hvilken familiehund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.057 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. juli 2008

moniquesmor

hvis i skulle have hund..!
hvad skulle det så hver for en.?
og har i hund er det så den rigtigt familie hund for jer..?

og hvad skal man kigge efter når man skal købe hund til en børnefamilie..?(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2008

miver

Hej

Vi har en skøn hund en rigtig god rundkørelse (golden retriver ,schæffer. staves ? sebiens husky :) )

Hun er god som dagen er lang Du kan evt. se et billede af hende på min profil ;)

Ting jeg vil kigge efter

Hvis det er en racehund (temp. )
Hvad er rasen opdragtede til (feks, vagthund, de lidt mere kedelige kamphunde,
Der står tit under temp.. og de er gode til børn osv...

En god hjemmeside hvor du kan hente masse af oplysninger omkring racer , temp. osv www.dog inn.dk

Hvis vi skulle have en hund til, ville valget blive Broholmer en stor dejlig hund med et godt sind

håber du kunne bruge lidt af det ;)

Mvh mie

Anmeld

5. juli 2008

Rasmine

Vi har en Cavalier King Charles.
Det er en super familiehund!

Anmeld

5. juli 2008

moniquesmor

hvor er hun dejlig

Anmeld

5. juli 2008

Rasmine

PS: glemte lige at skrive at billedet er tyvstjålet fra nettet.
Vi har en han, også "Black and tan", som farven hedder.
De "fås" i andre farver også.

Lille og nem.
Men vil lige sige at det er godt de er så kønne, for de er ikke jordens mest kloge hunde.
Vores Charlie er i al fald ikke.
:$

Anmeld

5. juli 2008

Janep

nåårh hvor er den bar søød :D

Anmeld

5. juli 2008

Rasmine

HER er han, VORES hund. :D Kom lige i tanke om at jeg da vist havde et pic af ham på Fb. Så kan I lige se hvordan racen ser ud som voksen. :) Nå, det kunne jeg ikke. (?) Men det er helt sikkert en go' hund. (L)

Anmeld

5. juli 2008

OKtober projekt

En bosn terrier.
Den er utrætelig i leg, men tilpasser sig famillien.

Kræver ikke lange gåture - men elsker dem:D
Super super temprement.

Vi har en skøn lille tøs på 10 mdr. Hun er fantastisk med børn i alle aldre.

Anmeld

6. juli 2008

Mette+Mathias

Når i skal have hund skal i selvf. kigge efter temperamentet og den slags som de andre skriver, MEN i skal også kigge lidt på pelsen!!

Vi har en meget! elskelig labrador-retriever (vi stoler 200% på ham ifm. børn) MEN han fælder så meget at man tror det er løgn, - i går støvsugede jeg 2 gange, - og jeg er ellers ikke hysterisk.

De sidste par år har der været en måneds tid omkring juletid, hvor vi kunne nøjes med at støvsuge hveranden dag, men resten af året hedder det HVER DAG!! Men der er stadig hundehår OVERALT, - på spisebordet, på tallerknen (hvis du sidder ved sofabordet), i en ny-åbnet pakke smør, OVERALT!!

Hundehårene har gjort at vi flere gange har overvejet at skille os af med ham, - men han er jo så god og rar og kan jo ikke gøre for det, - så han er her jo selvfølgelig endnu :)

Held og lykke med hunden, - bare husk at de SVINER, både med hundehår, våde poter, vand ud over hele gulvet når de drikker (og i en radius af 2-3 meter fra vandskålen *gg*), op af tapetet osv osv.

Anmeld

6. juli 2008

Bamseboet :D

Mebach skriver:

Vi har en Cavalier King Charles.
Det er en super familiehund!

ved godt at jeg har sagt det før, men vi har også haft en CKCèr, og hun var bestemt IKKE glad for børn og unge mennesker... hun knurrede af dem, derfor måtte vi af med hende, da vi skulle have Bjørn.

Derimod ville jeg personligt vælge den store, men utrolige rare og rolige vovse NEWFOUNDLAND. (- den kan også trække barnet i en trækvogn, og er en glimrende rednings hund hvis familien er ude og bade;) )

hvis den ikke skal være heeelt så stor, så tag en Cocker. de er stille og rolige...

(H) Helle, -som tror man SELV skal finde SIN egen favorit-hunderace... tror ikke andre kan gøre det...

Tag ud og besøg nogle kenneler, og snak med dem om hvordan hundene er, se og rør hundene. HUSK når Du har fundet RACEN, så besøg MINDST to kenneler med racen, inden du falder over den med de små ynkelige eller søde øjne... Det er rart at ha set hvad der er på Markedet... I skal jo have den lille fyr i 8-15 år alt afhængig af hvilken race/størrelse det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.