se nu bliver jeg forvirret?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.461 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. august 2010

bøgelund

Sidder på nattevagt på arbejdet og læser en fin liste, på voresbørn.dk, om hvad der er godt at ha klar til baby kommer. Så står der: 

"Badekar (baby skal dog ikke i bad før navlestumpen er faldet af)"

Det giver ikke helt mening for mig, da jeg netop troede hygiejnen var vigtig i forbindelse med det.. 

Er det bare mig der er helt galt på den?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Moaaar <3

baby skal ikke bades i starten da de skal beholde deres fedtlag som beskyttelse , har jeg hørt. etage vask

Anmeld

7. august 2010

Skouboe

bøgelund1 skriver:

Sidder på nattevagt på arbejdet og læser en fin liste, på voresbørn.dk, om hvad der er godt at ha klar til baby kommer. Så står der: 

Det giver ikke helt mening for mig, da jeg netop troede hygiejnen var vigtig i forbindelse med det.. 

Du må gerne putte baby i bad, selvom navlestumpen ikke er faldet af, du skal bare passe meget på at vandet ikke kommer i hovedet på din baby.

Årsagen til at de skriver sådan og at vandet ikke må komme i hovedet på dem er at navlen rådner og bliver fuld af bakterier.

Hygiejnen klarer du med en fugtig klud, i det omfang det kan lade sig gøre, og ellers giver du den fred indtil den falder af. Det tager normalt en lille uges tid.

Anmeld

7. august 2010

SpunkenJo

Vores dreng var i bad aller første gang da han var 16 dage. Så det der med navlestumpen behøver altså ikke være et problem

Anmeld

7. august 2010

GUSO

bøgelund1 skriver:

Hmm... På barsels gangen i Svendborg får man undervisning i babybad (hvor man bader sit eget barn), og der er navlestumpen jo ikke faldet af, så det vil jeg da mene man gerne må... Har aldrig hørt andet!!!

Anmeld

7. august 2010

sarahb

De må gerne komme i bad, du skal dog passepå med navlesnoren da den er fyldt med bakterier og hvis bakterierne kommer i vandet og derved ved øjnene af barnet giver det øjenbetændelse..
Vores søn var i bad da han var en uge tror jeg og det var med navlen over vandet. Ellers vaskes de med klus i etage vask.

Anmeld

7. august 2010

LinLin

GUSO skriver:

Hmm... På barsels gangen i Svendborg får man undervisning i babybad (hvor man bader sit eget barn), og der er navlestumpen jo ikke faldet af, så det vil jeg da mene man gerne må... Har aldrig hørt andet!!!

Ja det fik vi da også på patienthotellet på skejby

Anmeld

7. august 2010

XXSS

Jeg fødte for 22 dage siden og beskeden var da - at du gerne må komme baby i bad fra dag 1! Men at det behøver du jo ikke at gøre - da det ikke er nødvendigt. Vi ventede en uges tid her til navlen var faldet og hun var hellere ikke beskidt.. Så gør hvad du føler for, hvis baby er gylper så kan det jo være rart med et tidligt bad.

Anmeld

8. august 2010

bøgelund

Tak for de mange svar(: 

Så blev jeg da noget klogere.. Jeg havde bare ikke hørt om det før. 

Anmeld

8. august 2010

LilleMor10

Hmm, Jeg var glad for jeg havde købt mit, min søn kom i bad dagen før jeg kom hjem fra sygehuset, han var 3 dage og havde stadig sin navle stump, jeg fik at vide, han skulle i bad hver 2 dag, men jeg måtte først bruge sæbe når den var faldet af  

håber det kunne hjælpe. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.