mælk nok???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

LC

Tulle28 skriver:

Små babyer har bare et stort behov for tryghed og MOAR og det får de dækket ved at hænge på babserne. Så jeg ville ikke være bekymret overhovedet, hvis hun ellers er glad og livlig og leverer nogle våde bleer.

Det der med at prøve med flasken... Jeg ville ikke gøre det hvis jeg var dig. Og hvis du virkelig ikke har mælk nok, så er der jo kun én løsning, og det er at amme noget mere, så produktionen sættes op.

Knus Tulle

Nu er det desværre ikke sådan at alle bare har mælk nok, selv om de forsøger ihærdigt. Er overrasket over de kommentarer jeg har fået om at være en dårlig mor fordi jeg ikke har kunne amme min datter, har snakket med læge, SP og barselsgangen, men er bare ikke noget at gøre, nogle har bare ikke nok mælk, og nej det er ikke alle der kan sætte produktionene op...

Havde en datter der på en "normal" dag ville ammes en 13-14 gange i døgnet, og hun sov igennem, så der havde jeg et stræk på 5-6 timer hvor jeg ikke ammede. og så havde hun nogle dage hvor hun ville ammes mere, måske for at sætte produktionen op... men selv om jeg ammede så ofte skete der ikke noget, fik aldrig en mælke produktion der kunne dække hendes behov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Tulle28

LC skriver:

Nu er det desværre ikke sådan at alle bare har mælk nok, selv om de forsøger ihærdigt. Er overrasket over de kommentarer jeg har fået om at være en dårlig mor fordi jeg ikke har kunne amme min datter, har snakket med læge, SP og barselsgangen, men er bare ikke noget at gøre, nogle har bare ikke nok mælk, og nej det er ikke alle der kan sætte produktionene op...

Havde en datter der på en "normal" dag ville ammes en 13-14 gange i døgnet, og hun sov igennem, så der havde jeg et stræk på 5-6 timer hvor jeg ikke ammede. og så havde hun nogle dage hvor hun ville ammes mere, måske for at sætte produktionen op... men selv om jeg ammede så ofte skete der ikke noget, fik aldrig en mælke produktion der kunne dække hendes behov.

Men hvis hun sov igennem... Så må det jo være fordi hun har været mæt og tilfreds?

Jeg er ikke ude på at dømme nogen overhovedet, og jeg synes bestemt heller ikke du er nogen dårlig mor fordi du ikke har ammet - SLET IKKE!! Jeg synes bare det er synd at ødelægge et ellers godt ammeforløb ved at introducere flasken, hvis det "bare" er fordi der skal ammes lidt ekstra.

Til trådstarter: Nu ved jeg jo heller ikke hvor længe det har stået på, men hun kunne jo godt have alderen til et appetitspring?

Knus Tulle

Anmeld

5. august 2010

LC

Tulle28 skriver:

Men hvis hun sov igennem... Så må det jo være fordi hun har været mæt og tilfreds?

Jeg er ikke ude på at dømme nogen overhovedet, og jeg synes bestemt heller ikke du er nogen dårlig mor fordi du ikke har ammet - SLET IKKE!! Jeg synes bare det er synd at ødelægge et ellers godt ammeforløb ved at introducere flasken, hvis det "bare" er fordi der skal ammes lidt ekstra.

Til trådstarter: Nu ved jeg jo heller ikke hvor længe det har stået på, men hun kunne jo godt have alderen til et appetitspring?

Knus Tulle

Tror bare vi har et barn der finder sig i alt uden rigtigt at brokke sig, så derfor tror jeg også bare hun sov og virkede glad, på trods af at hun var sulten.

Efter hendes vaccine, vågnede hun op sent om aftenen og græd, da vi kom ind til hende smilede hun, men var meget varm, så tog hendes temperatur som var 41,2 - og alligevel fortsætter hun med at smile i ½ times tid ind til hun igen falder isøvn... Nogle børn er bare nemme..

Synes ikke at man bare skal give en flaske, tror det er vigtigt at man gør det lige efter man har ammet, ikke ½time efter. Men for at se om baby har fået nok, og man behøver jo ikke give mere end 30ml.. så er det jo ikke i nærheden af et helt måltid..

Og er klart tilhænger at at fortsætte med at amme hvis det er muligt selvom man ikke har nok mælk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.