Står i en svær situation og ved ikke helt hvad der er bedst at gøre.
Har/Havde en veninde som snart skal giftes, vi har været bedste veninder i snart 10 år. Hun har altid gerne ville opnå det samme som mig og gøre det samme som mig, hvilket er fint nok nogle gang, synes så også bare nogle gange at det virker lidt for meget som om hun prøver at leve mit liv om igen.. det gælder inden for alt sport, uddannelse, kærester og børn, har jeg det vil hun også...
Jeg blev gift for 3 måneder siden med min kæreste som jeg har haft i nogle år nu, 2 uger før mit bryllup finder hun en fyr, og de er rigtig glad for hinanden, men min teori er lidt fordi hun er jaloux på mig og min mands bryllup vil hun nu også giftes...
Nå men han har friet og nu skal de så giftes, de når ikke at kende hinanden i 4måneder før de bliver gift. Men er jo helt fantastisk hvis man virkelig ved at man elsker hinanden så højt..
Mit problem er lidt at allerede inden han friede snakkede jeg med min veninde om mine sommerferie planer, og da mig og min mand ikke havde være på bryllupsrejse efter vores bryllup ville vi tage afsted nogle uger i vores sommerferie. Hun siger flere gange at vi jo skal afsted og hun godt er klar over at de har arrangeret bryllup med kort varsel, så da jeg finder ud af at vi ikke kan tage afsted på bryllupsrejse med minder vi ikke tager til bryllup, fortæller jeg hende det. Hun flipper fuldstændig ud, og beskylder mig for alt muligt. Hvilket jeg selvfølgelig synes er dybt uretfærdigt da noget af det direkte er løgn..
Har ikke snakket med min veninde nu i snart 2 måneder, men ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre i forhold til brylluppet. Nu kommer vi jo ikke med, men kan jo godt sende en gave.
Men føler mig også lidt som en idiot hvis jeg går ud og køber en dyr gave og hun så alligevel bare er fuldstændig ligeglad fordi hun synes jeg er en mega dårlig veninde.
Men på den anden side, har man fået en skriftelig invitation, så giver man en gave lige meget om man kommer eller ej...
og så er der selvfølgelig også den lille detalje inde over, at hvis jeg ikke sender noget, så ved jeg at vi aldrig får en chance for at rette op på vores venskab.. men ved egentelig ikke om jeg ønsker at rette op på det, som hun opføre sig lige nu.
Hvad mener i andre?