Partiel Mola

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.430 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. august 2010

sandramor

er lige kommet hjem fra sygehuset hvor jeg har været til samtale med en overlæge.... mit abort væv er blevet undersøgt og alt tyder på at grunden til jeg aborterede skyldes en diagnose der hedder partiel mola..... det betyder at ægget har befrugtet sig med to spermier og derfor har haft dobbelt kromosom antal altså 69.... samtidig er moderkagen væskefyldt og har blæredannelser.... så fosteret har aldrig været levedygtigt..... så skal gå til kontrol de næste par måneder for at få tjekket mit HCG hormon da det i sådanne tilfælde meget sjælden godt kan finde på at stige igen..... og må under ingen omstændigheder blive gravid inden for det næste halve år....

det var lidt en blandet fornøjelse at få sådan en besked..... først var jeg frusteret da han begyndte at snakke om at det kunne i MEGET sjældne tilfælde medføre en kræft form som DOG er 100% helbredelig.... og så at vi ikke måtte blive gravide inden for det næste halve år....

Men så tænkte jeg.... jaa okay hva betyder et halvt år og vi vil kun gøre det rigtige og ikke gøre noget der kan få katastrofale følger..... og vi fik ihvertfald bekræftet at det ikke er noget vi har gjort eller ikke gjort det gjorde at jeg aborterede... det er desværre bare noget der sker i 1 ud af 1300 graviditeter.... og chancen for det sker næste gang er under 2 %.... og ikke mindst var jeg jo glad for at jeg i det mindste stadig kan få børn........

Men jeg har bare været så skide uheldig under det her forløb.... både en medicinsk abort som ikke var 100% i orden og derfor en udskrabning også.... så er jo skide nervøs for at det her møg HCG hormon stiger igen..... men jeg må håbe på at jeg har brugt alt mit uheld nu og alt langsomt begynder at tegne sig som det skal.....

nåååå det bare bare lige mig der skulle ha afløb for min oplevelse og mine tanker......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

mrsMary

Du har sgu ben i næsen, min tøs! Jeg er sikker på det vender for dig, så held og lykke fremover :-)

Anmeld

10. august 2010

sandramor skriver:

er lige kommet hjem fra sygehuset hvor jeg har været til samtale med en overlæge.... mit abort væv er blevet undersøgt og alt tyder på at grunden til jeg aborterede skyldes en diagnose der hedder partiel mola..... det betyder at ægget har befrugtet sig med to spermier og derfor har haft dobbelt kromosom antal altså 69.... samtidig er moderkagen væskefyldt og har blæredannelser.... så fosteret har aldrig været levedygtigt..... så skal gå til kontrol de næste par måneder for at få tjekket mit HCG hormon da det i sådanne tilfælde meget sjælden godt kan finde på at stige igen..... og må under ingen omstændigheder blive gravid inden for det næste halve år....

det var lidt en blandet fornøjelse at få sådan en besked..... først var jeg frusteret da han begyndte at snakke om at det kunne i MEGET sjældne tilfælde medføre en kræft form som DOG er 100% helbredelig.... og så at vi ikke måtte blive gravide inden for det næste halve år....

Men så tænkte jeg.... jaa okay hva betyder et halvt år og vi vil kun gøre det rigtige og ikke gøre noget der kan få katastrofale følger..... og vi fik ihvertfald bekræftet at det ikke er noget vi har gjort eller ikke gjort det gjorde at jeg aborterede... det er desværre bare noget der sker i 1 ud af 1300 graviditeter.... og chancen for det sker næste gang er under 2 %.... og ikke mindst var jeg jo glad for at jeg i det mindste stadig kan få børn........

Men jeg har bare været så skide uheldig under det her forløb.... både en medicinsk abort som ikke var 100% i orden og derfor en udskrabning også.... så er jo skide nervøs for at det her møg HCG hormon stiger igen..... men jeg må håbe på at jeg har brugt alt mit uheld nu og alt langsomt begynder at tegne sig som det skal.....

nåååå det bare bare lige mig der skulle ha afløb for min oplevelse og mine tanker......

Hejsa!

