Vil kun sove hos mor om aftenen/natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2010

2721

2606peanut skriver:

KUNNE IKKE SIGE DET BEDRE SELV  

ups det var et uheld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Betteisen

Hejsa!

Altså... hun er jo bare en lille lille pige. Hun har stadig behov for dit nærvær, at kunne mærke, høre dig og lugte dig. Lad hende falde i søvn ved dig. Tiden hvor hun selv kan sove i liften/vuggen skal nok komme. For at lette overgangen kan du evt.  ligge med en stofble, så den kommer til, at lugte/dufte af dig, som hun så senere kan putte med.

Held og lykke med det hele

Anmeld

11. august 2010

Vingummien

Mathildesmor skriver:

Nu er lille Frederikke 5 uger gammel, og den sidste halvanden uge vil hun kun sove i sengen sammen med mig.

Når jeg lægger hende i vuggen skriger/græder hun med tårer, og det fortsætter indtil jeg tager hende op. Det hjælper ikke at vugge hende blidt, imens jeg beroliger hende enten ved sang eller at snakke roligt til hende. Hun er bare rigtig ked!

Hun kan sagtens ligge og græde i flere timer uafbrudt, og det skærer i mit hjerte når hun er så ked af det.

Igårt valgte jeg så at tage hende op af vuggen efter ca. en halv time, og istedet lagde jeg mig på sengen med hende, hvor hun fik lidt at spise, og hun faldt i søvn med det samme, og sov efterfølgende 4 timer uden at vågne.

Mit dilemma er, at jeg vil være lidt træt af på længere sigt at vænne hende til at falde i søvn på sengen sammen med mig.

Hvad gør I andre - nogle der har små børn som mig, der heller ikke bryder sig om at blive puttet i vuggen, og er dybt ulykkelig?!

Det gjorde Emil også. Og jeg valgte at lade ham sove ved mig, det var det han havde brug for på det tidspunk. Og da han var 5mdr begyndte jeg at øve med at han skulle sove selv, ved at ligge ham i liften med sidde med liften til han sov. Og stillede den så væk.

Da han var 6 mdr sov han i sin egen seng, og har gjort det siden

Anmeld

12. august 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Tusind tak for alle jeres gode og brugbare svar!

Jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at hun får lov at falde i søvn om aftenen på sengen sammen med mig, og når hun så sover lister jeg mig ligså stille ud fra soveværelset. Hvor længe det skal fortsætte det må vi se med tiden. Det vigtigste for mig er bare at hun føler sig tryg, får en god søvn og ikke er så ked af det når hun skal puttes om aftenen

Anmeld

12. august 2010

Mathilde

Mathildesmor skriver:

Tusind tak for alle jeres gode og brugbare svar!

Jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at hun får lov at falde i søvn om aftenen på sengen sammen med mig, og når hun så sover lister jeg mig ligså stille ud fra soveværelset. Hvor længe det skal fortsætte det må vi se med tiden. Det vigtigste for mig er bare at hun føler sig tryg, får en god søvn og ikke er så ked af det når hun skal puttes om aftenen

Det lyder som en rigtig god beslutning

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.