Søvn + mad 7 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2010

frk Jensen

ZamanogDania skriver:

det vil jeg prøve så. tak

blev din søns søvn bedre eller værre i den alder?

Årh det kan jeg faktisk ikke huske.. Han blir snart 2

Men sørg for at hun er mæt når hun blir puttet om aftenen.. Det er sket ret ofte at vi har spist aftensmad ved fem tiden og så har min søn fået en rugbrød inden han skulle sove.. eller en omgang yoghurt med havregryn i.. Det mætter så dejligt.. Og evt med en moset banan i.

i den alder sov marcus til formiddag og til middag.. og så kunne han godt tage en lille halv time inden aftensmaden og så sov han igennem hele natten.. fra ca kl syv aften til syv morgen.. Han smed også flasken da han var 6 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

ZamanogDania

dejlig nem søn du har
Jamen det er nogle gode råd. det vil jeg helt sikkert prøve
Tusind tak

Anmeld

9. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Altså jeg ved ikke om hun får flere tænder
Men de 2 tænder som man får i den alder er brudt frem helt. og jeg giver hende noget hun kan bide på.
(Måske hun er ramt af den berøgted seprations angst (staves) og bare har behov for mere tryghed og nærhed lige nu.) det har jeg ikke hørt om før. altså vidste ikke børn ku får det.

Altså hun sover omkring 2-3 gang om dagen i ca. 1-2½ timer.
så jeg skal ikke bekymre mig om hendes vægt?

Tænder; husk at de ikke er små maskiner og at de kommer i dit barns tempo og ikke efter en bog. Heller ikke om tænderne følger efter hinanden i hurtigt eller langsomt tempo. Som regl har barnet 6 tænder når de fejre deres 1 års fødselsdag.

Frederic havde 8 tænder inden han blev 1 år.

Mener at de siger at den som regl rammer omkring de 7/8 mdr, hvis de bliver ramt. Derfor jeg var lidt nervøs da han skulle starte i dp da han var 8 mdr. 1, han er aldrig blevet passet af andre. 2, fordi folk bled ved med at nævne den sepreations angst de kan få.

Op til og i et tigerspring kan de begynde at sove dårligt - spise mindre - kun hænge på mor - trygheds narkoman - kan ikke lege alene osv.

Da frederic var 7 mdr sov han 2 gange om dagen og blev puttet kl 19.00 senest og vågned enten af sig selv ved 7 tiden eller vi vækked ham. Formiddags lur på max 1½ time og middagslur på max 3½ time. 8 ½ mdr sov han 1 gang om dagen, men alt efter længde på middagslur fik han gerne en morfar om eftermiddagen - så han havde energi til aftensmad, men max 45 min.

Syntes ikke du skal være bekymret, se på hende som en helhed ikke kun som tal...

Frederic vokser i ryk og kunne som lille tage 5-7 cm på 1 mdr og blot tage 150 g på. Andre igen stod han helt stille, eller voksed 1-3 cm og tog mellem 0-350g på. Frederic runded de 9 kg da han var omkring 9 mdr. 1 år sagde den 9,9 kg og 82 cm. Nu bliver han 2 år her den 3 sep, er 89/90 cm og vejer stadig 9,9 kg.

Anmeld

9. august 2010

ZamanogDania

Mor til Frederic skriver:

Tænder; husk at de ikke er små maskiner og at de kommer i dit barns tempo og ikke efter en bog. Heller ikke om tænderne følger efter hinanden i hurtigt eller langsomt tempo. Som regl har barnet 6 tænder når de fejre deres 1 års fødselsdag.

Frederic havde 8 tænder inden han blev 1 år.

Mener at de siger at den som regl rammer omkring de 7/8 mdr, hvis de bliver ramt. Derfor jeg var lidt nervøs da han skulle starte i dp da han var 8 mdr. 1, han er aldrig blevet passet af andre. 2, fordi folk bled ved med at nævne den sepreations angst de kan få.

Op til og i et tigerspring kan de begynde at sove dårligt - spise mindre - kun hænge på mor - trygheds narkoman - kan ikke lege alene osv.

Da frederic var 7 mdr sov han 2 gange om dagen og blev puttet kl 19.00 senest og vågned enten af sig selv ved 7 tiden eller vi vækked ham. Formiddags lur på max 1½ time og middagslur på max 3½ time. 8 ½ mdr sov han 1 gang om dagen, men alt efter længde på middagslur fik han gerne en morfar om eftermiddagen - så han havde energi til aftensmad, men max 45 min.

Syntes ikke du skal være bekymret, se på hende som en helhed ikke kun som tal...

Frederic vokser i ryk og kunne som lille tage 5-7 cm på 1 mdr og blot tage 150 g på. Andre igen stod han helt stille, eller voksed 1-3 cm og tog mellem 0-350g på. Frederic runded de 9 kg da han var omkring 9 mdr. 1 år sagde den 9,9 kg og 82 cm. Nu bliver han 2 år her den 3 sep, er 89/90 cm og vejer stadig 9,9 kg.

Jamen det har jeg os hørt at de kan have tænder når som helst. Tiger spring har jeg hørt lidt om. Ved nu ikke om jeg skal tro på det

Anmeld

9. august 2010

LC

ZamanogDania skriver:

Altså jeg ved ikke om hun får flere tænder
Men de 2 tænder som man får i den alder er brudt frem helt. og jeg giver hende noget hun kan bide på.
(Måske hun er ramt af den berøgted seprations angst (staves) og bare har behov for mere tryghed og nærhed lige nu.) det har jeg ikke hørt om før. altså vidste ikke børn ku får det.

Altså hun sover omkring 2-3 gang om dagen i ca. 1-2½ timer.
så jeg skal ikke bekymre mig om hendes vægt?

Jeg ville ikke bekymre mig om hendes vægt. Min datter på 7måneder vejer også omkring 8-9kg og er lige omkring 75cm, ved det ikke helt præcist.

Hvis du vil prøve rugbrød, så køb det der hedde bondebrød - der er ingen kerner i, det er bedst at starte med.

Og rugbrøds madder skåret i helt små stykker er et hit her. både med smøreost, leverpostej og rognguf. Min datter er også glad for lasagne, det får lige en tur i blenderen...

Anmeld

9. august 2010

ZamanogDania

LC skriver:

Jeg ville ikke bekymre mig om hendes vægt. Min datter på 7måneder vejer også omkring 8-9kg og er lige omkring 75cm, ved det ikke helt præcist.

Hvis du vil prøve rugbrød, så køb det der hedde bondebrød - der er ingen kerner i, det er bedst at starte med.

Og rugbrøds madder skåret i helt små stykker er et hit her. både med smøreost, leverpostej og rognguf. Min datter er også glad for lasagne, det får lige en tur i blenderen...

Lasagne? det må vi da os prøve hehe

hun ser bare så lille ud iforhold til de andre hehe. Ikke fordi hun er så tynd, hun ser bare tynd ud. Hun er frisk og stærk pige. Allerede ved 6 måneders tid kravlet hun, og fået tænder. Og nu holder hun ved alt så hun kan komme op. så jeg skal bare tænke på hun er frisk og har det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.