Så piger kom lige med alle jeres gode mad-ideer.
Jeg mangler ideer/inspiration til min datters 3årige fødselsdag. Det drejer sig om mad til:
1) Eftermiddagsmad i børnehaven - de må få en sød ting og ellers skal resten være sund.
2) En nem aftensmad til en flok børn (fra 1-3 år) + deres mødre (gerne noget hvor man ikke skal sidde pænt ved bordet med kniv og gaffel 
Jeg har selv tænkt i pølsehorn, pizzasnegle, grønsags og frugtspyd - men min datter er egentlig ikke så vild med pølsehorn og pizzasnegle når det kommer til stykket.
Help please 
Hejsa...
Jeg er pædagog... og når vi bliver inviteret til fødselsdag hos ungerne, så er det der hitter mest:
brød-kagemand med pålæg (brødet kan enten være lyst brød, grøvbrød eller rugbrød... synes dog, at rugbrød hurtigt kan blive lidt for meget, når det er en "kagemand"...)
pålægget kunne være: smørost, kyllingpålæg, leverpostej, spegepølse, tunsalat, figenpålæg, kartoffel... osv!! Og så kan man jo pynte med alverdens grøntsager...
Hånddeller: Enten kylling, oksekød eller alm.
Små pølser med bacon om
små pindemadder: Med eks. rugbrød/ost/vindrue, rugbrød/pølse/peperfrugt, Rugbrød/reje/avokado, Rugbrød/kartoffel/agurk, rugbrød/æg/tomat osv!!! Børnene synes det er rigtig festligt med pindemadder, især pinde med sjove farver og motiver 
Og ja - som du selv er inde på: pizzasnegle og pølsehorn
Til den søde tand kan jeg anbefale:
Gulerodskage med honning i stedet for sukker: Den har en super lækker konsistens pga. honningen, og ungerne er vilde med den.. og så er den jo smadder sund! Man kan evt. lave dem som muffins, og pynte dem lidt fesligt....
Frugtspyd er ALTID et hit... ingen tvivl om det!!!
God fornøjelse...
mange hilsner fra Lea