mælk nok???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. august 2010

Anonym trådstarter

Hej piger

Lige et par spørgsmål, og undskyld hvis det er skrevet lidt rodet, men er total tudefjæs og monster træt. Jeg er 1. gangs mor og er sindsygt nervøs for at baby ikke får den mælk baby skal have.

Baby bliver lagt til når baby vil og ligger der indtil baby selv slipper. Men der bliver ikke rigtig suttet noget indenbors.

Igår ville baby faktisk ikke sove og sov kun et par timer sammenhængende og var så ellers frisk og vågen fra kl 9 til godt midnat dvs mor var PÅ konstant - hold nu op det var hårdt. Natten gik ok, baby sov fra midnat til ca 2.30 blev lagt til og faldt i søvn igen efter en time sov igen indtil kl 6.15 hvor baby igen blev lagt til og faldt derefter igen i søvn og sov til kl 9.30 (da telefonen ringede - forkert nummer ) blev igen lagt til og var i super godt humør. MEN så sarter vi igen med at vi ikke vil sove og falder kun til ro hvis vi ligger med patten i munden, men der bliver ikke suttet noget ud, kan i alt fald ikke høre baby synke. Først nu her kl 14 er vi faldet i søvn - meget urolig søvn vel at mærke.

Er det fordi jeg ikke har mælk nok at baby kræver at ligge ved babs konstant??? Skal jeg skifte imellem højre og venstre eller skal jeg lægge baby til den samme indtil jeg kan mærke den anden er ved at være godt fyldt????

Håber i forstår hvad jeg mener...

ps baby er godt 2 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

puha.. amning er skide svært og giver anledning til rigtig mange bekymringer

Hvis dit barn virker glad og tilfreds (udover den manglende søvn) tror jeg ikke mængden af mælk er et problem Hvis bebs derimod virker ulykkelig og sulten hele tiden kan det godt være tegn på der ikke er nok.

Mængden bliver øget hele tiden, og burde tilpasse sig babys behov, helt af sig selv.

Det er voldsomt at blive født. Hele verden er stor og ny og der er hele tiden nye indtryk. Det kan godt være utroligt skræmmende og derfor kan det være dejligt med noget velkendt - såsom mors bryster! Det er DRØN hårdt når de tager de ture hvor de bare intet gider andet end ligge ved brystet! Specielt når de så ikke spiser når de ligger der Når h*n ikke er ældre er det helt ok!!!! Lad baby ligge og hygge med brystet og sørg for at holde øje med om h*n lader til at tabe sig. Hold øje med om h*n lader til at være i godt humør og lader til at trives

Og så er det med bleerne altid en god guideline! Er der nok våde bleer er der også nok mælk

Hæng i, MOR... Du skal nok klare det, selvom det er hårdt og frustrerende!

Knus Caroline

Anmeld

5. august 2010

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

puha.. amning er skide svært og giver anledning til rigtig mange bekymringer

Hvis dit barn virker glad og tilfreds (udover den manglende søvn) tror jeg ikke mængden af mælk er et problem Hvis bebs derimod virker ulykkelig og sulten hele tiden kan det godt være tegn på der ikke er nok.

Mængden bliver øget hele tiden, og burde tilpasse sig babys behov, helt af sig selv.

Det er voldsomt at blive født. Hele verden er stor og ny og der er hele tiden nye indtryk. Det kan godt være utroligt skræmmende og derfor kan det være dejligt med noget velkendt - såsom mors bryster! Det er DRØN hårdt når de tager de ture hvor de bare intet gider andet end ligge ved brystet! Specielt når de så ikke spiser når de ligger der Når h*n ikke er ældre er det helt ok!!!! Lad baby ligge og hygge med brystet og sørg for at holde øje med om h*n lader til at tabe sig. Hold øje med om h*n lader til at være i godt humør og lader til at trives

Og så er det med bleerne altid en god guideline! Er der nok våde bleer er der også nok mælk

Hæng i, MOR... Du skal nok klare det, selvom det er hårdt og frustrerende!

