Glukosebelastning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. august 2010

mor_sabina

Jeg er så uheldig, at jeg ikke har fået tabt mig alle graviditetskiloene fra sidst og derfor er indstillet til glukosebelastning denne gang. Er så sur over det og overvejer at springe den over.

Er der nogen der kan fortælle hvilke risici der er ved at lade være, hvor slem den er og andet interessant information i forbindelse med den dumme test?

Sabina- som faktisk bare er rigtig træt af hun ikke kom af med de sidste dumme kilo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

B&J

mor_sabina skriver:

Jeg er så uheldig, at jeg ikke har fået tabt mig alle graviditetskiloene fra sidst og derfor er indstillet til glukosebelastning denne gang. Er så sur over det og overvejer at springe den over.

Er der nogen der kan fortælle hvilke risici der er ved at lade være, hvor slem den er og andet interessant information i forbindelse med den dumme test?

Sabina- som faktisk bare er rigtig træt af hun ikke kom af med de sidste dumme kilo

jamen det væreste er jo hvis du får graviditet sukkersyge  ved det smager addd føj for den ville jeg nok tage den

Anmeld

9. august 2010

frk Jensen

mor_sabina skriver:

Jeg var til den første "behandling".. Shit man jeg fik det skidt om morgenen... Man må ikke spise (sig lige det til en gravid der næsten skal spise inden man står ud af sengen) og du er utilpas når du sidder og venter...

Jeg skulle også have taget en prøve senere i min graviditet men jeg mødte ikke op på sygehuset...

I fohold til din str, så syns jeg skisme det er dybt godnat at du skal det igennem...

kram

Anmeld

9. august 2010

mor_sabina

B&J skriver:

jamen det væreste er jo hvis du får graviditet sukkersyge  ved det smager addd føj for den ville jeg nok tage den

Jeg tænker bare hvis man får den omkring uge 24? men sukkersygen udvikler sig senere så er man vel lige vidt?

Anmeld

9. august 2010

oo

jeg var helt vildt bekymret for min, der lå i sidste uge. men det der sukkervand er slet ikke slemt at drikke, så det skal du ikke bekymre dig om. jeg blev godt nok MEGET svimmel lige efter testen var lavet og måtte ligge på en briks derinde et stykke tid, men ellers var det okay.

jeg kan godt forstå du ikke har lyst, det havde jeg absolut heller ikke, men jeg tænkte hele tiden, at HVIS nu noget, så ville jeg hellere vide det, så der ikke sker noget andet fx med babyen og sådan. men det ER jo et tilbud og helt op til dig selv om du vil tage imod

Anmeld

9. august 2010

mor_sabina

Anyone skriver:

Jeg var til den første "behandling".. Shit man jeg fik det skidt om morgenen... Man må ikke spise (sig lige det til en gravid der næsten skal spise inden man står ud af sengen) og du er utilpas når du sidder og venter...

Jeg skulle også have taget en prøve senere i min graviditet men jeg mødte ikke op på sygehuset...

I fohold til din str, så syns jeg skisme det er dybt godnat at du skal det igennem...

kram

Jeg synes jo heller ikke lige umiddelbart jeg er i risikozonen og vi lever da rimelig sundt. Men ved jo godt at bmi over 25 udløser risiko. Vil bare ikke rigtig indse det måske

Anmeld

9. august 2010

B&J

mor_sabina skriver:

Jeg tænker bare hvis man får den omkring uge 24? men sukkersygen udvikler sig senere så er man vel lige vidt?

du skal jo have den 2 gange  og hvis du er bange for det kan du jo bare tage den 3

Anmeld

9. august 2010

marhemor

Jeg var igennem den i uge 20, da jeg dels er overvægtig, dels er arveligt disponeret, men var ret overbevist om at det jo bare var "endnu et skridt" i graviditeten. Overraskende for mig (og andre) viste det sig at den slog positivt ud, så jeg fik tidligt konstateret Svangerskabssukkersyge

Synes at testen var slem, men hvor er jeg dog glad for at jeg fik taget den, så jeg ved at der bliver holdt ordentligt øje med den lille. Godt nok var jeg møg ked af det, lige da det blev diagnosticeret, men "sidegevinsten" er at jeg bliver scannet hver 3. uge, og dermed får kigget ind i hulen til den lille mange gange

Jeg synes at du skal tage testen, den kan jo meget, meget nemt falde den rigtige vej ud, og så har du jo gjort hvad du skulle. Det er jo de færreste, som får sukkersygen...

Men uanset hvad, så pøj pøj med graviditeten (og de ekstra kilo)

Anmeld

9. august 2010

mor_sabina

B&J skriver:

du skal jo have den 2 gange  og hvis du er bange for det kan du jo bare tage den 3

Høhø nej tak. Hva nu hvis man lagde kosten om og dækkede sig ind for sukkersygen, ville man så ikke kunne udelukke risiko for baby?

Anmeld

9. august 2010

B&J

mor_sabina skriver:

Høhø nej tak. Hva nu hvis man lagde kosten om og dækkede sig ind for sukkersygen, ville man så ikke kunne udelukke risiko for baby?

Ja ved ikke snak med jordmoren om det eller lægen for jeg er jo rimelig overvægtig men jeg arbejde jo også lige til jeg skulle føde og fik 2 ad ad men også vigtigt min lille babs hade det godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.