5 ugers undersøgelsen - Hvad sagde jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.967 visninger
25 svar
1 synes godt om
9. august 2010

Low

Jeg er lige kommet hjem fra 5 ugers undersøgelsen hos lægen. Han mærkede og kiggede på min Alexander og alt var som det skulle være sagde lægen. Han vejer nu 5,050 g og er 63 cm lang. Han blev født D. 1 juli og vejede 4055 g og var 55 cm lang. Lægen sagde at han synes at han var meget lang men andet kommenterede han ikke. 

Alexander tog 300g på den første uge men den anden uge stod vægten helt stille og her på hans 5 uge har han taget 150g på. Han har ialt taget 1kg på siden fødslen men det synes jeg ikke lyder at særlig meget men lægen sagde ikke noget til det.

Hvordan gik jeres 5 ugers undersøgelse? Hvad sagde vægten og cm`erne? 

I kan evt. vedhæfte et billede fra den første uge og så fra 5 uge

Billede 1: Første uge

Billede 2: 5 uge

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

Betteisen

Hejsa.

Jeg skal til 5 uger US med min pige idag, så er meget spændt. Hun er fra den 18. juni (min læge har haft ferie).

Anmeld

9. august 2010

Low

Betteisen skriver:

Hejsa.

Jeg skal til 5 uger US med min pige idag, så er meget spændt. Hun er fra den 18. juni (min læge har haft ferie).

Ja det bliver så . Du må lige opdatere os hvis du har lyst . Man bliver så stolt af sine børn når der sker fremskridt

Anmeld

9. august 2010

Betteisen

Hej igen.

Ja, jeg fatter ikke hvor tiden bliver af... Synes lige jeg er kommet hjem med hende.... Nu kan hun pludre og grine og holder sit hovede selv. Skal nok opdatere. Tror hun vejer omkrin 6 kg nu

Anmeld

9. august 2010

CarinaSB

Noah vejede 3190 g og var 50 cm ved fødslen ..

til hans 5 ugers undersøgelse vejede han 4,2 kg og var 57 cm .. 

Anmeld

9. august 2010

Low

CarinaSD skriver:

Noah vejede 3190 g og var 50 cm ved fødslen ..

til hans 5 ugers undersøgelse vejede han 4,2 kg og var 57 cm .. 

Så er han jo næsten vokset lige så meget som min Alexander . Sagde han læge noget til det? Altså om det var meget eller lidt?

Anmeld

9. august 2010

LinLin

David vejede 3120 g ogmålte 49 cm ved fødslen. Ved 5-ugers undersøgelsen vejede han 3950 og målte 55 cm...

Anmeld

9. august 2010

Low

Betteisen skriver:

Hej igen.

Ja, jeg fatter ikke hvor tiden bliver af... Synes lige jeg er kommet hjem med hende.... Nu kan hun pludre og grine og holder sit hovede selv. Skal nok opdatere. Tror hun vejer omkrin 6 kg nu

Ja det går faktisk ret stærkt selv om man ikke skulle tro det

Anmeld

9. august 2010

Valle81

Low skriver:

Jeg er lige kommet hjem fra 5 ugers undersøgelsen hos lægen. Han mærkede og kiggede på min Alexander og alt var som det skulle være sagde lægen. Han vejer nu 5,050 g og er 63 cm lang. Han blev født D. 1 juli og vejede 4055 g og var 55 cm lang. Lægen sagde at han synes at han var meget lang men andet kommenterede han ikke. 

Alexander tog 300g på den første uge men den anden uge stod vægten helt stille og her på hans 5 uge har han taget 150g på. Han har ialt taget 1kg på siden fødslen men det synes jeg ikke lyder at særlig meget men lægen sagde ikke noget til det.

Hejsa:0)

Hmm - jeg kan fortælle at Anton ved fødslen vejede 3325 gram og var 51 cm - til 5 ugersundersøgelse (han var dog næsten 6 uger) var han 4740 gram og 57 cm:0)

Lægen sagde at han var en fin sund og rask dreng :0)

Anmeld

9. august 2010

Valle81

Low skriver:

Og der blev ikke sagt noget om noget:0)

Og jeg kan da se at hanton havde taget 1300 gram på på list over 5 uger hvor din skønne dreng "kun" har taget et kilo på:0)

Jeg snakkede med SP da jeg synes han voksede hurtigt - og hun sagde han var lige som han skulle være:0) Nemlig lækker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.