5 ugers undersøgelsen - Hvad sagde jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2010

Risen

Low skriver:

Jeg er lige kommet hjem fra 5 ugers undersøgelsen hos lægen. Han mærkede og kiggede på min Alexander og alt var som det skulle være sagde lægen. Han vejer nu 5,050 g og er 63 cm lang. Han blev født D. 1 juli og vejede 4055 g og var 55 cm lang. Lægen sagde at han synes at han var meget lang men andet kommenterede han ikke. 

Alexander tog 300g på den første uge men den anden uge stod vægten helt stille og her på hans 5 uge har han taget 150g på. Han har ialt taget 1kg på siden fødslen men det synes jeg ikke lyder at særlig meget men lægen sagde ikke noget til det.

Hvordan gik jeres 5 ugers undersøgelse? Hvad sagde vægten og cm`erne? 

I kan evt. vedhæfte et billede fra den første uge og så fra 5 uge

Billede 1: Første uge

Billede 2: 5 uge

Hej søde, kommer også lige fra Claras 5 ugers undersøgelse.. Hun vejede 2600 ved fødslen og nu 4100 gram. 50 lang ved fødslen og nu 57 lang.. så det er jo bare dejligt.. Ellers sagde lægen ikke så meget. Vi snakkede lidt prævention (skal ikke have en til lige nu hihi) .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Sara.

Low skriver:

Jeg er lige kommet hjem fra 5 ugers undersøgelsen hos lægen. Han mærkede og kiggede på min Alexander og alt var som det skulle være sagde lægen. Han vejer nu 5,050 g og er 63 cm lang. Han blev født D. 1 juli og vejede 4055 g og var 55 cm lang. Lægen sagde at han synes at han var meget lang men andet kommenterede han ikke. 

Alexander tog 300g på den første uge men den anden uge stod vægten helt stille og her på hans 5 uge har han taget 150g på. Han har ialt taget 1kg på siden fødslen men det synes jeg ikke lyder at særlig meget men lægen sagde ikke noget til det.

Sikke en sød dreng og ja det er da en rigtig flot længde!!

Nor var da han blev født 52 cm og vejede 3460 gram.

Til 5 ugers undersøgelsen var han 56 cm og vejede 4100 gram...

Nu er han 4 mdr (fra 7 april) og vejer 6,8 og er 65 cm lang.

Anmeld

9. august 2010

lulleh

Johannes vejede 1840gram da han blev født og var 47cm lang. til 5 ugers undersøglsen vejede han 3620gram og var 56cm. Magere cykelist. som han bliver kaldt i vennekresen.

Det første billede var på en ferie da han var 5 uger.
og det sidste billede fra da han var 3 dag gammel.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Low skriver:

Hejsa.

Syntes han har nogle fine tal og han var jo også stor ved fødsel. Er han bryst barn?

Frederic voksed også i ryk og gør det stadig. Han kunne som spæd vokse op til 5-7 cm på én mdr og blot tage 150 g på.  Og igen en anden mdr voske 2 cm og tage 300 g. Vi havde også perioder hvor hans vægt stod stille og har det stadig. Men blev også akut opereret som 5 uger gammel en søndag nat, små 2 timer efter ank til børne afd og så ham først 5½ time senere.

Han har vejet det samme i snart 1 år nu, dog vokset i højden. 89½ cm og 9,9 kg

1 billed; frederic var ved fødsel 52 cm og 3200 g.

5 uger gammel; 57 cm og 4150 g.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. august 2010

CarinaSB

Low skriver:

Så er han jo næsten vokset lige så meget som min Alexander . Sagde han læge noget til det? Altså om det var meget eller lidt?

Han syntes det passede meget godt sammen

Anmeld

9. august 2010

Low

Risen skriver:

Hej søde, kommer også lige fra Claras 5 ugers undersøgelse.. Hun vejede 2600 ved fødslen og nu 4100 gram. 50 lang ved fødslen og nu 57 lang.. så det er jo bare dejligt.. Ellers sagde lægen ikke så meget. Vi snakkede lidt prævention (skal ikke have en til lige nu hihi) .. 

Hvor er det dejligt at hun er blevet en stor pige .Det virker som om at Alexanders ekstra kilo og ekstra 7 cm efter fødslen er normalt . Jeg kom bare hjem og tænkte en ekstra gang over det men lægen sagde også at han lå fint med vægten og at han var slank pga sine 63 cm

Anmeld

9. august 2010

Low

Risen skriver:

Hvor er det dejligt at hun er blevet en stor pige .Det virker som om at Alexanders ekstra kilo og ekstra 7 cm efter fødslen er normalt . Jeg kom bare hjem og tænkte en ekstra gang over det men lægen sagde også at han lå fint med vægten og at han var slank pga sine 63 cm

Anmeld

9. august 2010

Low

lulleh skriver:

Johannes vejede 1840gram da han blev født og var 47cm lang. til 5 ugers undersøglsen vejede han 3620gram og var 56cm. Magere cykelist. som han bliver kaldt i vennekresen.

Det første billede var på en ferie da han var 5 uger.
og det sidste billede fra da han var 3 dag gammel.

Nuur det lille pus vejede ikke meget . Blev han født for tidligt?. Men han indhentede da vægten meget godt synes jeg

Anmeld

9. august 2010

Low

Mor til Frederic skriver:

Hejsa.

Syntes han har nogle fine tal og han var jo også stor ved fødsel. Er han bryst barn?

Frederic voksed også i ryk og gør det stadig. Han kunne som spæd vokse op til 5-7 cm på én mdr og blot tage 150 g på.  Og igen en anden mdr voske 2 cm og tage 300 g. Vi havde også perioder hvor hans vægt stod stille og har det stadig. Men blev også akut opereret som 5 uger gammel en søndag nat, små 2 timer efter ank til børne afd og så ham først 5½ time senere.

Han har vejet det samme i snart 1 år nu, dog vokset i højden. 89½ cm og 9,9 kg

1 billed; frederic var ved fødsel 52 cm og 3200 g.

5 uger gammel; 57 cm og 4150 g.

Det var godt at du synes det for jeg var lidt nervøs på et tidspunkt om han nu havde taget nok på men ellers havde lægen nok sagt noget . Ja jeg ammer på fuldtid .Det virker som om at det med længden og vægten godt kan svinge noget

Anmeld

9. august 2010

Low

CarinaSD skriver:

Han syntes det passede meget godt sammen

Ski.. godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.