sandramor skriver:
er lige kommet hjem fra sygehuset hvor jeg har været til samtale med en overlæge.... mit abort væv er blevet undersøgt og alt tyder på at grunden til jeg aborterede skyldes en diagnose der hedder partiel mola..... det betyder at ægget har befrugtet sig med to spermier og derfor har haft dobbelt kromosom antal altså 69.... samtidig er moderkagen væskefyldt og har blæredannelser.... så fosteret har aldrig været levedygtigt..... så skal gå til kontrol de næste par måneder for at få tjekket mit HCG hormon da det i sådanne tilfælde meget sjælden godt kan finde på at stige igen..... og må under ingen omstændigheder blive gravid inden for det næste halve år....
det var lidt en blandet fornøjelse at få sådan en besked..... først var jeg frusteret da han begyndte at snakke om at det kunne i MEGET sjældne tilfælde medføre en kræft form som DOG er 100% helbredelig.... og så at vi ikke måtte blive gravide inden for det næste halve år....
Men så tænkte jeg.... jaa okay hva betyder et halvt år og vi vil kun gøre det rigtige og ikke gøre noget der kan få katastrofale følger..... og vi fik ihvertfald bekræftet at det ikke er noget vi har gjort eller ikke gjort det gjorde at jeg aborterede... det er desværre bare noget der sker i 1 ud af 1300 graviditeter.... og chancen for det sker næste gang er under 2 %.... og ikke mindst var jeg jo glad for at jeg i det mindste stadig kan få børn........
Men jeg har bare været så skide uheldig under det her forløb.... både en medicinsk abort som ikke var 100% i orden og derfor en udskrabning også.... så er jo skide nervøs for at det her møg HCG hormon stiger igen..... men jeg må håbe på at jeg har brugt alt mit uheld nu og alt langsomt begynder at tegne sig som det skal.....
nåååå det bare bare lige mig der skulle ha afløb for min oplevelse og mine tanker......
Hejsa!
Jeg har haft en Mola graviditet for 2 år siden.. Jeg fik at vide at mit HGC tal skulle være under 2, før vi fik grønt lys igen... Jeg gik til blodprøve kontrol i 11mdr. før det var faldet nok.. Det bliver ca halveret fra uge til uge... Mit tal lå over 900.000, så det falder hurtigt i starten, men så går det langsomt til sidst... Jeg fik at vide at det er noget celle-væv, som udvilker sig på samme måde som kræft, altså celler der deler sig og bliver til flere og flere, og at det var 'godartet krætf'... Jeg fik lavet en udskrabning, og grunden til at jeg skulle gå til det tjek er at de skal være sikre på at de har fået alt vævet med ud, netop så det ik udvikler sig mere...
Det var en sej omgang at komme igennem, når nu man gerne vil ha det barn, og man bliver mindet om det hele tiden pga de skide blodprøver... Men altså, som du også skriver, du har intet gjort galt, og det hjalp os... Og så hjalp det også mig at tænke at det faktisk ikke havde været noget barn.. Altså, der lå ik noget dødt barn in den i mig!!
Helt og lykke med det hele!
Jeg blev gravid 2mdr. efter vi fik grønt lys!
Anmeld