Mumto3 skriver:
Åh, det kender jeg godt. To af mine børn har fået klippet tungebåndet. Jeg kan huske da den første skulle have det, så sad jeg i venteværelset hos hals-næse-ørelægen og ventede på en akut tid. Min søn var under 36 timer gammel. Da vi bliver kaldt ind, kunne jeg ikke lade være at fælde en tåre, og så siger åndsvaget sekretær: Hold da op. Det er da ikke noget at tude over!
sådan en møg-sæk! Men det går jo hurtigt over, og amningen bliver meget lettere når de får klippet tungebåndet. Lægen var heldigvis sød og bad mig kigge væk da han klippede, for som han sagde det gør meget mere ondt på moren at se på det, end det gør på barnet at få det gjort. -og så bad han mig amme lige bagefter for at 'skylle' blodet ud af munden.
Tillykke med at det er overstået, og tillykke med at det blev opdaget. der er jo mange der ikke opdager det, og først kæmper med amningen og senere kæmper med sproget. (børn med for kort tungebånd kan fysisk ikke udtale ord lige så godt som andre) Så det er jo godt I fik det gjort!
MIn store dreng fik det også klippet da han var et par dage gammel. Efterfølgende har jeg så fået at vide at det er vokset for kort sammen igen :-(
Øre/næse/hals lægen sagde at man kun ville gøre noget ved det hvis han fik hygiejniske problemer eller sprogproblemer og i så fald først ved før skole alderen...
Det er bare lidt træls, for han er faktisk ikke så god til at udtale ord, og mange kan slet ikke forstå hvad han siger
Han er lige blevet 3 år i juli...
Knus Kathrina
Anmeld