Jeg har haft en Mola graviditet for 2 år siden.. Jeg fik at vide at mit HGC tal skulle være under 2, før vi fik grønt lys igen... Jeg gik til blodprøve kontrol i 11mdr. før det var faldet nok.. Det bliver ca halveret fra uge til uge... Mit tal lå over 900.000,  så det falder hurtigt i starten, men så går det langsomt til sidst... Jeg fik at vide at det er noget celle-væv, som udvilker sig på samme måde som kræft, altså celler der deler sig og bliver til flere og flere, og at det var 'godartet  krætf'... Jeg fik lavet en udskrabning, og grunden til at jeg skulle gå til det tjek er at de skal være sikre på at de har fået alt vævet med ud, netop så det ik udvikler sig mere...

Det var en sej omgang at komme igennem, når nu man gerne vil ha det barn, og man bliver mindet om det hele tiden pga de skide blodprøver... Men altså, som du også skriver, du har intet gjort galt, og det hjalp os... Og så hjalp det også mig at tænke at det faktisk ikke havde været noget barn.. Altså, der lå ik noget dødt barn in den i mig!!

Helt og lykke med det hele! Jeg blev gravid 2mdr. efter  vi fik grønt lys!

Anmeld

10. august 2010

sandramor

hold da op 900.000 det var dælme meget.... mit blev målt igår og da var det på en uge faldet fra 9000 og til 17..... så det er heldigvis lavt allerede...... nu håber jeg bare det viser på mandag at det er faldet yderligere.....

men rart at høre der er nogen der har været i samme situation som mig og blev hurtig gravide igen........ :-) jaa jeg forstod ikke meget af hva han sagde ham lægen... han blev ved med at snakke i fagsprog så var temmelig lost..... så gik direkte hjem og googlede det.... og så blev jeg klogere.........

Anmeld

17. august 2010

gep1983

Jeg var til NF d.21 juli og glæede mig til at se den lille.... Desvære viste det sig at der ikke var noget foster. Først ved de ikke hva det er og jeg får en tid til scanning på Herlev den følgende mandag... Heldigvis ringede min kæreste og spurgte om de ikke havde en tidligere tid og fik en tid dagen efter. Her fik jeg så af vide at det var en mola... Fredag d.23 kommer jeg så ind og skal have taget en udskrapning, og først onsdagen efter fik jeg ordenlig information. Jeg havde selvfølgelig også slået det op på nettet, men synes det var lidt frustrerende at der skulle gå så langt tid før man fik nogle ordenlige svar.

Jeg havde en komplet mola og det tager desværre lidt længere tid at komme ned på nul end hvid det var en partiel mola. Jeg er lige kommet hjem fra ferie og er derfor kun blevet målt 2 gange. De ved ikke hvor meget mit hCG lå på til at state med. Men over de 200.000, ugen efter mola'en var blevet fjernet lå hCG'en på 9000 et eller andet og i går blev jeg så målt efter 14 dages ferie og ligger nu på 122,9, så det må gerne blive ved med at falde så meget...

Da jeg kom hjem og søgte om der var andre mola "patienter", fandt jeg kun en, fra 2005 og hun var blevet gravid 3 uger efter udskrapningen, og havde en fin graviditet... så jeg er glad får endelig at have fundet nogen som er det samme igennem som mig.

Håber dit hCG bliver ved med at falde så flot...

Knus Gitte

Anmeld

18. august 2010

sandramor

Hej Gitte....

jeg er ked af at høre i skulle det forfærdelige igennem.... jeg ved jo præcis hvordan det føles..... det er hel forfærdeligt... det må være forfærdeligt at få den besked til NF scanning... jeg selv følte hele vejen igennem at der var noget galt og begyndte så at bløde i uge 9 så det blev "heldigvis" opdaget inden NF scanningen....jeg selv måtte jo også hjem og google det for forstod ikke ret meget af det som overlægen fortalte mig...... og ja kunne godt læse mig til at en komplet mola tager længere tid end en partiel mola....  min læge sagde også at når man en gang har haft en mola graviditet blir man tilbudt en scanning i uge 8 hvor de scanner for at tjekke det IKKE er det samme igen....  så det sys jeg jo lyder betryggende....  de siger at chancen for at det sker igen er under 2 % men man tænker jo da selvfølgelig at puuuuh bare det IKKE sker igen....

