Til jer med børn på 2 år+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. august 2010

4xGreve

Hvor meget sover jeres børn?

Sover de til middag?

Hvordan sover de om natten?

Daniella er 2 år og 2 måneder og sover ikke længer til middag - hvis hun sover til middag skal vi kæmpe mellem 2-4 timer om aften for at få hende til at sove og hvis vi dropper middagssøven så sover hun mer eller mindre med det samme - hun sover ca. fra kl 19/19:30 - 8:45 næste morgen så ca. 13-14 timer men nu er ferien snart slut så vi skal have fundet af hvad vi gør derefter da hun jo senest skal op kl 6:30 om morgen og tænker derfor at6 vi bare må prøve at rykke dagen på en eller anden måde så hun ikke rigtigt mærker det...

De fleste nætter sover hun også bare super - men hun er lige pt. ved at få en hjørne tand og den har svært ved at bryde og det kan mærkes på mange måder, søvn, mad humør osv.

Men syntes det er tidligt vi bliver nød til at droppe middgasluren - så vil bare lige høre hvordan med jer andre?

TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

tinasmor

to år og snart 5 måneder. Sover to timer til middag. nogle gange halvanden. 12-14 (vi vækker selv eller får vs til at vække efter to timer) men 9 ud af 10 gange vågner hun selv lige inden de to timer.

så sover hun kl 18.45 til ca 06.30. indtil 4 måneder siden, før det vågnede hun bare mega, mega tidligt. Så vi har virkelig luksus nu. Vi har en enkelt gange måtte droppe luren og hun var fuldstændig overtræt kl 17 og faldt i søvn foran tv kl 18.20 så det var ikke et hit.

Jeg gruer for når luren er væk. Synes det er så dejligt med de to timer til at oplade batterier, specielt fordi hun er et barn der aldrig leger selv så man er på 24-7

Anmeld

7. august 2010

denlille

Hejsa Det er også meget tidligt at hun har droppet middagsluren...Mon ikke hun skal have den tilbage nu hvor jeres ferie er slut? Sover hun heller ikke i vuggestuen? Min søn er 2,3 år og han sover ca 11 timer om natten og 1,5 til 2 timer til middag...Mvh Mette

Anmeld

7. august 2010

Valle81

Hejsa:0)

Børn er jo meget forskellige, men kan fortælle at fra min datter var ca 1 1/2 år til hun var 3 1/2 sov hun 2-3 timer til middag og sov 12 timer om natten:0)

Nu er hun 6 1/2 og sover fra 1900-0630 - hun kkunne sagtens sove længere - men det går ikke da hun skal op og i skole:0)

Anmeld

7. august 2010

h_bernie

Jeg har en dreng på 2 år og 4 måneder. Han sover ca. 1 ½ time middag, men af og til springer han den over. Han vågner så også noget tidligere om morgenen. Sover fra ca. 20.00-06.30 senest. Må være skønt at sove til 8.45...sukker

Anmeld

7. august 2010

TbCp

Liva bliver 3 år her i august. I ferien har hun stort set ikke sovet middagslur, men jeg tror når hverdagen for alvor starter i børnehaven så skal hun sove derover.

Den sidste uge med indkøring i børnehave har hun dog ikke sovet derover, men er tilgengæld faldet i søvn senest 20.15 hvor den før kunne blive både 21 og 21.30 inden hun sov.
Hun har så sovet til mellem 7 og 8 så det er meget fint synes vi. Dog vågner hun stadig en enkelt eller to gange om natten hvor hun enten skal have sin sut eller vil ind til os.

Anmeld

7. august 2010

4xGreve

spætte skriver:

Hejsa Det er også meget tidligt at hun har droppet middagsluren...Mon ikke hun skal have den tilbage nu hvor jeres ferie er slut? Sover hun heller ikke i vuggestuen? Min søn er 2,3 år og han sover ca 11 timer om natten og 1,5 til 2 timer til middag...Mvh Mette

Vi har længe haft de problemer med ikke at kunne få hende til at sove om aften og hun vågnet mange gange om natten så var det vi prøvet det andet her i ferien og det var bare et hit lige pludselig blev alt meget nemmer...

Hun skal fra på mandag af kun have halve dage i DP det vil sige at jeg de flereste dage skal hente kl 12 (de dage vi skal til psykolog er dog noget andet)

Men jeg føler ikke for at gå tilbage til middags lur da jeg virkelig ikke føler hun kommer i nærheden af den søvn hun får nu eller bare en halvt så god en søvn som nu efter vi har droppet den, så føler nok det er forkert at gå tilbage til den når hun nu sover så meget beder og at vi ikke skal kæmpe 2-4 timer hver aften

Anmeld

7. august 2010

4xGreve

h_bernie skriver:

Jeg har en dreng på 2 år og 4 måneder. Han sover ca. 1 ½ time middag, men af og til springer han den over. Han vågner så også noget tidligere om morgenen. Sover fra ca. 20.00-06.30 senest. Må være skønt at sove til 8.45...sukker

uhh det er det gruer for når hverdagen begynder igen hehe

Anmeld

7. august 2010

4xGreve

TbCp skriver:

Liva bliver 3 år her i august. I ferien har hun stort set ikke sovet middagslur, men jeg tror når hverdagen for alvor starter i børnehaven så skal hun sove derover.

Den sidste uge med indkøring i børnehave har hun dog ikke sovet derover, men er tilgengæld faldet i søvn senest 20.15 hvor den før kunne blive både 21 og 21.30 inden hun sov.
Hun har så sovet til mellem 7 og 8 så det er meget fint synes vi. Dog vågner hun stadig en enkelt eller to gange om natten hvor hun enten skal have sin sut eller vil ind til os.

Okay jamen det lyder jo også på en eller anden måde til at køre fint for jer uden, rart at høre at vores barn evt. ikke er det eneste der er tidligt ude...

Ved det er meget tidligt at droppe den men føler bare det på en eller anden måde forsvar sig selv... hun sover godt, beder længer og ingen kampe om aften og det er total modsætning iforhold til før

Anmeld

7. august 2010

TbCp

WiitrioeN skriver:

Okay jamen det lyder jo også på en eller anden måde til at køre fint for jer uden, rart at høre at vores barn evt. ikke er det eneste der er tidligt ude...

Ved det er meget tidligt at droppe den men føler bare det på en eller anden måde forsvar sig selv... hun sover godt, beder længer og ingen kampe om aften og det er total modsætning iforhold til før

Men så er det jo bare sådan det skal være.... og hvis hun så alligevel bliver for træt når hun starter i dagpleje igen så må i jo bare tage den derfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.