Hej med jer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

Sillebob

MoriSverige skriver:

Hej med jer alle sammen.

Jeg er ny her på siden, men håber jeg hurtigt lærer at finde rundt. Jeg er 26 (27 i november) og bor i Midtsverige sammen med min dejlige kæreste på 26. Vi venter vores første barn til januar og indtilvidere går alt som det skal.

Vi har ikke været til scanning endnu (regler i Sverige er åbenbart meget anderledes de danske) men vi skal afsteed på mandag den 16. august. Glæder mig helt vildt til at se den lille. Bare lidt vildt at man skal vente til man er 19+3 henne (normalt er det godt nik omkring 18+0 heroppe, men der var ikke tid før) til man skal til første scanning. Har ikke haft nogle store problemer så måske derfor de ikke sender og afsted tidligere en normalen heroppe

Vi har været bosat i Sverige i 3 år efterhånden og vi nyder at være her, men kan nu godt mærke at det danske trækker mere og mere når nu vi skal være forældre Men nu må vi se, den lille skal lige komme til verden først.

Har en masse interesser, som: film, bøger (elsker at læse), børn, kæresten,. familie, rejser, musik og meget meget mere.

Er her på siden fordi jeg synes det er rart at have kontakt til andre i samme situation. Og så er det helt kanon at man kan nyde godt af andres erfaringer og deres gode råd

Hej MoriSverige

Et stort tillykke med den lille ny som er paa vej - og velkommen til siden. Haaber du faar lige saa meget glaede af den som jeg selv har haft ( og stadig har )

Selv er jeg bosat i England og har en lille soen paa 8 mrd - og ja kender alt for godt det der med at det danske kan traekke lidt naar en lille ny er paa vej

Rigtig god fornoejelse med scanningen d. 16 - det er bare saadan et magisk oejeblik naar man ser sin lille bebs foerste gang

Knus fra Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Svane83

MoriSverige skriver:

Man bliver kun scannet for Downsyndrom hvis det er noget der ligger i familien eller man er over 35. Ellers skal man selv betale og det har vi desværre ikke råd til  Dog er sandsynligheden lille for at der er noget galt, da det slet ikke ligger til hverken min familie eller min kærestes familie med sygdomme eller misdannelser. Men man kan jo selvfølgelig aldrig være 100 % sikker.

Synes selv det er lidt vildt, når man i DK bare skal sige ja tak eller bede om det, så får man sådan en scanning.

Men sådan er landene så forskellige, så vi tager det som det komme og ser meget frem til at det bliver mandag og klokken slår 14.30

Hmmm... 

Ja det har jo heller ikke altid været tilbudet i Danmark, men er blevet det.

Vi var til info igår, så man kan da nærmest blive helt nervøs for om man overhovedet kan få et raskt barn. Men som de bliver ved at sige så fejler 95 - 98 % børn ikke noget.

Jeg tager det nu heller ikke som om vi skal ind og tjekke om vores barn har Down, men mere som en chance for at se den lille.

Men det er nu rart at vide at de fanger 9 - 10 fostre med Down syndrom så har man i hvert fald mulighed for at tage stilling til om man har lyst til at sætte et barn i verden som har den kromosomfejl.

Vi skal se vores lille bebs d. 7 september så nu bliver der talt ned.

Carina

Anmeld

13. august 2010

Malonde1985

Hej og velkommen til denne skønne vanedanende side

Jeg er 25 år og bor med kæresten, vores pige på 4 år i Malmø.. Og vi venter nr. 2 som gerne skulle dukke op engang i januar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.