Jeg har lige fået svar på min blodprøve idag og den sagde 1.25  så det var virkelig en dejlig besked at få..... den skulle bare være under 5 sagde de... så det var bare dejligt..... nu skal jeg til kontrol på sygehuset d. 8 sept med overlægen og skal vidst nok ha taget en ny blodprøve inden for at se om det også holder sig nede og ikke stiger igen...... men er da spændt på at se hva han siger...... har også svært ved at overskue at skulle vente ½ år inden vi må prøve igen...... og da især hvis jeg ved mit HCG hormon ligger så fint...... men han sagde også at han måske lod mig slippe hvis det hele stadig så fint ud til den tid og vi så måtte prøve igen..

Men ja jeg savnede virkelig også nogle der har været i samme situation som mig.... nogen man kunne snakke lidt med om det og drage erfaringer med..... så trods jeres forfærdelige oplevelse er jeg glad for at høre om en mere der har været i samm situation som vi har....... og rart at høre at der er en der er blevet gravid så hurtigt efter og at det hele gik fint..... vi håber lidt på det samme........

og det tyder jo også på dine tal falder fint som de skal.... så det håber jeg virklig de blir ved med og at i også snart kan prøve igen og få en dejlig og sund graviditet

Anmeld

18. august 2010

gep1983

Tillykke med de fine tal. Hvor er det fedt at det er faldet så hurtidt:-) Krydser finger for at mine tal også vil falde så pænt!!!

Jeg skal først ind og snakke med min læge den 9/9, så jeg ved ikke hvor langt ned jeg skal i hCG, før jeg kan "ånde lettet op". Men glæder mig da til at snakke med hende igen og til at se hvordan mit hCG ligger til den tid. Er bare allerede træt af alt det her kontrol ting, og ja bare tanken om at skulle vente et ½ år, kan jeg slet ikke overskue... Men man må jo tage en dag ad gangen, og glæder mig til jeg skal state op på skolen igen til sept, så dagene kan gå lidt hurtigere og kan tænke på noget andet...

Jeg glæder mig til at høre, hvad din læge siger, når du har snakket med ham. Krydser finger for at han giver jer grønt lys:-)

/Gitte

Anmeld

20. august 2010

sandramor

jeg har endnu ikke været til kontrol da det først er 8 sept... men fik svar på min blodprøve igår og nu er HCG hormonet nede på 1.25 jubiiiiii...... så det er bare dejligt... men som min egen læge sagde... selvfølgelig skal den altså være nul inden man får go for at prøve igen....... men det hele tyder på at gå den rigtige vej.... nu skal jeg ha taget en ny blodprøve i næste uge og den har sku bare at vise nul :-)))

så Gitte... håber virkelig også for dig at dine tal falder lige så hurtigt og fint som mine......... lad mig endelig vide hva kontrollen siger når du har været derinde ik??

og neeej puuuh det er svært at overskue at der måske skal gå ½ år inden man må igen... men som du selv siger.. vi må jo tage en dag af gangen...... og ja det er da rart du skal starte i skole snart.. så får du tankerne lidt et andet sted hen og måske føler man tiden går lidt hurtigere end ellers..... jeg selv skal jo til job samtale på onsdag og håååååber virkelig jeg har held til at få jobbet... jeg trænger efterhånden også til at komme ud og igang igen....

knuuuus

Anmeld

20. august 2010

gep1983

Jeg skal nok skrive ti dig. Skal til blodpr på mandag, så skriver tisdag, når jeg har fået svar:-)

Held og lykke på onsdag. 

/Gitte

Anmeld

24. august 2010

gep1983

Hey igen....

Puha en dårlig dag.... Mit tal er kun kommet ned på 41, så det ser ud til at det staunere nu:-(

Frygter bare næste gang. Tænk hvis det kun er halveret?!?! Så der bare lang vej igen... det kan jeg slet ikke holde ud at tænke på!

Nå men ville bare lige holde dig underrettet. Held og lykke med i morgen

/Gitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.