Knus Caroline

Takker Caroline, våde bleer er der masser af, men prut kommer der ikke ret meget af, der er en del "bremsespor" og kun prutbleer ca 3 i døgnet...

Anmeld

5. august 2010

Moderator

Anonym skriver:

Takker Caroline, våde bleer er der masser af, men prut kommer der ikke ret meget af, der er en del "bremsespor" og kun prutbleer ca 3 i døgnet...

ORK, 3 i døgnet er FINT... nogle bebser har kun afføring én gang om ugen Det er straks værre hvis h*n ikke tisser

Tror du kan være ganske rolig, så længe du holder øje med de ting jeg nævnte før

Anmeld

5. august 2010

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

ORK, 3 i døgnet er FINT... nogle bebser har kun afføring én gang om ugen Det er straks værre hvis h*n ikke tisser

Tror du kan være ganske rolig, så længe du holder øje med de ting jeg nævnte før

takker, nu er jeg MEGET mere rolig... pyhhh

Anmeld

5. august 2010

Moderator

Anonym skriver:

takker, nu er jeg MEGET mere rolig... pyhhh

Anmeld

5. august 2010

ditdot

Hej,

har en lille datter på 3 1/2 uge og kan sagtens nikke genkendende til det du skriver. Min datter elsker også at hænge i mors bryst og hygge, men pga ømme brystvorter dur det ikke at bruge mor som sut...vi introducerede sut til hende som hun tager fint. Hun får lov at lægge så længe hun spiser, nogle gange er det ikke mere end 10 min. Jeg stimulerer hendes suttereflex når hun ligger ved brystet og falder i søvn, ved at nulre tær og hænder samt ae på kinden. Men hvis hun ikke spiser får hun ikke lov til at ligge med vorten i munden, derimod hygger vi på anden vis. Hvis din datter ellers siger fra når hun er sulten tror jeg ikke du behøver at bekymre dig, hun skal nok spise det hun har brug for. Min datter har taget 800g på  på 3 uger! så jeg tror ikke du har noget at bekymre dig om, hun ligger sikkert  bare mæt og tilfreds og hygger ved mors bryst.

knus

Anmeld

5. august 2010

Dictes mor

Altså hvis hun er glad og tilfreds og der er våde bleer, så får hun nok Men sover hun slet ikke om dagen? Der var et tidspunkt, hvor Dicte ikke længere selv kunne falde i søvn, så vi måtte (og må stadig) holde øje med at hun viser træthedstegn, og så ligger vi hende til at sove, så vi bestemmer, hvornår hun skal sove. Hun har i lang tid kun kunnet klare at være vågen i en time maks to. Nu hvor hun er fire måneder, så kan hun holde lidt længere.

Anmeld

5. august 2010

LC

Har selv stået i situationen, havde en glad og tilfreds baby, våde bleer, og en baby der bare ville ammes konstant. Først efter en måned og 4 besøg af SP, gav vi hende en sutteflaske med MME.

Det viste sig at jeg ikke havde mælk nok, og blev meget overrasket over det, Hun slugte hele sutteflasken, som omhun aldrig havde fået mad..

så mit råd vil klart være at give en flaske umiddelbart efter amning, så kan du se om din baby er mere sulten, og måske bare blive lidt mindre nervøs. generelt siger de at hvis din baby tager under 20ml af en sutteflaske så er det bare hyggespisning og dermed ikke nødvendigt.

men prøv så får du ihvertfald hvished om din baby er mere sulten...

Anmeld

5. august 2010

Tulle28

Små babyer har bare et stort behov for tryghed og MOAR og det får de dækket ved at hænge på babserne. Så jeg ville ikke være bekymret overhovedet, hvis hun ellers er glad og livlig og leverer nogle våde bleer.

Det der med at prøve med flasken... Jeg ville ikke gøre det hvis jeg var dig. Og hvis du virkelig ikke har mælk nok, så er der jo kun én løsning, og det er at amme noget mere, så produktionen sættes op.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.