Søvn + mad 7 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.461 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. august 2010

ZamanogDania

Håber I kan hjælpe mig.

Min datter på 7 måneder vil ikke spise som før. Lige siden hun har fået de tænder, gider hun bare ikke spise så meget. Grød vil hun heller ikke have så meget af.
Hendes søvn er blevet så dårlig. Hun sover godt nok om dagen, men om natten er det bare så dårligt. hun sover ved 23-00 tiden, og vågner igen ved 4 tiden og vil have bryst. så kl 7 igen. her vil hun os have bryst, sover ikke igen, først kl 10-11.
Det skal lige siges lige siden hun blev født, har hun sovet igennem.

ved ikke om hendes vægt er ok. Hun vejer 8 kg og er 72 cm. hun var 3140 g da hun blev født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

LC

ZamanogDania skriver:

Håber I kan hjælpe mig.

Min datter på 7 måneder vil ikke spise som før. Lige siden hun har fået de tænder, gider hun bare ikke spise så meget. Grød vil hun heller ikke have så meget af.
Hendes søvn er blevet så dårlig. Hun sover godt nok om dagen, men om natten er det bare så dårligt. hun sover ved 23-00 tiden, og vågner igen ved 4 tiden og vil have bryst. så kl 7 igen. her vil hun os have bryst, sover ikke igen, først kl 10-11.

ved ikke om hendes vægt er ok. Hun vejer 8 kg og er 72 cm. hun var 3140 g da hun blev født.

Har også en datter på 7måneder der lige har fået tænder. Hun var lidt urolig lige en uges tid lige omkring hun fik sine 2 første tænder.

Men hun var helt vild med is, ved godt det ikke er så sundt, og hun fik det også kun i små mængder, men virkede som om det var rigtigt rart for hende at få noget koldt i munden.

ellers kan man få sådan nogle bideringe med væske i, så kan de kølse ned i fryseren eller køleskabet, det køler også så det ikke er så ubehageligt at få tænder...

Sådan nogle bideringe som den her: http://morogbaby.com/legetoej-9/rangler-10/bide-rangle-med-pingvin-119.html

Anmeld

9. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Håber I kan hjælpe mig.

Tænker måske et tigerspring eller flere tænder på vej?

Er der sket noget nyt i hendes hverdag?

Har du prøvet at give hende ting hun selv kan putte i munden, skorpe - riskage - stykke frugt o.lign?

Hvor meget sover hun til middag? Tænker at grunden til hun er begyndt at vågne er pga sult?

Måske hun er ramt af den berøgted seprations angst (staves) og bare har behov for mere tryghed og nærhed lige nu.

Syntes hun er en fin str.

Frederic var 74 cm og 8 kg ved 7 mdr - 3200 g ved fødsel.

Her er der lidt om hvad du ellers kan tilbyde hende af mad, drikke osv.: http://www.sundhedsguiden.dk/da/Temaer/Alle-temaer/Babyen-0-12-maaneder/Babymad-og-boernemad/Barnet-udvikling-og-fordeling-af-maa%3Bltider-6---8-mdr./

Anmeld

9. august 2010

ZamanogDania

Altså jeg ved ikke om hun får flere tænder
Men de 2 tænder som man får i den alder er brudt frem helt. og jeg giver hende noget hun kan bide på.
(Måske hun er ramt af den berøgted seprations angst (staves) og bare har behov for mere tryghed og nærhed lige nu.) det har jeg ikke hørt om før. altså vidste ikke børn ku får det.

Altså hun sover omkring 2-3 gang om dagen i ca. 1-2½ timer.
så jeg skal ikke bekymre mig om hendes vægt?

Anmeld

9. august 2010

frk Jensen

ZamanogDania skriver:

Håber I kan hjælpe mig.

nu svare jeg bare lige på det med mad..

Hvad med at give hende noget at tykke på? altså kartofler skåret i små tern, små kødboller... eks frikadeller..

Det kan være hun vil spise det, så hun får brugt hendes nyerhvervede tænder..

Anmeld

9. august 2010

ZamanogDania

I dag prøvede jeg med kogte kartofler og ærter plus gulerod. det var i nogle store stykker. det kunne simple hen godt lide. har lagt mærke til hun kan lide grov mad.
Det er sikkert pga. tænderne ik?

Anmeld

9. august 2010

frk Jensen

ZamanogDania skriver:

I dag prøvede jeg med kogte kartofler og ærter plus gulerod. det var i nogle store stykker. det kunne simple hen godt lide. har lagt mærke til hun kan lide grov mad.
Det er sikkert pga. tænderne ik?

Jo det har helt sikkert noget med tænderne at gøre..

hvad med middag mad, prøv med rugbrød...

Anmeld

9. august 2010

ZamanogDania

rugbrød har jeg ikke prøvet'.'
Er det mon populær hos dem?

Anmeld

9. august 2010

frk Jensen

ZamanogDania skriver:

rugbrød har jeg ikke prøvet'.'
Er det mon populær hos dem?

Det var det hvert fald hos min søn i den alder.. han gad ikke blive ved med det grød og han kom over på rugbrøds hapsere..

Det kan være en god ide at putte noget smørre pålæg på, som leverpostej eller smørost.. eller en moset advokado..

Anmeld

9. august 2010

ZamanogDania

Anyone skriver:

Det var det hvert fald hos min søn i den alder.. han gad ikke blive ved med det grød og han kom over på rugbrøds hapsere..

Det kan være en god ide at putte noget smørre pålæg på, som leverpostej eller smørost.. eller en moset advokado..

det vil jeg prøve så. tak

blev din søns søvn bedre eller værre i den alder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.