se nu bliver jeg forvirret?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2010

bøgelund

LilleMor10 skriver:

Hmm, Jeg var glad for jeg havde købt mit, min søn kom i bad dagen før jeg kom hjem fra sygehuset, han var 3 dage og havde stadig sin navle stump, jeg fik at vide, han skulle i bad hver 2 dag, men jeg måtte først bruge sæbe når den var faldet af  

håber det kunne hjælpe. 

med navlen over vand? eller fik du ikke noget af vide om det.. (:

Alt kan bruges.. (: Det er godt at høre alle erfaringer, når det er første gang for mig.. Og jeg glæder mig ubeskriveligt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

LilleMor10

bøgelund1 skriver:

med navlen over vand? eller fik du ikke noget af vide om det.. (:

Alt kan bruges.. (: Det er godt at høre alle erfaringer, når det er første gang for mig.. Og jeg glæder mig ubeskriveligt... 

nej navlen blev også våd, og han blev vasket omkring navlen med en engangs vaskeklud =) til gengæld da navle stumpen faldte af skulle man passe på med vand, fordi det er et åbent sår, og der kan være bakterier i vandet 

Anmeld

8. august 2010

bøgelund

LilleMor10 skriver:

nej navlen blev også våd, og han blev vasket omkring navlen med en engangs vaskeklud =) til gengæld da navle stumpen faldte af skulle man passe på med vand, fordi det er et åbent sår, og der kan være bakterier i vandet 

Okay (: så er det åbenbart forskelligt hvad der bliver rådgivet om.. men tak for svaret... 

Anmeld

8. august 2010

LilleMor10

bøgelund1 skriver:

Okay (: så er det åbenbart forskelligt hvad der bliver rådgivet om.. men tak for svaret... 

Så lidt 

Anmeld

8. august 2010

L.J.L

bøgelund1 skriver:

Sidder på nattevagt på arbejdet og læser en fin liste, på voresbørn.dk, om hvad der er godt at ha klar til baby kommer. Så står der: 

"Badekar (baby skal dog ikke i bad før navlestumpen er faldet af)"

Det giver ikke helt mening for mig, da jeg netop troede hygiejnen var vigtig i forbindelse med det.. 

Er det bare mig der er helt galt på den?? 

Fosterfedtet er også rigtig godt for baby, så du kan sagtens vente lidt med at vaske det af

Anmeld

8. august 2010

klmf

Vi vaskede kun rumpen og ansigt de første dage. tror der gik 14 dage inden jeg puttede ham i rigtigt bad. De bliver født med et fedtlag, der beskytter huden og gør den siiiiilkeblød og rigtig lækker, så de skal ikke pjaske for meget i vand og sæbe den første tid. Navlen kan lugte FÆLT, og hvis det er helt grelt sagde min sp, at man kunne rense den forsigtigt med en vatpind... Det var nok den største overraskelse for min kæreste, den havde han ikke lige set komme, ha ha. Rådden baby-lugt, hmmm

Anmeld

8. august 2010

bøgelund

det giver mening det hele. Havde bare en forestilling om, at hygiejnen var så vigtig i forbindelse med den lille navle.. (: 

tak for en masse gode svar.. (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.