Min stakkels prinsesse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2010

Loa

Mumto3 skriver:

Åh, det kender jeg godt. To af mine børn har fået klippet tungebåndet. Jeg kan huske da den første skulle have det, så sad jeg i venteværelset hos hals-næse-ørelægen og ventede på en akut tid. Min søn var under 36 timer gammel. Da vi bliver kaldt ind, kunne jeg ikke lade være at fælde en tåre, og så siger åndsvaget sekretær: Hold da op. Det er da ikke noget at tude over!

sådan en møg-sæk! Men det går jo hurtigt over, og amningen bliver meget lettere når de får klippet tungebåndet. Lægen var heldigvis sød og bad mig kigge væk da han klippede, for som han sagde det gør meget mere ondt på moren at se på det, end det gør på barnet at få det gjort. -og så bad han mig amme lige bagefter for at 'skylle' blodet ud af munden.

Tillykke med at det er overstået, og tillykke med at det blev opdaget. der er jo mange der ikke opdager det, og først kæmper med amningen og senere kæmper med sproget. (børn med for kort tungebånd kan fysisk ikke udtale ord lige så godt som andre) Så det er jo godt I fik det gjort!

Ej hvor stridt...... Hvor ufølsomt at sige sådan.....

Lægen sagde præcis det samme til mig, mht. at kigge væk, men puha modbydelig oplevelse.....

Er kun glad for det er overstået og som du nævner at det at det er for hendes eget bedste på længere sigt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Mor Til Julie<3

Årh, Nej, det er jeq da meqet ked a oq læse ...
Håber da a hun har det qodt efter det oq a d selvfølqeliq os har det okaiiii me det ... Altid noqt a det er overstået ...
Men hva er det der tunqebånd liiie for noqt ? ? ?
ved nemliq ikk liiie helt hva det er oq hva ska det qøre når mann får det klippet ? ? ?

Anmeld

9. august 2010

Loa

bondepigen skriver:

Du skal have et KÆMPE kram.

Har selv prøvet at holde min grædende datter, da hun skulle i narkose osv. Det er bare ikke spor rart. Man bliver bare nødt til at huske på, man gør det for deres eget bedste...

Tak for kram, ja jeg tænker også på at det muligvis ikke er sidste gang man skal i sådan en situation

Det er bagsiden af medaljen ved at blive mor.....

Anmeld

9. august 2010

Loa

JustAnotherName skriver:

^Åhh pyyha, jeg bliver jo helt skidt tilpas i mit moderhjerte, af at læse dit indlæg. Det er jo for hendes bedste ....ellers ville man aldrig gøre det. Men sikke alligevel en forfærdelig situation.

Stort kram til dig, og til din tapre datter 

Ja syntes nu ikke man bør kunne udsætte en mor for sådan noget

Var også lige ved at tude....  

Men hun stoppede overraskende hurtigt med at græde, så det må bestemt betyde det ikke gjorde så ondt som jeg troede.....

Anmeld

9. august 2010

Loa

Loppe skriver:

Puha jeg får det helt dårligt, klipper man tungebåndet uden bedøvelse? Ajjj jeg synes det lyder helt vildt ubehageligt...

Godt din lille prinsesse klarede det!

Ja lægen sagde faktisk at var vi kommet meget senere skulle det være med bedøvelse, da de åbenbart får følelser i tunebundet senere......

Var bare ikke rart at skulle sidde og holde hende fast

Men hun var en tapper lille pige

Anmeld

9. august 2010

Loa

Mor Til Julie<3 skriver:

Håber da a hun har det qodt efter det oq a d selvfølqeliq os har det okaiiii me det ... Altid noqt a det er overstået ...
ved nemliq ikk liiie helt hva det er oq hva ska det qøre når mann får det klippet ? ? ?

Hun kom sig heldigvis hurtigt over det

Det er den streg under tungen som hvis den er for kort, åbenbart kan gøre amning mere besværligt og skade hendes sprog senere hen...

Anmeld

9. august 2010

klmf

Årh, DET gør ondt helt ind i et moderhjerte  Håber hun har det godt - og mor ligeså

Anmeld

9. august 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
Mor Til Julie<3 skriver:

Da jeg var barn (4-5 år) opdagede de at mit tungebånd var for slapt, så jeg snakkede ikke særlig godt. 

Jeg gik til talepædagog et par gange og mine forældre øvede udtaler med mig, og der gik ikke lang tid, så snakkede jeg rent

Anmeld

9. august 2010

tumle81

Mumto3 skriver:

Åh, det kender jeg godt. To af mine børn har fået klippet tungebåndet. Jeg kan huske da den første skulle have det, så sad jeg i venteværelset hos hals-næse-ørelægen og ventede på en akut tid. Min søn var under 36 timer gammel. Da vi bliver kaldt ind, kunne jeg ikke lade være at fælde en tåre, og så siger åndsvaget sekretær: Hold da op. Det er da ikke noget at tude over!

sådan en møg-sæk! Men det går jo hurtigt over, og amningen bliver meget lettere når de får klippet tungebåndet. Lægen var heldigvis sød og bad mig kigge væk da han klippede, for som han sagde det gør meget mere ondt på moren at se på det, end det gør på barnet at få det gjort. -og så bad han mig amme lige bagefter for at 'skylle' blodet ud af munden.

Tillykke med at det er overstået, og tillykke med at det blev opdaget. der er jo mange der ikke opdager det, og først kæmper med amningen og senere kæmper med sproget. (børn med for kort tungebånd kan fysisk ikke udtale ord lige så godt som andre) Så det er jo godt I fik det gjort!

MIn store dreng fik det også klippet da han var et par dage gammel. Efterfølgende har jeg så fået at vide at det er vokset for kort sammen igen :-(

Øre/næse/hals lægen sagde at man kun ville gøre noget ved det hvis han fik hygiejniske problemer eller sprogproblemer og i så fald først ved før skole alderen...

Det er bare lidt træls, for han er faktisk ikke så god til at udtale ord, og mange kan slet ikke forstå hvad han siger Han er lige blevet 3 år i juli...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.