smøre maven ind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

NoName

Diana... skriver:

Jeg tror ikke en dyt på alle de cremer og olier osv som man kan købe mod stræk mærker. Jeg brugte selv creme og har strækmærker.

Jeg synes det er SPILD af penge! 

Enig...

strækmærker er underhuden der sprækker og det kan man ikke smøre sig fra...

får dem andre får dem ikke uanset om man smør eller ej...

spør du mig synes jeg også det er spild af penge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

NoName

hov, den kom 2 gange

Anmeld

10. august 2010

oo

det er overhovedet ikke videnskabeligt bevist at det har nogen effekt mod strækmærker at smøre maven ind. jeg gør det dog, eller Søren gør, fordi jeg har 3 ar fra min GUL-operation som begyndte at gøre møgondt da maveskindet begyndte at strække sig. og så er det bare rart med noget creme på maven og en god aening jeg bruger bare helt almindeligt "mavecreme" fra matas, det kostede 40 kr

jeg har ingen strækmærker endnu, men det er der nu heller ikke ret mange af de andre mødre i min familie der har fået, så det er nok nærmere genetisk bestemt.

dog ER det videnskabeligt bevist, at hvis man smører sit mellemkød med olie eller glidecreme de sidste 8-10 uger op til fødslen, at så kan det afhjælpe bristninger. det fortalte vores jordmoder til sidste fødselsforberedelse.

uanset hvad, så er det ikke verdens største udgift at købe en fugtighedscreme og en flaske olivenolie i netto og smøre sig med, hvis man synes det er rart

Anmeld

10. august 2010

Mira0911

Tror på der er noget som helst hjælper... Hvis man får strækmærker, må man altså leve med det... ;)

Anmeld

10. august 2010

misslea

Tjuhl skriver:

det er overhovedet ikke videnskabeligt bevist at det har nogen effekt mod strækmærker at smøre maven ind. jeg gør det dog, eller Søren gør, fordi jeg har 3 ar fra min GUL-operation som begyndte at gøre møgondt da maveskindet begyndte at strække sig. og så er det bare rart med noget creme på maven og en god aening jeg bruger bare helt almindeligt "mavecreme" fra matas, det kostede 40 kr

jeg har ingen strækmærker endnu, men det er der nu heller ikke ret mange af de andre mødre i min familie der har fået, så det er nok nærmere genetisk bestemt.

dog ER det videnskabeligt bevist, at hvis man smører sit mellemkød med olie eller glidecreme de sidste 8-10 uger op til fødslen, at så kan det afhjælpe bristninger. det fortalte vores jordmoder til sidste fødselsforberedelse.

uanset hvad, så er det ikke verdens største udgift at købe en fugtighedscreme og en flaske olivenolie i netto og smøre sig med, hvis man synes det er rart

uha - det med at smørre mellemkødet, lyder som noget, man burde overveje.... - det har jeg slet ikke hørt om!!

Har du nogle foreslag til, hvad man kan smørre med??

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

10. august 2010

Asa

Strækmærker kommer inde fra, altså elastikken under vores hud, så det er lidt ligegyldigt hvad vi smørrer på udvendigt  

Anmeld

10. august 2010

bette

jeg smurte med mandelolie i min første graviditet.. og jeg er fyldt med strækmærker.. så nej det hjælper ikke en dyt. 

men tilgengæld er det nu meget rart når maveskinnet klør.. 

Anmeld

10. august 2010

oo

misslea skriver:

uha - det med at smørre mellemkødet, lyder som noget, man burde overveje.... - det har jeg slet ikke hørt om!!

Har du nogle foreslag til, hvad man kan smørre med??

Mange hilsner fra Lea

jeg skal først til og igang nu, men i den bog jeg har, der skriver de at olie eller glidecreme kan bruges. jeg tænker at olie er bedst...ved ikke lige hvorfor. jordmoderen sagde olivelolie, men Søren var ved at brække sig, da jeg sagde jeg bare ville tage lidt fra den i køkkenet , så jeg tror måske jeg køber en babyolie istedet og så siger de at man skal smøre området rundt om skedeindgangen...eller hullet, altså for lige at være præcis , og så lige lidt indenfor og ligesom hive let i huden. jeg har som sagt ikke gjort det endnu, så jeg ved ikke hvor let det er at komme til, men jordmoderen sagde, at man kunne nok bedst nå hvis man sad henover toilettet og så gøre det når man lige havde været i bad

Anmeld

11. august 2010

misslea

Tjuhl skriver:

jeg skal først til og igang nu, men i den bog jeg har, der skriver de at olie eller glidecreme kan bruges. jeg tænker at olie er bedst...ved ikke lige hvorfor. jordmoderen sagde olivelolie, men Søren var ved at brække sig, da jeg sagde jeg bare ville tage lidt fra den i køkkenet , så jeg tror måske jeg køber en babyolie istedet og så siger de at man skal smøre området rundt om skedeindgangen...eller hullet, altså for lige at være præcis , og så lige lidt indenfor og ligesom hive let i huden. jeg har som sagt ikke gjort det endnu, så jeg ved ikke hvor let det er at komme til, men jordmoderen sagde, at man kunne nok bedst nå hvis man sad henover toilettet og så gøre det når man lige havde været i bad

Heheheh.... det må jeg da prøve  Det er da forsøget værd...

Og tak for svaret, nu har jeg vidst helt styr på det.. hihi

Anmeld

11. august 2010

Low

Jeg smurte min mave med mavecreme og mandel olie og jeg blev stadig angrebet af strækmærker. Hele min mave var blå og rød og de gik op over min navle og de gik helt ned til håret mellem mine ben så det hjalp ikke hos mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.