hvilken familiehund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2008

Balderson

Hej

Vi har 2 tyske korthåret hønsehunde :)

Vi har selvfølgelig valgt dem udfra at min mand er jæger..

Jeg plejer at sige at når de er hjemme, så er de VOV hunde, men når de skal afsted på jagt så er de 100% jagthunde...

Jeg ville ikke anbefale racen til alle, hvis man bare ønsker en selskabshund..

De skal jo bruges til det de er bedst til :)

Vi træner meget med vores hunde og det er en race som gerne vil lærer..

De har selvfølgelig meget med hensyn til jagt der bare ligger på rygraden..

Der er ingen tvivl om at vi også næste gang vælge en tysk korthåret..

Med hensyn til køb af hund, så vil jeg helt klart anbefale at man læse div. bøger, søger på internettet...

Vi brugte et helt år på at vælge præcis hvilken race vi gerne ville have, hvad skulle hunden bruges til osv...

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2008

charlottekri

jeg må indrømme at jeg sværger til labrador blandinger!!!! som barn havde vi en blanding af labrador og kleiner münsterlænder og hun var verdens bedste hund!! nu har vi en blanding mellem en labrador / foxterrier (en med krudt i) og en blanding mellem labrador (3/4)/ border collie (1/4) og han er lige så rolig som dagen er lang. så er der en når vores datter vil lege og en når hun vil hygge ;)
jeg synes også at man selv skal finde ens egen familiehund, jeg tror (modsiger lidt mig selv) at det kommer an på den enkelte hunds temperament... man kan aldrig vide næsten ligemeget hvad race man køber.
(H)

Anmeld

6. juli 2008

Kloster

Lab. Lab. Lab. Lab... (C)
Jep jep vi sværmer til Labrador.

Vi har 2 stk. Menza, som er en gul tæve på 7 år og Kenzo som er en brun han på 1 år.

Min mand er hundetræner i DcH og har været det i 4 år. Derudover har han trænet lydighed med Menza siden hun var ca 10 uger. Og har dog også vundet pokaler og nåle ved konkurrencerne. Han blev for 2 år siden udtaget som reserve til DM :D

Da manden fik Kenzo i en alder af 7 mdr, begyndte han at træne med ham i stedet for Menza, da hun var gået helt i stå med bl.a sporet.

Der er papirer på Kenzo og manden har lige været til udstilling med ham. Ham fik en rigtig god kåring og kan bruges til avl. (skal dog lige have et par kåringer mere pga sin alder)

Mine planer er så, at når Menza ikke er her mere og når der er tid og overskud til det, så vil jeg gerne have en hund også.

Men men men... Jeg sværmer mest til de langhåret, så det må jo blive en Golden (L)

(H)
Kloster

Anmeld

6. juli 2008

Pia.

Jeg har to skønne hunde en gul Labrador Retriever tæve på 4 år og en Grosser schweizer sennen han hund på 1½ år - 2 fantastiske racer, den ene er ikke bedre end den anden, i hvert fald ikke for mig...
Her kan du se mine lækre vovser...

Skulle jeg vælge en hund mere til flokken blev det helt sikker og uden tvivl en brun Lab ..... Men det skal jeg desværre ikke, lige nu !! :S;)

Knus fra Pia.

Anmeld

6. juli 2008

st

Vi har en field spaniel, som er en blanding mellem en cocker spaniel og en springer spaniel. Han har et fantastisk roligt sind, og er utrolig rar og godmodig. Han har været nem at opdrage, og er virkelig en god hund.

Det at han er en blanding, giver ham en højde på ca 45 cm over ryggen, så han har, for os, en god størrelse. Ikke for lille og ikke for stor.

Han skulle efter sigende være en fremragende jagthund, det har vi dog ikke fortalt ham endnu, så han er bare familens bløde bamse, som elsker at være der hvor vi er, så han kan holde øje med os. Hn er meget beskyttende overfor Mads.

Mit råd, udfra trælse erfaringer, er at de små racer godt kan være lidt hidsige, så dem ville jeg nok holde mig fra, hvis jeg skulle have en familie hund.

Jeg kan lige lægge et billede ind af ham i mit album, jeg kan ikke få det til at virke her i indlægget. :(

st.

Anmeld

6. juli 2008

Hedegaard

hej
Ja jeg syns nu oss at den hund vi passer nu er en super dejlig og go familie hund samtidig med at hun er en vagt hund der er et billede af hende i mit fotoalbum..
(H)helene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.