da min pige var 5 uger (er 3 mrd nu) var hun igennem en periode, som jeg måske tror, var et tigerspring???? Anyway, så var vi igennem det samme som du. Der besluttede vi os for at rykke hende ind på sit eget værelse i vuggen. Det gjorde vi, fordi hun kom med så mange lyde om natten, at jeg ikke sov.
Vi havde en Leander vugge, som vi vuggede frem og tilbage konstant. Hun fik mad kl. 21-22.00 og der besluttede vi os for, at det var nat derefter. Så vi vuggede og vuggede og vuggede på skift til kl. 23.00 hver aften..........................
Da hun var under 5 uger, sov hun hos mig i sengen og i vuggen.
Til sidst da vuggen virkede for varm, skiftede vi til tremmesengen. Efter 2 uger med vuggen frem og tilbage og sut (vi svøbte hende også), så blev det fra kl. 22 til 23.00 og så 22-22.30 og så begyndte vi at lægge hende 21.30, og hun skreg til kl. 22.30. Derefter til 22.00 og så til 21.45. Så lagde vi hende kl. 21.00, hun skreg til kl. 21.30 - og nu lægger vi hende kl. 19.30 og hun skriger ikke mere.
Men 5 uger er en svær periode, rigtig svær. Men vi lagde en plan: først: har hun fået mad JA - har hun en tør numse JA - er hun træt JA - godt, så har vi god samvittighed. Derfor vuggede vi hende til hun sov. Hun sov til 04.00 og sov videre til kl 8.00.
Hun vender sig ikke til at falde i søvn ved babs, når hun kun er 5 uger. Det gir tryghed for hende at mærke dig. Det er først efter 3 mrd., at de begynder at kende forskel på dag og nat. Det skal du lære hende.
Grunden til at vi gjorde, som vi gjorde, var fordi de virkede for os og for hende at være lidt hård. I dag har vi næsten ingen problemer med at putte hende.
kram til dig
Anmeld