Kan man fryse grød ned lavet med mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.061 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. august 2010

Sara.

Endnu et grød spørgsmål herfra mig....

Er jo helt nybegynder, på trods af at jeg har en pige på snart 3... Hun har bare ALDRIG spist grød, aldrig villet ha det....

Men hvis jeg laver noget hirsegrød i gryden med mme i kan jeg så godt fryse det ned i portioner?

Kan jeg lave det i grøden med mme i eller skal jeg lave hirsegrøden først og så blande op med mme i og så fryse ned?

eller?

Gode råd og fif modtages meget gerne

Bruger denne grød http://helsebarn.dk/baby-og-boernemad-17/groed-24/den-foerste-groed-ris-700-g-fra-aurion-fra-4-maaneder-179.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

LRJ

lærkes_mor skriver:

Er jo helt nybegynder, på trods af at jeg har en pige på snart 3... Hun har bare ALDRIG spist grød, aldrig villet ha det....

Men hvis jeg laver noget hirsegrød i gryden med mme i kan jeg så godt fryse det ned i portioner?

Kan jeg lave det i grøden med mme i eller skal jeg lave hirsegrøden først og så blande op med mme i og så fryse ned?

eller?

Bruger denne grød http://helsebarn.dk/baby-og-boernemad-17/groed-24/den-foerste-groed-ris-700-g-fra-aurion-fra-4-maaneder-179.html

Jeg har lavet masser af grød med mme i, og frosset det, har en opskrift bog hvor der står at det godt kan fryses

Anmeld

9. august 2010

june1987

du må ikke fryse noget med mælk i overhovedet det skal man tilsætte efter

Anmeld

9. august 2010

Sara.

50 / 50 for at man må / ikke må....

Hvorfor må man? hvilken bog er det du har? Det jo klart nemmest...

Hvorfor må man ikke?

Knus

Anmeld

9. august 2010

Assi

jeg mener heller ikke man må (men er usikker) -  men mener det er pga vitaminerne i mælken?!

Anmeld

9. august 2010

Valle81

lærkes_mor skriver:

eller?

Ved det ikke - men tænker er det ikke besværligt at fryse ned for at tø op og varme - så er det da nemmere at lave det fra gang til gang:0)

Anmeld

9. august 2010

Sara.

Synes det er nemmest at fryse ned tror jeg... er først lige startet..... Hvor meget grød gir du Anton?? og hvor meget mælk skal de så ha?

Anmeld

9. august 2010

Moar'en

lærkes_mor skriver:

eller?

Jeg mener altså os jeg har læst et sted at man ikke skal fryse det ned når der er mme. men kan ikke husje hvorfor.

Jeg frøs aldrig grød ned, jeg lavede en frisk portion hver dag, det går nu ret hurtigt

Anmeld

9. august 2010

Valle81

lærkes_mor skriver:

Synes det er nemmest at fryse ned tror jeg... er først lige startet..... Hvor meget grød gir du Anton?? og hvor meget mælk skal de så ha?

Anton får hvad der svarer til  1 1/2 dcl vand og 1/2 dcl mel - jeg laver det på vand med lidt smør i:0) Til hvert måltid drikker han vand. Han spiser 3 kartofler og en gulerod til aftensmad

Han får grød om formiddagen og kartofler aften.

Derudover får han flaske - han drikker ikke så meget mme af gangen efter grøden er kommet ind - men når han vågner der 0500/0600 sluger han 200 ml - og resten af dagen er det mks 120 af gangen - og han får nok 4 flasker i løbet af dagen:0)

Anmeld

9. august 2010

Sara.

Valle81 skriver:

Anton får hvad der svarer til  1 1/2 dcl vand og 1/2 dcl mel - jeg laver det på vand med lidt smør i:0) Til hvert måltid drikker han vand. Han spiser 3 kartofler og en gulerod til aftensmad

Han får grød om formiddagen og kartofler aften.

Derudover får han flaske - han drikker ikke så meget mme af gangen efter grøden er kommet ind - men når han vågner der 0500/0600 sluger han 200 ml - og resten af dagen er det mks 120 af gangen - og han får nok 4 flasker i løbet af dagen:0)

Hvor er han sej til at spise!

Nor vil rigtig gerne ha hirsegrøden som han har fået indtil videre... Men læser bare alle steder man skal starte meget stille op, men han blir sur hvis han kun for nogle få ske fulde.....

Der var jo også alle amme problemerne i starten og flasken er aldrig blevet hans helt gode ven... sp. sagde på et tidspunkt at han måske bare ikke gider det tynde mælk....

Men synes bare det er svært at vide hvor meget han skal ha og kan klare og så at få mælk nok i ham samtidig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.