MoriSverige skriver:
Man bliver kun scannet for Downsyndrom hvis det er noget der ligger i familien eller man er over 35. Ellers skal man selv betale og det har vi desværre ikke råd til
Dog er sandsynligheden lille for at der er noget galt, da det slet ikke ligger til hverken min familie eller min kærestes familie med sygdomme eller misdannelser. Men man kan jo selvfølgelig aldrig være 100 % sikker.
Synes selv det er lidt vildt, når man i DK bare skal sige ja tak eller bede om det, så får man sådan en scanning.
Men sådan er landene så forskellige, så vi tager det som det komme og ser meget frem til at det bliver mandag og klokken slår 14.30 
Hmmm...
Ja det har jo heller ikke altid været tilbudet i Danmark, men er blevet det.
Vi var til info igår, så man kan da nærmest blive helt nervøs for om man overhovedet kan få et raskt barn. Men som de bliver ved at sige så fejler 95 - 98 % børn ikke noget.
Jeg tager det nu heller ikke som om vi skal ind og tjekke om vores barn har Down, men mere som en chance for at se den lille.
Men det er nu rart at vide at de fanger 9 - 10 fostre med Down syndrom så har man i hvert fald mulighed for at tage stilling til om man har lyst til at sætte et barn i verden som har den kromosomfejl.
Vi skal se vores lille bebs d. 7 september så nu bliver der talt ned.
Carina
Anmeld