tage et ansvar når det kommer til sex... De fleste kender vel efterhånden til historien om bien og blomsten...

Kunne ikke have skrevet det bedre selv..

Anmeld

11. august 2010

Vingummien

At de bliver frustreret og kede af det viser nok at de alligevel var glade over at de blev gravide. Og evt ville have beholdt det?

Syntes at uanset om det er planlagt eller ej at det er synd for vedkommende, en abort er da en hård ting uanset hvad. Og nogen bliver hurtig gravide også på p-piller. Ja kunne bruge kondom, men ikke sikkert man tænker over det selvom man skulle.

Anmeld

11. august 2010

Anonym

"Tage ansvar når det kommer til sex.."

Blaaa.. Bare fordi man er gammel nok til at have sex betyder det ikke man er klar til det ansvar der kan komme,-selv på p piller eller lign kan der ske uheld. Der er ingen grund til at være irriterede! Hvis i er,-så søg psykolog. Måske kan det hjælpe jer videre i livet uden at være så bitre på andres fertelitet ...

Anmeld

11. august 2010

Betteisen

Hejsa!

Jeg kan godt forstå din reaktion. Man bruger bare ikke abort som prævention, eller for den sags skyld fortrydelsespillen. Det er et spørgsmål om, at lære, at tage ansvar, hvad enten det drejer sig om, at huske sine p-piller eller at bruge kondom når man er sammen med en, med mindre man ønsker sig et barn.

Jeg havde reageret på samme måde!

MVH

Louise

Anmeld

11. august 2010

Shibby

Tulipan skriver:

At de bliver frustreret og kede af det viser nok at de alligevel var glade over at de blev gravide. Og evt ville have beholdt det?

Syntes at uanset om det er planlagt eller ej at det er synd for vedkommende, en abort er da en hård ting uanset hvad. Og nogen bliver hurtig gravide også på p-piller. Ja kunne bruge kondom, men ikke sikkert man tænker over det selvom man skulle.

Enig

Tror enhver der bliver trist ved synet af en forsinket mens havde et ønske inderst inde de måske ikke var klar over

Anmeld

11. august 2010

Betteisen

Betteisen skriver:

Hejsa!

Jeg kan godt forstå din reaktion. Man bruger bare ikke abort som prævention, eller for den sags skyld fortrydelsespillen. Det er et spørgsmål om, at lære, at tage ansvar, hvad enten det drejer sig om, at huske sine p-piller eller at bruge kondom når man er sammen med en, med mindre man ønsker sig et barn.

Jeg havde reageret på samme måde!

MVH

Louise

... At der så kan ske et uheld, med sprunget kondom eller graviditet trods det man har taget p-piller er en anden sag.

Anmeld

11. august 2010

Vingummien

Shibby skriver:

Enig

Tror enhver der bliver trist ved synet af en forsinket mens havde et ønske inderst inde de måske ikke var klar over

Ja og kender det da fra en selv. Selvom man ikke skal have en unge lige nu. Så kommer tanken jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.