Kristen friskole :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Ikke særligt længe  Ved du hvad det mest morsomme var ? Da vi kom herud (sidder stadig herude, i solen) Der stod den pæne pige fra hans gamle parallel klasse   Hun skulle også starte i dag ,,,

Ha ha ha hvor super godt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

oo

nej, det ville jeg ikke, det stemmer overhovedet ikke overens med vores syn på verden

Anmeld

10. august 2010

Lady Marion <3

Tjuhl skriver:

nej, det ville jeg ikke, det stemmer overhovedet ikke overens med vores syn på verden

Hva er jeres syn på verdenen ?    Måske et stort spørgsmål

Anmeld

10. august 2010

oo

Muffi . skriver:

Hva er jeres syn på verdenen ?    Måske et stort spørgsmål

ja altså, vi er jo kommunister, så jeg ville slet ikke bryde mig om at religion var en del af hverdagen for mit barn.

både Søren og jeg har gået i små folkeskoler i landsbyer og der var også morgensang og kristendomsundervisningen var KRISTENDOMSundervisning - altså helt uden input fra andre religioner...og der er ingen tvivl om, at det er vigtigt at kunne sin bibelhistorie for at kunne forstå en hel masse ting om verden. og jeg er jo litterat og i forhold til at forstå verdenslitteraturen må man også kende sine bibelhistorier. men derfra og så til at sende mit barn i en skole der har helt klare religiøse holdninger, det ville jeg ikke bryde mig om

Anmeld

10. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Personligt ville jeg ikke vælge en kristen skole, eller for den sags skyld andre religiøse skoler. Jeg synes skoler skal være tros neutrale, og jeg bryder mig ikke om den indoktonering som jeg føler der kan være en tendens til på skoler med et klart religiøst syn.

Til gengæld synes jeg der bør undervises i religionsvidenskab på alle skoler, da jeg synes det er vigtigt at kende sin historie, og kende baggrunden for religiøse bevægelser op gennem tiden.

Dermed ikke sagt at jeg tror, at en kristen eller religiøs skole nødvendigvis er en dårlig skole, men jeg ville nok finde en skole med et godt ry, som er tros neutral. 

Til gengæld er jeg ret sikker på, at når jeg engang selv  får børn i skolealderen, vil sende dem på privatskole hvis der er penge til det.

Anmeld

10. august 2010

Stumpen

Vi har skrevet begge børn op her i byen på den kristne friskole.. Desværre er der ikke søskende garanti, så skulle Mathilde komme ind, så er vi ikke sikre på at kunne få Victoria ind og det synes jeg er lidt træls, da jeg gerne vil have dem på samme skole... og det skal lige siges, at vi ikke er kristne..

Anmeld

10. august 2010

NaFe

lion skriver:

hvad vil det koste dig at ha hende gående der, når tiden kommer

lige nu er det vist 1000kr om mdr...men der jo 4 år til så det kan nå og blive dyrer...

Anmeld

10. august 2010

Sofia

Jeg har gået på efterskole, og den var ikke kristen, eller ja jeg ved ikke hvilken tro de havde, men den havde ikke et brand som værende kristen, og alligevel sang vi morgensang hver dag, tror han bliver rigtig glad for at gå der, jeg elskede efterskolen.

Anmeld

10. august 2010

AA10

Det kunne jeg ikke finde på, og det er fordi jeg er min mand er muslimer Men havde jeg været kristen kan det godt være evt...

Anmeld

10. august 2010

JulieE

jeg vil ikke sætte mit barn i en kristen friskole. Det passer slet ikke til os. Hverken min mand eller jeg er troende, børnene er navngivet og ikke døbt og min mand og jeg er borgerligt viet.

Der ligger en kristen friskole her i Hvidovre. Faktisk ligger den tættere på vores hjem end den folkeskole, min søn er startet på idag. det skulle være en rigtig god skole, men de beder morgenbøn og bordbøn og synger vist også morgensang/salmer. Og dette ønsker jeg ikke skal være en del af mine børns hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.